Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaslääkärit ja -opiskelijat hoi! Olisi työstänne kysymyksiä :)

Vierailija
23.10.2014 |

Ala kiinnostaa ja mietin, rupeanko panostamaan ensi vuoden pääsykokeisiin. Pisteiden puolesta olisin viime vuonna jo päässyt mikäli en olisi hakenut yleiselle. Siksi tulikin semmoinen "mitäs jos" -tunne.

Ovatko työasennot todellakin "vammauttavia"? Olen lukenut monia tutkielmia hammashuollon työterveysriskeistä, ja siitä kuinka hammaslääkärit eläköityvät muita aiemmin rasitusvammojen vuoksi. Voiko tähän itse vaikuttaa liikunnalla ja kehoa huoltamalla, käymällä hierojalla jne.?

Toiseksi minua mietityttää kemikaalit. Oikeastaan jopa enemmän kuin hankalat työasennot, sillä hammashuollon kemikaalithan ovat allergisoivia ja ihottumaa aiheuttamia. Kuinka suurta osaa tämä näyttelee teidän työssänne? Kuinka yleistä on saada esimerkiksi astmaa, keuhkoputkentulehduksia tai silmän sidekudossairauksia kemikaalialtistuksen seurauksena? Onko tämä menolippu työkyvyttömyyseläkkeelle?

Hammaslääkärit, suositteletteko alaanne? Onko työ/palkkaus sen arvoista, että riskit kannattaa ottaa? Vaihtaisitteko alaanne, jos olisi mahdollista tai olisit tiennyt todellisuudesta etukäteen?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmettä, eikö keskellä arkipäivää olekaan mamma-palsta täynnä hammaslääkäreitä..?

Vierailija
22/22 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan muistuttaa, että lääketieteellisen sisällä alanvaihtajat ovat alinta pohjasakkaa. Mikäli siis haluat yleislääkäriksi hae sinne suoraan, sillä koko opiskeluajan valitettavasti sinua tullaan muuten katsomaan alaspäin. Näin kävi muutamalle kurssikaverilleni, jotka vaihtoivat hampaalta meille yleiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla