Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa opiskella ammattikoulussa 16-vuotiaiden teinien joukossa

Vierailija
23.10.2014 |

3-kymppisenä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Miksi et menisi aikuiskoulutukseen?

Vierailija
2/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa että 30-vuotias ajattelee vielä tollasia tossa iässä, oppimaanhan sinne menet etkä varmaan hieromaan mitään suhteita niihin muihin oppillaisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutuskin saatetaan järjestää amiksella.  Nolompaa on roikkua av:lla toitottamassa mikä on noloa ja mikä ei.

Vierailija
4/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei noloa, mutta varmaan aika rasittavaa. Tuonikäisille ammattikoulu on usein päivähoitoa ja harvalla on todellisia haluja opiskella. Joudut ottamaan kaikki vastuuhommat ja sietämään tauotonta teinimeininkiä. 

Vierailija
5/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi varmasti kamalinta mitä voisin kuvitella. En ikinä lähtisi. Etsi aikuiskoulutusvaihtoehtoa. 

Vierailija
6/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisen raskasta ainakin. Muistan, kun oma äitini aikoinana luki asentajalinjalla ja miten usein oli uupunut teinien touhuihin.

Vierailija
7/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on joku koulutus alla, niin et edes pääse teinien kans

Vierailija
8/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt välttämättä noloa mutta helvettiä se on itselle. Mä olin yhden kahden päivän kurssin nuorten opiskelijoiden kanssa ja järki meni siihen kikatukseen, supinaan ja toisten hiusten räpeltämiseen.

Vierailija
9/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan luokasta, alasta ja opettajista.

Olen itse opettajana ammattikoulussa alalla, missä on aina hyvin laaja ikähaitari. Nuorimmat ovat 16-vuotiaita ja vanhimmat pitkälti yli 4- kymppisiä. Monet kokevat tällaisen eri ikäisten luokan miellyttäväksi oppimisympäristöksi. Meillä ei ole koskaan esim. mitään järjestyshäiriöitä tms.

Voi tietysti olla vähän eri asia jos kaikki muut luokalla on alle 18-vuotiaita ja itse 3-kymppinen. 

Vierailija
10/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:08"]

Ilmeisen raskasta ainakin. Muistan, kun oma äitini aikoinana luki asentajalinjalla ja miten usein oli uupunut teinien touhuihin.

[/quote]

Miksi äitisi hommasi ''miesammatin''?

Vierailija
11/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa, koska se tarkoittaa nykyään sitä, että kys. opiskelija ei ole hankkinut aikaisemmin mitään koulutusta.

Vierailija
12/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:09"]Jos sulla on joku koulutus alla, niin et edes pääse teinien kans
[/quote]

Minä pääsin tänä vuonna.

Vierailija
13/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:25"]

[/quote]

[/quote]

Eikö olisi saanut? Tervetuloa vuoteen 2014, nykyään naisia on paljon miesvaltaisilla aloilla. kuten myös miehiä ns. naisaloilla.

terv. kirvesmieheksi opiskeleva nainen

Vierailija
14/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene aikuisten puolelle? On se minusta omituista.

Vierailija
15/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:27"]

[/quote]

[/quote]

Eikö olisi saanut? Tervetuloa vuoteen 2014, nykyään naisia on paljon miesvaltaisilla aloilla. kuten myös miehiä ns. naisaloilla.

terv. kirvesmieheksi opiskeleva nainen

[/quote]

Sano nyt vielä, että isäsi on sairaanhoitaja ja veljesi lähihoitaja...

Mihin tämä maailma on menossa.

Vierailija
16/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Siksi, että oli kiinnostunut "sähköstä". Hän luki silloin instrumenttiasentajaksi ja työllistyi hyvin eläkeikään asti. Oli kyllä työpaikallaan ainoa nainen.

Vierailija
17/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä opiskelin nimenomaan tuon ikäisenä nuorisopuolella. Onneksi ihan koko luokka ei ollut 16-vuotiaita, seassa oli myös 20-24 vuotiaita sekä pari minua 2 vuotta nuorempaa (joiden kanssa oltiinkin sitten samalla aaltopituudella ja hengailtiin).

Mutta ihan suotta "pelkäsin", olihan paljon niitä teinien juttuja joita ei oikein aina olisi jaksanut, ja siinä tuntee vähän olevansa väärässä seurassa, kun opiskelukaveri tilittää siitä, kuinka "äiti nalkutti taas viikonloppuna kun en ollut siivonnut huonettani" (ja siis itselläni oli silloin 11-vuotias muksu, jolle itse valitin huoneensa sotkuisuudesta.. :P )

Toisaalta nää teinit oli tosi virkistävää seuraa, olivat aitoja itsejään, ja työelämässäolon jälkeen oli virkistävää olla seurassa, jossa ei koko ajan kilpailtu, kiinnitetty huomiota toisten virheisiin, ja yritetty latistaa toista/päteä toisen kustannuksella (töissä naisvaltaisella alalla tästä oli kokemusta..), sen lisäksi nämä teinit pitivät mua jo jotenkin niin vanhana, että kukaan ei hyppinyt mun silmille ja koin ikäni vuoksi saavani hiljaista kunnioitusta osakseni (joka oli hassua, mutta tavallaan mukavaa, teinit olivat siis mulle ystävällisiä). Yksi sanoi suoraan, että hän pitää minua jonkinlaisena äitihahmona... :D

Vierailija
18/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene, säästyt paljolta. Itse aloitin ammattiopinnot nuorten puolella 21 -vuotiaana kun ajattelin, etten nyt vielä niin paljoa vanhempi näitä muita ole.

Voi helvetti sitä menoa. Suoraan yläasteelta tulleita villiapinoita, joille oli hyvin epäselvää, että olivat tulleet kouluun vapaaehtoisesti ja olisivat voineet lähteä kerta ei kiinnostanut.

Tunnit menivät "kivasti" siihen, että opettaja yritti saada järjestystä luokkaan, koska nämä eivät todellakaan osanneet käyttäytyä. Tehtäviä ei tehty ja jossain vaiheessa olin niin paljon edellä muita, että sain paljon vapaatunteja kun en voinut yksinäni edetä eteenpäin, vaan muiden oli ensin otettava minun tahtiani kiinni.

Kokeista pääsi läpi vain harva,  koska näillä nuorilla neroilla oli motto "riittää ku pääsee läpi". Kokeisiin ei luonnollisesti luettu sanaakaan. Olivat kuitenkin niin helppoja kokeita, että itse sain täysiä pisteitä ihan lennosta. Sitä sitten nämä ihmettelivät, että miksi olen niin "hikke". No mites vaikka siksi, että saan ulos paperit joilla jotain tekeekin.

Tee itsellesi palvelus ja mene aikuispuolelle.

Vierailija
19/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen menemään aikuiskoulutukseen jossa käyt tunneilla vanhempien ihmisten kanssa. Itse 19 vuotiaana olen vielä amiksessa ja jos se meno minuakin vituttaa niin myös sinua. Tunneilla melutaan, työt tehdään sutaisten, tytöt laittelee toistensa hiuksia. Kaikista jauhetaan paskaa, sua katsotaan oudosti ja mietitään että mitä toi täällä tekee. 

Ei toki jokainen tee noin ja jokin luokka voi olla rauhallinen mutta itse en välillä saa omien kavereideni takia työrauhaa tunneilla. 

Vierailija
20/23 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 28-vuotias ja opiskelen amiksessa... toki oon yo-puolella jossa suurin osa on kakskymppisiä (oon toiseksi vanhin) mut lisäksi luokalla on kaksoistutkintoa suorittavia, jotka sitten on 17-vuotiaita. Hyvin on mennyt, rauhalliset tunnit ja tasainen ryhmä! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan