Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilla ei ole avainta kotiin

Vierailija
12.09.2021 |

Mitä mieltä siitä että lapsille ei ole ollenkaan avainta omaan kotiinsa?
Kyseessä yläasteikäiset lapset.
(Ei oma) lapset täysin sen varassa että joku on aina kotona. Ts. Jos ei ole ketään avaamassa ovea ei pääse kotiin.
Outoa minusta

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon tilanteesta, paikasta, kodista jne.

Mikä tuossa on ongelma, jos toinen vanhempi on vaikka aina kotona.

Vierailija
2/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon tilanteesta, paikasta, kodista jne.

Mikä tuossa on ongelma, jos toinen vanhempi on vaikka aina kotona.

Oikeastiko se vanhempi on AINA kotona?

Entä jos hän on vaikka vessassa tai suihkussa? Lapset odottelevat pihalla kunnes vanhempi suvaitsee päästää sisälle?

Mitä tarkoitusta tällainen järjestely palvelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, mutta ehkä tuossa on jotain taustalla. Lapset varastelevat? On päästetty sisään sotkevia/varastelevia kavereita? ĺ

Vierailija
4/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä outoa. Pyydän omia lapsia ottamaan avaimet lähes aina mukaan, vaikka todennäköisesti olisinkin kotona.

Vierailija
5/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut ikinä avainta lapsuudenkotiini. Olin ei toivottu lapsi.

Vierailija
6/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma yläastelainen lapsi kadottanut jo 4 avainta tänä vuonna. Aina 50e kpl. Joten enää ei ole omaa avainta hänellä.

Vierailija
7/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma yläastelainen lapsi kadottanut jo 4 avainta tänä vuonna. Aina 50e kpl. Joten enää ei ole omaa avainta hänellä.

Eli kun lastasi pahoinpidellään koulussa ja hänen avaimensa varastetaan, niin sinä syyllistät ja häpäiset lisää. Juuri sellaista käytöstä, jota av-mammalta voi odottaa.

Vierailija
8/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole antanut teinilleni avainta koska en oikeasti luota häneen tarpeeksi. Joo joo, pitäkää p*askana vanhempana, ei kiinnosta mitä mieltä olette. Ei muuten ollut minulla tai sisaruksillanikaan aikoinaan avainta meidän asuntoon.

Vierailija
9/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun lastasi pahoinpidellään koulussa ja hänen avaimensa varastetaan, niin sinä syyllistät ja häpäiset lisää. Juuri sellaista käytöstä, jota av-mammalta voi odottaa.

Ei hän kyllä sellaista ole kertonut. Eikä häntö häpäistä. Ei vaan enää varaa antaa avaimia. Munkin avain hävisi kun sen annoin viimeiseksi. Sitten loppui avaimien ostaminen.

Vierailija
10/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että ap:n pitää hommata oma elämä.

Vierailija
11/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että ap:n pitää hommata oma elämä.

Tätä ei kukaan kysynyt

Vierailija
12/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän liittyy tilanteita jolloin lapsi ei ole päässyt kotiin hakemaan esim lämpimämpiä vaatteita talvella tai joutunut muutenkin odottelemaan jopa tunnin rappukäytävässä kun ketään ei ollut kotona.

Vierailija
13/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut omaa avainta ikinä. Mutta meillä oli lähes aina avain ovessa. Tai avainpiilossa, joten sisään pääsi aina. Omille lapsille olen kyllä avaimet antanut heti eka luokalla.

Vierailija
14/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin oveen sähkölukon tämän vuoksi. Ei tarvi murehtia avaimista kun sisään pääsee kännykällä tai koodilla.

Vierailija
15/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei ole oikea isä . Eri mittaisia.

Vierailija
16/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin teini on hävittänyt 5 kpl avaimia ja ei häntä ei kiusata..että ei ole varaa näitä tilaa ja sarjottaa lukko..on ilman avainta..

Vierailija
17/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut minullakaan. Asuttiin maalla ja takaovi oli aina auki.

Vierailija
18/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään enää ole avainnauhoja? Vai miten ne avaimet niin herkästi hukkaan menevät?

Vierailija
19/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meidänkään lapsilla jotka Yläkoulussa ja lukiossa. Ei vaan ole tullut teetettyä lisää kopioita avaimesta. Siis meillä vaan kaksi avainta. Toinen aina vakio piilopaikassa ulkona. Toinen tiputetaan aina omaan piiloonsa kun viimeinen lähtee kotoa.

Eli sisään pääsee vaikka kellään perheessä ei ole omaa kotiavainta. Ei edes aikuisilla.

Vierailija
20/29 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodi lukko oveen on kaikkein paras.   Ei tarvitse kannella avaimia mukana, eikä kadottaa niitä ja pelätä, että joku kaveri tai muu löytää avaimen ja tunkeutuu sisään.

Oman kodin turvallisuuteen kannataa panostaa ja paljon.

Enää maaseudullakaan asuvat eivät ole turvassa.  Sielläkin kulkee varkaita ja tunkeutuvat tyhjiin omakotitaloihin, kun ihmiset ovat töissä, koulussa, matkoilla ja lomilla.

Hälytyslaitteetkin kannattaa hankkia ja se kameravalvonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi