Vahingossa raskaaksi, nyt en meinaa jaksaa kolmen lapsen kanssa
Tulin viime syksynä vahingossa raskaaksi. En nähnyt aborttia vaihtoehtona, koska en pystyisi sitä ikinä tekemään. Minulla on töissäkäyvä mies ja asiat pitäisi olla ihan ok, mutta olen aivan loppu. Minulla ei ole mitään tukiverkostoa, luin että tukiperheisiinkin on vuosien jonot. Antakaa vinkkejä mistä voi saada apua. Tuloni ovat pienet, joten ei mitään kalliita lastenhoitopalveluita. Toivoisin vain että kroppani saisi joskus latautua ja rauhoittua. Nyt minua väsyttää aamusta iltaan, mahani on sekaisin ja kroppaa särkee ja tuntuu painavan tonnin. Kaikki lapset ovat ihania ja kilttejä, mutta tottahan toki täällä on aivan liikaa tekemistä.. En meinaa jaksaa/ehtiä ruokaa tekemään..
Kommentit (102)
Selibaatti on toimiva ehkäisykeino.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on seksuaalinen olento. Selibaattiin pystyy harva. Seksi tuo nautintoa, jota ei muualta saa.
Ehkäisystä toki täytyisi huolehtia.
Eihän kukaan voi jaksaa kolmen lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Teimme pysyvän ratkaisun ehkäisyn suhteen, eli uusi raskaus ei ole enää mahdollista meillä.
Seksi kyllä sujuu, mikäli siihen olisi joskus aikaa.. ap
Niin siis minkä ikäisiä nämä lapsesi ovat? Ja ovatko päiväkodissa tai muussa hoidossa? Hae heille hoitopaikat jos ei vielä ole, nuorimmaisenkin voi laittaa (9) 12kk iässä päiväkotiin, voithan laittaa esimerkiksi 4h/päivä. Saat omaa aikaa nimenomaan energian keräämiseksi.
Oletko töissä tai palaamassa työelämään? Tämä vaikuttaa tuohon päivähoitoon laittamiseen, mutta varsinkin jos et ole palaamassa niin etsi päiväkoti/hoitopaikka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän moni jaksaa viiden tai kuudenkin lapsen kanssa. Kyse on nyt siitä, että minä en jaksa kolmen kanssa. Joku muu jaksaa hyvinkin. Minulla on ehkä huonot voimavarat.
Ap
Jos asut Turussa voin tulla auttamaan lastenhoidossa.
Ap, tsemppiä. Yritä jaksaa hakea apua, esim jo tuolta mainitusta lapsiperheiden kotipalvelusta.
Neuvolan kauttakin saattaa saada apua, joillakin neuvoloilla on antaa lastenhoitolahjakortteja tms. (mikäli heille on lahjoitettu niitä).
Laitat ne isommat lapset päiväkotiin
Kyllä sitä tukiperhettä voi ja kannattaa hakea, vaikka olisikin kuulemma jonoa. Et voi mistään tietää saisitteko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on seksuaalinen olento. Selibaattiin pystyy harva. Seksi tuo nautintoa, jota ei muualta saa.
Taidan olla yksi niistä harvoista. En näe kusielinten hinkkaamista nautintona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teemme tällä tiedolla? Ikävää, ettet ole saanut kokea aidosti nautinnollista seksiä rakkaan ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voimia! Toivottavasti saat apua.
Turhin kommentti ikinä!
Jonnaepänormaali kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän moni jaksaa viiden tai kuudenkin lapsen kanssa. Kyse on nyt siitä, että minä en jaksa kolmen kanssa. Joku muu jaksaa hyvinkin. Minulla on ehkä huonot voimavarat.
Ap
Tutkituta veriarvosi, rauta-arvot ja kilpirauhasverikokeiden arvot ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teemme tällä tiedolla? Ikävää, ettet ole saanut kokea aidosti nautinnollista seksiä rakkaan ihmisen kanssa.
Naapurin nainen hirnuu kuin teurastettava sika minunkin edestäni. Miksi pitää äänellä?
Vierailija kirjoitti:
Noita vahinkoja saattuu vain teineille.
Kai olet tietoinen, että mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma? Vahinkoja voi sattua kenelle tahansa, joka seksiä harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhin kommentti ikinä!
Samoin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhin kommentti ikinä!
Empatiakyvyttömän ihmisen mielestä kyllä.
Kaupungin / kunnan sosiaalipuoleen yhteyttä ja anotte lapsiperheiden kotipalvelun palveluseteliä. Ehdot täyttyy varmaati ja saatte hyvinkin nopeasti apua.