Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nainen oppi vaihtamaan autonrenkaan, eikö miehenkin pidä

Vierailija
23.10.2014 |

Oppia ompelemaan irronnut nappi tai korjaamaan rikkinäinen sukka tms "naisten homma"?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh? Meillä mies osaa vaihtaa renkaat ja ommella irronneen napin, itse en kovin hyvin hallitse kumpaakaan :D

Vierailija
2/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä rikkinäinen sukka pitäisi korjata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolistat tehtäviä liikaa. Vaihda renkaasi, ei ole vaikeaa eikä miesten homma. Miehet taas korjaatkoon kamansa itse.

Vierailija
4/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista 90% ei opi vaihtamaan autonrenkaita oikein. Miehistä 90% eivät viitsi opetellaa korjaamaan sukkaa tai ompelemaan nappia.

Luonnonlaki. Taloista 95% on miesten työllä rakennettu. Sukupuolten erot pitää vain hyväksyä.

Vierailija
5/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea "ihme" jos nainen osaa vaihtaa renkaan! :D Siihen hommaan ei tarvita voimaa sen enempää kun säkenöivää älyä, tuon taidon voi oppia jo ala-asteikäisenä jos joku kerran näyttää mitä pitää tehdä.

Vierailija
6/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kumpikaan vaihda renkaita, ei ole osaamisesta kiinni, vaan ehkä ajanpuutteesta + ei haluta säilyttää niitä renkaita kotona, siksi vaihdatetaan rengasliikkeessa, tulee tasapainotukset ym samalla. Sukkia ei kyllä edes paikata, ostetaan uudet.

Vierailija
7/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napin ompeleminen on helppoa, ja sen oppii Youtubesta. Autonrenkaan vaihtamista en ole opetellut, kun en aja autoa. Sukkia en jaksa parsia, kun ne yleensä vain haituvat puhki kantapäästä.

Vierailija
8/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki opetelkoot ne tehtävät, mitä itse omassa elämässään tarvitsee. Sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
9/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jokaisen pariskunnan oma asia. Eli jokainen pariskunta päättäköön itse mitä töitä tekevät ja mitä eivät. Ne on asiota jotka ei kuulu muille. Ei se ole osaamisesta kiini vaan halusta. Mutta ainahan saa riidellä jos haluaa. Mieti kumpi on sulle tärkeämpää riidellä jotakin napin ompelemisesta tai ommella se ja elää sovussa onnellisena.

Vierailija
10/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:34"]Naisista 90% ei opi vaihtamaan autonrenkaita oikein. Miehistä 90% eivät viitsi opetellaa korjaamaan sukkaa tai ompelemaan nappia.

Luonnonlaki. Taloista 95% on miesten työllä rakennettu. Sukupuolten erot pitää vain hyväksyä.
[/quote]

luonnonlaki :DDD

Vierailija
11/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat opittavissa olevia asioita sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
12/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei renkaanvaihto kovin vaikeaa ole, eikä tarvitse mitään erikseen opettelua. Jos osaat vaihtaa paskapaperirullan, osaat vaihtaa renkaan. Eli tosi yksinkertaista se on.  Tasapainotuksen tai vanteilta vaihdon teetätän ammattiliikkeessä, kun sitä ei voi taviskotioloissa tehdä.

yh, joka vaihtaa renkaansa itse

Vierailija
13/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:37"]

Napin ompeleminen on helppoa, ja sen oppii Youtubesta. Autonrenkaan vaihtamista en ole opetellut, kun en aja autoa. Sukkia en jaksa parsia, kun ne yleensä vain haituvat puhki kantapäästä.

[/quote]

Entäs jos miehen sormet on makkaran kokoiset niin ei siinä ole helppo saada lankaa neulansilmästä.

Niillä sormilla tunkisi sinne kamelin helpommin.

Vierailija
14/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaanvaihto on tosi yksinkertaista, vaikka toki jossain määrin epämukavaa. Niin on napin ompeleminenkin. Paikkaaminen on joskus vähän vaativampaa, varsinkin jos tarkoitus on saada jälki siistiksi.

Minä henkilökohtaisesti en silti tee noista mitään, sillä mun tuntipalkalla on varaa nauttia vapaa-ajasta ja pyörittää kansantaloutta palkkaamalla joku muu tekemään nuo hommat.

Vierailija
15/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 16:04"]Renkaanvaihto on tosi yksinkertaista, vaikka toki jossain määrin epämukavaa. Niin on napin ompeleminenkin. Paikkaaminen on joskus vähän vaativampaa, varsinkin jos tarkoitus on saada jälki siistiksi.

Minä henkilökohtaisesti en silti tee noista mitään, sillä mun tuntipalkalla on varaa nauttia vapaa-ajasta ja pyörittää kansantaloutta palkkaamalla joku muu tekemään nuo hommat.
[/quote]
Siis jos paidastasi irtoaa nappi, viet sen ompelijalle korjautettavaksi vaikka pienemmällä vaivalla ja rahalla saisit sen itse paikoilleen?

Vierailija
16/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 16:04"]Renkaanvaihto on tosi yksinkertaista, vaikka toki jossain määrin epämukavaa. Niin on napin ompeleminenkin. Paikkaaminen on joskus vähän vaativampaa, varsinkin jos tarkoitus on saada jälki siistiksi.   Minä henkilökohtaisesti en silti tee noista mitään, sillä mun tuntipalkalla on varaa nauttia vapaa-ajasta ja pyörittää kansantaloutta palkkaamalla joku muu tekemään nuo hommat. [/quote] Siis jos paidastasi irtoaa nappi, viet sen ompelijalle korjautettavaksi vaikka pienemmällä vaivalla ja rahalla saisit sen itse paikoilleen?

[/quote]

kokoan kasan korjautettavia vaatteita, jotka vien kerralla. Napinompelu on yksinkertaista ja helppoa eikä vie kauaa, olet siinä aivan oikeassa - jos sulla on se nappi tallessa. Jos, kuten usein käy, se irtoaa huomaamattasi ja katoaa, onkin melko aikaavievää puuhaa lähteä kauppaan ostamaan samanlaista nappia, ja jos sellaista ei löydy, on kaikki napit vaihdettava. Ompelija hoitaa senkin homman puolestani.

Vierailija
17/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaiden vaihdon osaaminen on aiheellista jos autoilee yhtään. On nimittäin huomattavan näppärää jos osaa vaihtaa puhjenneen renkaan itse eikä tarvitse odottaa pelastajaa tienposkessa.

Vierailija
18/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:58"]

Entäs jos miehen sormet on makkaran kokoiset niin ei siinä ole helppo saada lankaa neulansilmästä.

[/quote]

Jos sinäkin olisit yhden kerran elämässäsi laittanut langan neulansilmään, tietäisit ettei sormien koolla ole mitään merkitystä. Miten selität sen, että useimmat kirurgit ja suutarit ovat miehiä? Kovin erilaisia nahkoja ompelevat

Vierailija
19/19 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:58"]

[/quote]

Isälläni on isot kädet ja hän on kultaseppä. Istuttaa kivet itse, kaivertaakin... Ei se ole se käsien koko vaan kuinka niitä käyttää! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan