Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko kummilapsellesi lahjaa, jos sinua ei kutsuta kummilapsen synttäreille?

Vierailija
12.09.2021 |

Kysymys otsikossa (eli kummilapselle kyllä järjestetään isommat synttärijuhlat, mutta sinua ei ole kutsuttu). Miksi ostat/miksi et osta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika monesta asiasta. Jos esim. asuisin todella kaukana, niin ostaisin. tai jos tietäisin että lapselle järjestetään esim. pelkästään kaverisynttärit. 

Mutta jos sukua ja aikuisten ystäviä kutsuttaisiin ja minua ei se tuntuisi todella oudolta. 

Itselläni on hyvin läheiset välit kummilapiin ja näen heitä paljon. Ja eihän se heidän vika olisi jos vanhemmat yhtäkkiä lakkaisivat kutsumasta. Mutta tuntuisi kurjalta jos minulta odettaisiin vain lahjaa , ei yhteydenpitoa. 

Onneksi näin ei ole 

Vierailija
2/7 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin kyllä, koska mun kummilapsi ei olisi kutsumatta jättämisen takana:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Eihän se ole kummin tehtäväkään. Eri asia on, jos kutsutaan synttäreille, jonne kaikki muutkin kaiketi vievät lahjan. Silloin tietysti veisin lahjan vieraana.

Vierailija
4/7 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tietysti. Olen aikuinen ihminen, ja muistan kummilastani riippumatta siitä, millaiset juhlat hänen vanhempansa järjestävät, ja olenko kutsuttu niihin vai en. Ei se lapsi ole kutsumisesta vastuussa.

Vierailija
5/7 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisi jokin selkeä syy, esim. minä olisin rokottamaton tai moniperussairas ja kummiperheessä olisi korona-altistus, niin en ottaisi nokkiini. Jos mitään varsinaista syytä ei olisi ja muita aikuisia ja muut kummit kuitenkin kutsuttaisiin, niin en todellakaan ostaisi mitään lahjaa. Kummi ei ylipäänsä ole lahja-automaatti.

Vierailija
6/7 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan tietysti. Olen aikuinen ihminen, ja muistan kummilastani riippumatta siitä, millaiset juhlat hänen vanhempansa järjestävät, ja olenko kutsuttu niihin vai en. Ei se lapsi ole kutsumisesta vastuussa.

Voi ollakin vastuussa.

Vierailija
7/7 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi pitkälti kutsumattomyyden syistä.

'esim mua ei kutsuttu toisen kummilapsen synttäreille, kun olin kuulemma vanhempiensa eron masinoija. Olin siis veljeni tukena vaikeena aikana ja tarjosin tälle yöpaikkaa, kun kotiin ei voinut mennä. Silloin en ostanut lahjaa, mutta olen lahjonut jälkeenpäin isäviikoillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme