Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsilisä loppuu...

Vierailija
23.10.2014 |

Voinko heittää pojan ulos? Ei käy töissä vaan opiskelee, eli minä joutuisin maksamaan sen elämisen ja olemisen. Täyttää pian 17. Rahanmenoa on meillä muutenkin, ilman että aikuista ihmistä pitäisi huoltaa. Ei suostu lähteä tienaamaan vaan haluaa valmistua ammattiin. Harrastuskin on, josta kuluja. Millä järkeä pojan päähän että ei voi olla toisten elätettävänä vaan itse töihin!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on lapsesi elatusvelvollisuus niin kauan kun lapsi täyttää 18 vuotta.

Vierailija
2/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali, kulta.<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTF???

Vierailija
4/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:14"]

Sinulla on lapsesi elatusvelvollisuus niin kauan kun lapsi täyttää 18 vuotta.

[/quote]

Niin ja vielä tämän jälkeenkin. Lapsi voi esim. haastaa vanhempana oikeuteen ja hakea koulusavustusta.

Vierailija
5/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oonkin miettinyt, onko oikeasti olemassa vanhempia, jotka eivät kannusta lastaan opiskelemaan paremman tulevaisuuden toivossa.

Vierailija
6/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, ei kai se lapsen syy ole että lapsilisä loppuu? Anna nyt hyvä ihminen pojan opiskella rauhassa että pystyy sitten elättämään itsensä kun valmistuu.

Vierailija
7/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:17"]

Niin ja vielä tämän jälkeenkin. Lapsi voi esim. haastaa vanhempana oikeuteen ja hakea koulusavustusta.

[/quote]

Koulusavustus onkin minulle aivan uusi termi.

Vierailija
8/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole rahaa! Aikuisen ihmisen ruoka ja lääkkeet maksaa paljon! Lapsilisä juuri ja juuri on riittänyt mutta ilman sitä ei pärjää.

Vierailija
9/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:17"]

[/quote]

Koulusavustus onkin minulle aivan uusi termi.

[/quote]

Jaxuhali.<3

Vierailija
10/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:19"]Meillä ei ole rahaa! Aikuisen ihmisen ruoka ja lääkkeet maksaa paljon! Lapsilisä juuri ja juuri on riittänyt mutta ilman sitä ei pärjää.
[/quote]
Toivottavasti lapsia suunnittelevat parit lukevat juuri tällaisia ketjua. Uskomatonta tekstiä ap:ota.

Vierailija
11/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aika julma ajatus, että jos vähävaraisella vanhemmalla ei ole varaa kustantaa lapsensa opiskelua, niin lapsi voi sitten aikuisena haastaa oikeuteen ja kyniä köyhän mamma paran loputkin roposet.

Vierailija
12/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:19"]

Meillä ei ole rahaa! Aikuisen ihmisen ruoka ja lääkkeet maksaa paljon! Lapsilisä juuri ja juuri on riittänyt mutta ilman sitä ei pärjää.

[/quote]

Lapsesi on 17 vuotta, eli ei vielä aikuinen. Kun täyttää 18 vuotta, niin silloin on aikuinen, mutta esim. tällä palstalla sanotaan, että vielä 18-19 vuotiaat ovat teinejä. Ja mene sossuun, jos ette pärjää...

Vierailija
13/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas! Mitäs jos keskustelisit pojan kanssa asiasta? Esim. Nyt ei ole varaa harrastukseen? Tai sitten vaan yksinkertaisesti yrität saada rahat vaan riittämään. Karsit jostain jos voit

Vierailija
14/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudunko sosiaalitoimen hampaisiin jos pakotan pojan muuttamaan? tai menemään töihin? Itse menin töihin 16 vuotiaana ja vaikea katsella tuollaista joka tulee valmiiseen pöytään eikä maksa itse elämistään! Ikävä sanoa mutta häpeän oman lapsen käytöstä! Olen sanonut että kun tuki loppuu se on töihin tai muutto!

Vierailija
15/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:19"]

[/quote]

Hakekaa toimeentulotukea.

Vierailija
16/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollainen itsekeskeinen ämmä on edes lapsen hankkinut? Et selvästikään tunne minkäänlaista empatiaa edes omaa poikaasi kohtaan. Toivottavasti unohtaa olemassaolosi sen jälkeen kun pääsee omilleen. Löytyykö tälläistä pohjasakkaa enemmänkin tästä maasta. Uskomatonta.

Vierailija
17/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vihaksi tuollainen. Sinun ei olisi pitänyt koskaan lisääntyä.

Vierailija
18/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tää voi olla tosissaan kirjoitettu viesti. Joku provoilee taas... Jokainen vanhempi toivoo lapsensa parasta.

Vierailija
19/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:30"]Joudunko sosiaalitoimen hampaisiin jos pakotan pojan muuttamaan? tai menemään töihin? Itse menin töihin 16 vuotiaana ja vaikea katsella tuollaista joka tulee valmiiseen pöytään eikä maksa itse elämistään! Ikävä sanoa mutta häpeän oman lapsen käytöstä! Olen sanonut että kun tuki loppuu se on töihin tai muutto!
[/quote]

Et sinäkään näköjään maksa itse elämistä. Jos lapsia hankitaan, ne myös elätetään itse. Nykyaikana on vähän eri meininki, kuin silloin kun itse olit tuon ikäinen. Nykyään on pakko opiskella. Muuten hän on samassa tilanteessa ikäisenäsi kuin sinä itse. Jos kyse olisi oikeasti aikuisesta luuserista joka asuu kotona 25 vuotiaana ilman työpaikkaa tai opiskeluja niin voisin ymmärtää. Olet säälittävä.

Vierailija
20/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi