Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsilisä loppuu...

Vierailija
23.10.2014 |

Voinko heittää pojan ulos? Ei käy töissä vaan opiskelee, eli minä joutuisin maksamaan sen elämisen ja olemisen. Täyttää pian 17. Rahanmenoa on meillä muutenkin, ilman että aikuista ihmistä pitäisi huoltaa. Ei suostu lähteä tienaamaan vaan haluaa valmistua ammattiin. Harrastuskin on, josta kuluja. Millä järkeä pojan päähän että ei voi olla toisten elätettävänä vaan itse töihin!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskimpa se 150€ on muutenkaan riittänyt kattamaan kuukauden kuluja. Joka tapauksessa tiedän että tämä on provo :D muutenhan olisit heittänyt pojan ulos jo heti kun aloitti koulun.

Vierailija
22/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:22"]

Onpa aika julma ajatus, että jos vähävaraisella vanhemmalla ei ole varaa kustantaa lapsensa opiskelua, niin lapsi voi sitten aikuisena haastaa oikeuteen ja kyniä köyhän mamma paran loputkin roposet.

[/quote]

Tuossa tilanteessa ei vanhemmalla ole kohtuullistakaan maksukykyä, tällaisen voi selvittää. Silloin lapsi itse voi saada opintotukea ja vaikka toimeentulotukea koulutuksensa turvaamiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselleni parasta olisi hankkia elantonsa itse jo nyt ettei olisi toisten avun varassa! Lellipentua en lapsestani ole kasvattanut ja se oppi jatkuu niin pitkälle kuin mun kodissa asuu! Voisin tietysti pyytää korotusta elatusmaksuihin mutta isänsä on pihi ei takuulla suostu.

Vierailija
24/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:30"]

Joudunko sosiaalitoimen hampaisiin jos pakotan pojan muuttamaan? tai menemään töihin? Itse menin töihin 16 vuotiaana ja vaikea katsella tuollaista joka tulee valmiiseen pöytään eikä maksa itse elämistään! Ikävä sanoa mutta häpeän oman lapsen käytöstä! Olen sanonut että kun tuki loppuu se on töihin tai muutto!

[/quote]

Tottakai sosiaalitoimisto/lastensuojelu kiinnostuu, jos heität LAPSEN ulos kämpästä. Ja mihin ihmeeseen 17-vuotias muuttaisi ilman tuloja? Ei sosiaalitoimisto ala hankkimaan kämppää, kun olisi kotikin missä asua. Mutta, jos todellakin heität lapsen ulos ja et päästä asumaan, sijoitetaan lapsesi todennäköisesti vuodeksi laitokseen ja sieltä sitten autetaan eteenpäin. Mahtaisi lapsestasi tuntua tämän jälkeen "kivalta", oikein "voittajafiilis".

Vierailija
25/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän sua. Mun faija oli 14-v. kun isä kuoli ja sen piti lähteä töihin. Siellä kun oli 7 muutakin suuta kotona. Mutta että heittäisit pojan kylmästi ulos....en oikein tajua. Etkö rakastakaan lastasi? Mum mummoni ei heittänyt faijaa ulos, vaan he juttelivat asiasta ja isä kun ei ollut mikään lukutoukka, niin pääsi ensin sahalle töihin ja sitten timpurin oppiin ja lähetti kotiin aina vähän rahaa.

Meillä tuli kotona vähän vastaavanlainen tilanne, kun faija loukkasi itsensä ja tietenkin sellaisessa hommassa, että oli hyvän hyvyyttään talkoissa ja kävi vahinko. Vaan talkoiden teettäjä ei ollut ottanut tapaturmavakuutusta. No ei tullut sitten työnantajan puolelta tietenkään mitään apuja. Äiti kasasi meidät muksut pöydän ääreen kun joutui elättämään meitä ja painoi kahta työtä. Me teinit etsittiin kaikenlaista pientä hanketta ja hommaa ja maksettiin harrastuksiamme ja vaatteitamme ym. lehdenjako- ja siivousrahoilla. Puhallettiin yhteen hiileen ja selvittiin siitä.

Niin että ulosheittämisen sijasta voisitteko keskutella teidän rahatilanteesta ja miettiä, mitä voisi tehdä yhdessä sen hyväksi?

Vierailija
26/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit heittää mut älä odota et hän tulee sinua katsomaan kun olet vanha ja sairas, kenties jopa muistisairas tai halvaantunut.

Voi olla et hautajaisiisikaan poika ei tule. =(

Vierailija
27/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 17 vuotias on jo niin iso että pärjäisi omillaan jos ottaisi vähän vastuuta. Itse olen osa-aikatyössä palkkani ei ole turhan suuri, mies ei elätä poikaa koska ei ole hänen. Pojan isä maksaa vain 120e/kk. Miten muut olette saanut nuorelle järkeä päähän kun haluaa vaan maata toisten nurkissa vaikka jo täysin kykenevä huolehtimaan itsestään? Jos ottaisi työtä saisi asua kotona kun maksaisi omat ruuat.

Vierailija
28/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla on lain mukaan velvollisuus maksaa koulutusavustusta 21-vuotiaaksi saakka. Lapsi voi hakea summan tarvittaessa oikeusteitse.

Vierailija
29/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä poika edes haluaisi asua sinun kanssasi? Vaikka tää onkin provo niin ajatuskin et tollasia horoja on ahdistaa. Jo lause ettei miehesi elätä poikaa joka ei ole hänen on todiste ettet ole koskaan laittanut lastasi etusijalle vaan munan vietävissä olet. Vastenmielinen ämmä.

Vierailija
30/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen -73 syntynyt ja vanhempani eivät halunneet enää elättää mua ja heittivät pihalle kun olin 16v. Sossusta hain apua en saanut. Muutin erään pojan luokse. Vasta 18v sain oman asunnon.

Vierailija
31/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäköhän töitä luulisit tuonikäisen saavan, ap? Nykyisin pitää olla ammattikoulutus jo miltei kaikkiin hommiin. Jotain markettien kärry- ja pullopoikahommia voi ehkä saada, mutta eipä niistä sitten maksetakaan oikein mitään. Anna pojan käydä koulunsa loppuun ja hankkia ammatti, se on nykyisin ainut tie menestykseen. Voihan poika innostua vielä ammattiin valmistuttuaan opiskelemaan lisääkin. Ei olisi ensimmäinen, joka olisi sitten jatkanut korkeakouluunkin.

Vierailija
32/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun äitiltä. Asuntolaan pitäs jäädä viikonlopuksi eikä sais tulla kotiin syömään muitten ruokia. Vaikka asuntola on kiinni viikonloppusin sinne ei saa jäädä.

Vierailija
33/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi helvetissä se isä ei sitten auta poikaa opiskeluissa? Arvaan.. sitä ei kiinnosta?

Vierailija
34/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:30"]

Joudunko sosiaalitoimen hampaisiin jos pakotan pojan muuttamaan? tai menemään töihin? Itse menin töihin 16 vuotiaana ja vaikea katsella tuollaista joka tulee valmiiseen pöytään eikä maksa itse elämistään! Ikävä sanoa mutta häpeän oman lapsen käytöstä! Olen sanonut että kun tuki loppuu se on töihin tai muutto!

[/quote]

Poikasi sijoitetaan laitokseen. Leima lopun ikäänsä, ei varmasti tule moikkaamaan sen jälkeen. Toisaalta sossu autaa kädestä pitäen aikuistuvia laitosnuoria, joten se saattaa lopulta olla lottovoitto synnyinperheeseeen verrattuna.-

Vierailija
35/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 15:12"]Voinko heittää pojan ulos? Ei käy töissä vaan opiskelee, eli minä joutuisin maksamaan sen elämisen ja olemisen. Täyttää pian 17. Rahanmenoa on meillä muutenkin, ilman että aikuista ihmistä pitäisi huoltaa. Ei suostu lähteä tienaamaan vaan haluaa valmistua ammattiin. Harrastuskin on, josta kuluja. Millä järkeä pojan päähän että ei voi olla toisten elätettävänä vaan itse töihin!
[/quote]
Oletko ihan pöljä? Tottakai lapsen pitää opiskella itselle ammatti eikä.mennä rahaa tienaamaan sen sijaan. Sinuako hän sitten elättäisi? Vaikka lapsilisä loppuu niin sinun pitää hänet kuitenkin elättää. Onko tuollaisia tollovanhenpia oikeasti olemassa?

Vierailija
36/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan karmeeta luettavaa. Ap.. Säälin lastasi, koska joutunut saamaan tommosen äitin.

Vierailija
37/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskella ehtii myöhemminkin! Nyt kun asuu kotona ja lapsilisä loppuu pian voisi sen vuoden tehdä työtä sitten muuttaa omaan kotiin ja opiskella jos niin haluaa. Meillä muutenkin tiukkaa, kolmannet tulot olisi apu perheeseen mutta työtä tekemätön nuori vain kuluttaa! Teillä muillako on varaa elättää aikuista ihmistä, antaa ilmainen huone ja ruoka?

Vierailija
38/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi alkaa saamaan opintotukea 17-vuotiaana, jos sinulla oikeasti on niin huonot tulot. Opintotuella voi sitten varmasti maksaa koulujuttujansa, siihenhän se on tarkoitettukin. Summa maksimissaan satasen kuussa, jos olette todella vähävaraisia.

Vierailija
39/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lapsilisään liittyvä provo tänään

Vierailija
40/42 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 21-vuotiaaksi asti kotona, kunnes valmistuin opinnoistani. Äitini suorastaan vaati minua asumaan kotona etten joutuisi ottamaan opintolainaa. Olen onnellinen, että meni näin. Olen vieläkin riippuvainen äidistäni vaikka asunut omassa kodissa jo 3 vuotta. Kamalaa alkaa vaatia alaikäiseltä tuollaista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi