Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vahingossa raskaaksi, nyt en meinaa jaksaa kolmen lapsen kanssa

Jonnaepänormaali
12.09.2021 |

Tulin viime syksynä vahingossa raskaaksi. En nähnyt aborttia vaihtoehtona, koska en pystyisi sitä ikinä tekemään. Minulla on töissäkäyvä mies ja asiat pitäisi olla ihan ok, mutta olen aivan loppu. Minulla ei ole mitään tukiverkostoa, luin että tukiperheisiinkin on vuosien jonot. Antakaa vinkkejä mistä voi saada apua. Tuloni ovat pienet, joten ei mitään kalliita lastenhoitopalveluita. Toivoisin vain että kroppani saisi joskus latautua ja rauhoittua. Nyt minua väsyttää aamusta iltaan, mahani on sekaisin ja kroppaa särkee ja tuntuu painavan tonnin. Kaikki lapset ovat ihania ja kilttejä, mutta tottahan toki täällä on aivan liikaa tekemistä.. En meinaa jaksaa/ehtiä ruokaa tekemään..

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemusta vaan tukiperheeseen ja pyydä neuvolasta apua. Siinä et häviä mitään vaikka apua joutuisikin odottamaan.

Vierailija
22/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä mies? Mies tekemään nyt hommia kotona ja mies maksaa sulle apua kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis minkä ikäisiä nämä lapsesi ovat? Ja ovatko päiväkodissa tai muussa hoidossa? Hae heille hoitopaikat jos ei vielä ole, nuorimmaisenkin voi laittaa (9) 12kk iässä päiväkotiin, voithan laittaa esimerkiksi 4h/päivä. Saat omaa aikaa nimenomaan energian keräämiseksi.

Oletko töissä tai palaamassa työelämään? Tämä vaikuttaa tuohon päivähoitoon laittamiseen, mutta varsinkin jos et ole palaamassa niin etsi päiväkoti/hoitopaikka.

Kaksi vanhempaa viedään aamulla ennen kasia kouluun, pääsevät noin 13 aikoihin kotiin, ja sitten teemme läksyt ja lapset käyvät harrastuksissa(todella tärkeät harrastukset lapsille). Vauva on noin 4kk ja kulkee mukana joka puolella, ei nuku pitkiä päiväunia. Eli yö saattaa olla huono, aamulla herätään seitsemän jälkeen, tehdään aamupala ja mennään kouluun. Sitten vauvan kanssa siivotaan ja tehdään normiaskareita. Tätä jatkuu koko päivän. Isommat lapset sotkevat tosi paljon, vaikka siivoavat kyllä käskettäessä, mutta ovat täysin vahdittavia vielä. Mieheni pitää vauvaa joskus muutaman tunnin päivällä ja minä nukun sen ajan, mutta mieheni ei osaa huolehtia lapsien läksyistä, neuvoloista, hammaslääkäreistä, tulevista kokeista, luokkaretkistä, tukiopetuksesta jne jne. Eli sellainen perusarki on yksin mun päällä.

Vierailija
24/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita vahinkoja saattuu vain teineille.

Kai olet tietoinen, että mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma? Vahinkoja voi sattua kenelle tahansa, joka seksiä harrastaa.

Lapsen synnyttäminen ei voi olla vahinko. Suomessa abortoidaan solumöykkyjä aika paljon.

Vierailija
25/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kotiin vuorostaan.

Vierailija
26/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnaepänormaali kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan voi jaksaa kolmen lapsen kanssa.

Kyllähän moni jaksaa viiden tai kuudenkin lapsen kanssa. Kyse on nyt siitä, että minä en jaksa kolmen kanssa. Joku muu jaksaa hyvinkin. Minulla on ehkä huonot voimavarat.

Ap

Tutkituta veriarvosi, rauta-arvot ja kilpirauhasverikokeiden arvot ainakin.

Kaikki oli kunnossa, tutkitutin jo. Papereilla näytän voivan upeasti.

Vierailija
27/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti on toimiva ehkäisykeino.

Ihminen on seksuaalinen olento. Selibaattiin pystyy harva. Seksi tuo nautintoa, jota ei muualta saa.

Ehkäisystä toki täytyisi huolehtia.

No entäpä sinkut sitten, kuten minä joka olen ollut 3v ilman seksiä kun ei sopivaa miestä ole löytynyt?

N29

Vierailija
28/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän moni jaksaa viiden tai kuudenkin lapsen kanssa. Kyse on nyt siitä, että minä en jaksa kolmen kanssa. Joku muu jaksaa hyvinkin. Minulla on ehkä huonot voimavarat.

Ap

Todennäköinen vaihtoehto on ettet käytä aikaasi ja voimia tehokkaasti. Sen sijaan teet paljon epäoleellista tai tehotonta toimintaa. Kun ajanhallinta on kunnolla käytössä niin 3 lastakaan ei pitäisi olla ongelma.

Vierailija
29/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia nämä ei pystytä tekeen abortti mut pystytään jopa muuten pilaamaan jonkun elämä kun ei jaksetakaan.

Vierailija
30/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi vahinko?

Vierailija
31/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet tietoinen, että mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma? Vahinkoja voi sattua kenelle tahansa, joka seksiä harrastaa.

Lapsen synnyttäminen ei voi olla vahinko. Suomessa abortoidaan solumöykkyjä aika paljon.

Ap täällä. Olen silti superkiitollinen että en tehnyt aborttia. Vauvani on suloisin ihmisotus minkä tiedän ja rakastan lapsiani superpaljon.

Olen vain uupunut tukiverkoston puutteesta. Ystäväni vievät usein viikonloppuisin lapsensa mummilaan. Meillä ei sellaisia isovanhempia ole.

Ap

Vierailija
32/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis minkä ikäisiä nämä lapsesi ovat? Ja ovatko päiväkodissa tai muussa hoidossa? Hae heille hoitopaikat jos ei vielä ole, nuorimmaisenkin voi laittaa (9) 12kk iässä päiväkotiin, voithan laittaa esimerkiksi 4h/päivä. Saat omaa aikaa nimenomaan energian keräämiseksi.

Oletko töissä tai palaamassa työelämään? Tämä vaikuttaa tuohon päivähoitoon laittamiseen, mutta varsinkin jos et ole palaamassa niin etsi päiväkoti/hoitopaikka.

Kaksi vanhempaa viedään aamulla ennen kasia kouluun, pääsevät noin 13 aikoihin kotiin, ja sitten teemme läksyt ja lapset käyvät harrastuksissa(todella tärkeät harrastukset lapsille). Vauva on noin 4kk ja kulkee mukana joka puolella, ei nuku pitkiä päiväunia. Eli yö saattaa olla huono, aamulla herätään seitsemän jälkeen, tehdään aamupala ja mennään kouluun. Sitten vauvan kanssa siivotaan ja tehdään normiaskareita. Tätä jatkuu koko päivän. Isommat lapset sotkevat tosi paljon, vaikka siivoavat kyllä käskettäessä, mutta ovat täysin vahdittavia vielä. Mieheni pitää vauvaa joskus muutaman tunnin päivällä ja minä nukun sen ajan, mutta mieheni ei osaa huolehtia lapsien läksyistä, neuvoloista, hammaslääkäreistä, tulevista kokeista, luokkaretkistä, tukiopetuksesta jne jne. Eli sellainen perusarki on yksin mun päällä.

Ja tätähän ei sitten kannata sietää yhtään vaan opettaa lapset kunnon tavoille. Jos perheessä on monta lasta niin ei siitä mitään tule että lapset aiheuttavat tahallaan työtä vanhemmille.

Vierailija
33/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisia nämä ei pystytä tekeen abortti mut pystytään jopa muuten pilaamaan jonkun elämä kun ei jaksetakaan.

Mun ystäväni teki abortin eikä koskaan toipunut siitä. Joutui mielenterveyshoitolaitokseen ja pysyvä lääkitys. Asia painaa häntä älyttömästi.

Ps. En ole pilaamassa kenenkään elämää, olen kyselemässä apuja.

Ap

Vierailija
34/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työssäkäyvä mies hoiti kauppakäynnit ja päivällisen laiton, kun olin kotona kolmen pienen kanssa. Yritä saada mies osallistumaan enemmän kotitöihin.

Vierailija
35/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä. Olen silti superkiitollinen että en tehnyt aborttia. Vauvani on suloisin ihmisotus minkä tiedän ja rakastan lapsiani superpaljon.

Olen vain uupunut tukiverkoston puutteesta. Ystäväni vievät usein viikonloppuisin lapsensa mummilaan. Meillä ei sellaisia isovanhempia ole.

Ap

Ne kaksi muuta eivät ole suloisia?

Vierailija
36/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun ystäväni teki abortin eikä koskaan toipunut siitä. Joutui mielenterveyshoitolaitokseen ja pysyvä lääkitys. Asia painaa häntä älyttömästi.

Ap

Ystäväsi pitäisi tietää, että se abortoitava asia ei edes tunne kipua tai osaa ajattella yhtään mitään. Jos lapsen haluaa, sellaisen voi tehdä.

Vierailija
37/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on olemassa juuri tällaisia tilanteita varten. Jousta periaatteistasi ja keskeytä raskaus, tai elä periaatteidesi kanssa ja kasvata useampi lapsi. Jos abortti tai uusi lapsi on kerta kaikkiaan aivan mahdoton ajatus, on sitten oltava harrastamatta seksiä, sillä jopa tuplaehkäisyssä on pienenpieni raskauden riski. Seksuaalista tyydytystä saa muutenkin kuin yhdynnän kautta.

Tietysti on vielä yksi hyvä vaihtoehto, eli antaa lapsi adoptoitavaksi. Siinä ei ole mitään hävettävää, ja se on paljon parempi ratkaisu jos ei itse jaksa. Suomessa on vaikka kuinka monia lapsettomia pareja, jotka haluaisivat lasta enemmän kuin sinä.

Vierailija
38/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ystäväsi pitäisi tietää, että se abortoitava asia ei edes tunne kipua tai osaa ajattella yhtään mitään. Jos lapsen haluaa, sellaisen voi tehdä.

Kuka sitä mitään tunteilleen voi..

Vierailija
39/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tutkituta veriarvosi, rauta-arvot ja kilpirauhasverikokeiden arvot ainakin.

Mitä ne hyvät veriarvot auttaa jos ikinä ei saa nukkua ja mies ei auta yhtään?

Eri.

Vierailija
40/102 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pitää vauvaa joskus muutaman tunnin päivällä ja minä nukun sen ajan, mutta mieheni ei osaa huolehtia lapsien läksyistä, neuvoloista, hammaslääkäreistä, tulevista kokeista, luokkaretkistä, tukiopetuksesta jne jne. Eli sellainen perusarki on yksin mun päällä.

Tähän kiinnittäisin huomion.

Miksei mies osaa? Ois opittava. Miehen olisi pärjättävä ihan kaiken tuon kanssa, jos vaikka sairastuisit vakavasti tai joutuisit isompaan onnettomuuteen.

Ei tuossa ole kuin ryhtymisestä kyse. Ja sun on vaadittava. Kyllä se äijä siipeilee noissa asioissa, jos ei ole pakko saada aikaiseksi. Tee selväksi, että on: on pakko.