Vaimolla 250000 euroa, silti pitää nuukailla
Vaimoni peri isoisältään ison summan, nyt tilillä on n. 250000 euroa. Silti täytyy pihistellä hänen mielestään ja ostaa tarjoustuotteita. Ämmä saa vittu hepulin jos kaupasta ostaakin esim. euron kallimpaa margariiniä kuin oli tarkoitus. 200 euron takki on myös liian kallis. Vittu mikä pösilö.
Kommentit (39)
Vaimon rahat ovat vaimon rahoja ja miehen rahat yhteisiä rahoja.
Mitä oikeasti aiotte tehdä noilla kuusinumeroisilla säästöillä? Säästää vaan? Ostaa talon käteisellä? Jättää kakarat tappelemaan perinnöstä?
vaihda vaimosi minuun ja saat ostaaa mitä margariiniä haluat ja mulle on vielä enemmän rahaa ja haluan nauttia niistä rahoista myös! Pihit ihmiset on aivan kaameita ja aika moni keskituloinenkin ostaa sitä margariiniia mitä haluaa.
Mikään ei ole ikuista, ei edes raha.. tai edes sun parisuhde jos noin puhut.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:45"]Ovat VAIMON rahoja, eivät sinun.
Ilmeisesti hän ei ajatellut tuhlata, ehkä säästää johonkin? Kuulostaa järkevältä.
En ymmärrä ihmisiä jotka ostavat ostamisen ilosta.
[/quote]
Sama kuvio kun olis toisinpäin niin ... :D
Ap vastaa taas. Ulkomaanmatkalle rahaa voi laittaa useita tonneja, mutta kaupassa täytyy miettiä muutaman euron hintaeroja tuotteissa. Aivan epäsuhtaista. Ja minä maksan juoksevat menot, ei hän. En ole elätti.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:55"]vaihda vaimosi minuun ja saat ostaaa mitä margariiniä haluat ja mulle on vielä enemmän rahaa ja haluan nauttia niistä rahoista myös! Pihit ihmiset on aivan kaameita ja aika moni keskituloinenkin ostaa sitä margariiniia mitä haluaa.
[/quote]
Tuskin mä sulle kelpaisin. Ap
Ovatko kaikki muijat täällä todellakin noin penninvenyttäjiä? Entä jos rahaa olisi esim. 5 miljoonaa euroa? Katsoisitteko silloinkin kaupassa, että maksavatko banaanit 3e/kilo tai 1,75e/kilo.
Oliko isoisä merkinnyt testamenttiin, että puolisolla ei ole avio-oikeutta perintönä saatuun rahaan tai siihen, mikä tulee sen sijaan (esim. kiinteistö). Viisas testaattori rajaa perinnön henkilökohtaiseksi omaisuudeksi. Tuo summa voi olla vielä vaimosi tuki ja turva, kun sinä päätät vaihtaa naiseen, joka sallii sinun ostaa kalliimpaa margariinia.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 21:14"]
Ovatko kaikki muijat täällä todellakin noin penninvenyttäjiä? Entä jos rahaa olisi esim. 5 miljoonaa euroa? Katsoisitteko silloinkin kaupassa, että maksavatko banaanit 3e/kilo tai 1,75e/kilo.
[/quote] Ei ihan 5 miljoonaa mutta aika lahella. Ostan aina tarjouksesta kaiken minka voin. Jos esim kahvi on puolihintaista ostan niin monta etta riittaa kunnes on taas alennuksessa. En ole koskaan kuullut atta joku olisi rikastunut kuluttamalla rahaa.
Elakepaivat ne tulee meille kaikille, en aio menna vanhainkotiin tai syoda kissanruokaa.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:35"][quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:33"]200 € takki ON kallis. Kallein takkini on 120 € maksanut kangastakki talvelle, lämmin ja laadukas, ollut minulla viisi vuotta ja silti pidän sitä yllättävän kalliina.
[/quote]
Onko sulla 250000 euroa tilillä?
[/quote]
Enemmänkin. -9
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 20:16"]Vaimoni peri isoisältään ison summan, nyt tilillä on n. 250000 euroa. Silti täytyy pihistellä hänen mielestään ja ostaa tarjoustuotteita. Ämmä saa vittu hepulin jos kaupasta ostaakin esim. euron kallimpaa margariiniä kuin oli tarkoitus. 200 euron takki on myös liian kallis. Vittu mikä pösilö.
[/quote]
Ota nyt heti ERO ellei teillä ole avioehtoa tai ellei perinnönantaja ole blokannu sua ulos perinnöstä saat silloin puolet!!
Mitenkäs tämä keskustelu kääntyykin niin, että rahat eivät ole yhteisiä, kun rahaa on NAISELLA, eikä miehellä?
Mikä ngelma sulla??
Vaimolla on rahaa, sulla ei ole. Eli vaimo voi tuhlata, sinä olet edelleen köyhä. WTF??
Ole tyytyväinen että kattelee vielä sinua.
Miten paljon vaimosi ja sinä ansaitseitsette? Onko teillä omilla tuloillanne varaa syödä kalliimpaa margariinia? Sekä miehelläni että minulla - ja puhun nyt meistä erikseen, koska meillä on avioehto eikä yhteisiä tilejä - ainakin on se liikemaailmasta tuttu periaate, ettei pääomaa "syödä". Korkeintaan tuotto käytetään. Olemme kumpikin aikanaan opiskelleet osin pienehkön, 10 000-20 000 euron perinnön turvin, ja kadumme sitä, ettemme nuorina tajunneet sijoittaa rahoja. Kyllä sillä tuotollakin olisi jo vessapaperia ostanut. 500 000 eurosta saisi oikein sijoitettuna jo aika hulppeitakin tuottoja.
Ei kun siis 250 000 eurosta. Menivät nyt nämä keskustelussa esitetyt summat sekaisin.
Ottaisin kyllä mielelläni kummatkin tililleni ja pistäisin tuottamaan, ehkä uuden sohvan verran söisin pääomaa.
- 39 -
Hanki urpo omat rahasi itse äläkä vaimosi perintöä tuhlaile.
Ei 200e takki ole kallis jos se on hintansa arvoinen!? Tottakai se kirpasee mutta on ostoksena imo niin iso että siihen kannattaa panostaa. Varsinkin jos talvitakkeja katselee.