Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyinen silmälasimuoti

Vierailija
23.10.2014 |

Olenko ainoa, jonka mielestä nykyinen silmälasimuoti on ihan karsea? Kauniit naiset käyttävät toinen toisiaan rumempia silmälaseja ja lopputulos näyttää ihan naurettavalta. Ennen silmälasit korostivat käyttäjänsä hyviä puolia, mutta tämä pöllömuoti 70-luvulta(?) ei ainakaan meikäläiseen iske.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2014102318767563_vi.shtml

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa! Ne lasit saavat kenet tahansa 20 vuotta vanhemman, vihaisen ja tunkkaisen näköiseksi. Yksiäkään sopivia en ole nähnyt naisilla varsinkaan. Kauheata kun tuttavat ostavat uusia laseja, laittavat itsestään uusia profiilikuvia ja niistä olisi kohteliasta tykätä Facessakin, mutta ne rillit!!

Vierailija
2/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta se hyvä puoli noissa, että vastapäätä olevaa juttukaveria alkaa väkisinkin hymyilyttää. On kiva olla iloisen ihmisen kanssa tekemisissä? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAMALA!!! Se yksi juontajakin näyttää stigiltä. Kauniitkaan kasvot eivät pelästa kaikkea.

Vierailija
4/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset silmälasit teille sitten kelpaisivat? Vastaukseksi ei kelpaa piilarit, sillä niitä ei voi käyttää esim. lukulaseina.

Vierailija
5/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lasit ovat ihan kammottavia. Sopivat juuri ja juuri ihmisille, jotka ovat muutenkin kauniita, mutta itselle on mahdotonta löytää enää kehyksiä, jotka eivät tekisi ihan täysin naurettavan näköiseksi.

Vierailija
6/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:33"]

Toisaalta se hyvä puoli noissa, että vastapäätä olevaa juttukaveria alkaa väkisinkin hymyilyttää. On kiva olla iloisen ihmisen kanssa tekemisissä? :)

[/quote]

Lisään vielä, että voi olla jopa niin, että tämä on laajempi operaatio ihmisten ilostuttamiseksi? Silmälasifirmat/valmistajat ovat iloisella väestön mielialankohotusasialla?

Kaipaan sitä aikaa, kun valikoimista löytyi kevytkehyksisiä helpommin, kuin mitä nyt. Saa tosissaan etsiä, jotta löytää jotain fiksua ja klassista. Jos ei sitten erityisesti halua näyttää vappulaseja käyttävältä 365.

Vierailija
7/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa! Niin samaa mieltä kanssasi. En käsitä huonosti istuvia ja suuria laseja, eivät tunnu sopivan kenellekään. Olisiko syynä se, että nykyään lasit ovat noiden halpamerkkien vuoksi niin halpoja, että sitten ostellaan mitä sattuu? Mua häiritsee eritoten se, jos lasit eivät lainkaan istu kantajansa naamalle, vaan vaikkapa korkeat kauniit poskipäät jäävät sinne alle tai vastaavat kulmakarvat peittyvät tms. Kunnon liikkeissä on osaavia optikkoja, jotka kyllä löytävät sopivat lasit kullekin. Ehkä noissa halpapaikoissa palvellaan huonommin?

Itsekin olen rillipää. Tosin tämän uuden muodin vuoksi käytän mahd vähän laseja ja enimmäkseen piilareita, sillä en ole löytänyt mieleisiä uusia laseja.

Vierailija
8/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelin niitä kehyksiä joissa on leveä paksu sanka. Näyttää tosi raskaalle ja tunkkaiselle sellaiset paksut sangat ja myös paksut kehykset. Silmälasit saa mieluummin olla ohuet ja sirot ettei ne nouse pääasiaksi kasvoissa.

Vierailija
9/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun uusin silmälaseja viime keväänä, oli itku päästä valikoimaa tutkiessa. kamalia, isoja kehyksiä jotka päässä näytin sketsihahmolta ! optikkokin totesi pahoitellen että " sulle sopisi semmoiset pienet & sirot mutta ne ei oo nyt muotia".. just. enkä viitsinyt koleassa kevätsäässä lähteä tarpomaan toiseen liikkeeseen, vaan päätin että otan nyt täältä (missä näkötarkastus tehtiin ) jotkut! miesten hyllyltä löysin sitten mustat, isohkot, mutta ei liian isot joissa hyvänä puolena on että ne häivyttävät synnynäisesti mustia silmänalusia :D

Vierailija
10/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin pitkään, että silmälasien pitää olla hyvin sirot ja huomaamattomat. Nyt sitten päädyin näihin täällä haukuttuihin isoihin, paksusankaisiin laseihin, ja viimeinkin olen suhteellisen tyytyväinen peilikuvaani. Kasvoni näyttävät nyt aiempaa sirommilta ja ilmeikkäämmiltä, ja itse asiassa olen nyt myös nuoremman näköinen kuin niiden sirompien kehysten kanssa. Nämä uudet kehykset ovat saaneet myös tuttaviltani paljon kehuja.

Mutta ei kai sekään paha asia ole, jos ne saavat huvittuneen hymyn jonkun huulille ;)

Vierailija
11/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikymppinen työkaverini seuraa aina trendejä. 10 vuotta sitten hän näytti ihan kolmekymppiseltä, kun käytti siroja ja "kantikkaita" laseja. Nyt hän käyttää tuolaisia ns. "pellelaseja" ja valehtelematta näyttää ainakin 10 vuotta ikäistään vanhemmalta naamastaan, vaikka muuten nuorekas on. En tiedä, millaista naamaa nuo nykysilmälasit on tehty imartelemaan.

Vierailija
12/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, miltä Suvi näyttää!

Vierailija
13/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 12:35"]

Millaiset silmälasit teille sitten kelpaisivat? Vastaukseksi ei kelpaa piilarit, sillä niitä ei voi käyttää esim. lukulaseina.

[/quote]

Mä pidän kyllä muovisista, ovat jotenkin rennommat kuin ohuet metalliset. En kuitenkaan pidä tuollaisista ylisuurista muovisista laseista vaan sellaisista kasvoihin istuvista, selkeän mallisista kehyksistä.

En ostaisi näitä (muoto ei miellytä, pidän selkeämmin kantikkaista), mutta ideana nämä ovat lähempänä mieluisia laseja verrattuna pellelaseihin.

http://imgs.coastal.com/Product/glasses/img/zooventure/zooventure-8001-brown-cola+me++productPageXtraLarge.jpg

http://ecx.images-amazon.com/images/I/31XftKKhL4L.jpg

Mua ärsyttää, että monissa liikkeissä suorastaan painostetaan niihin muotilaiseihin. Mulla on edelleen 7 vuotta sitten ostetut lasit, koska liikkeissäkin vaan yritettiin pakottaa pellelaseihin vaikka tein heti alussa selväksi, etten halua sellaisia. Usein on kyllä niinkin, että koko valikoima aina menee sen muodin mukaan ja klassisempaa mallia edustaa ehkä parit kulahtaneet kehykset.

Vierailija
14/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suvinkin huulia operoitu vai miksi noin outo suu? Rillit on lainattu sirkuksesta.

Vierailija
15/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nämä:

https://www.keops.fi/images/uudet_kehykset/oga-1341157.png

Ihan sama mitä muut ajattelee, sillä noi oikeesti sopivat mulle :)

Vierailija
16/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomasin kun alkuvuodesta piti hankkia uudet lasit :( Useammassa liikkeessä kävin katselemassa toinen toistaan rumempia pöllörillejä räikeissä väreissä. Myyjät vielä sirkuttavat miten ihanan veikeitä malleja löytyy. 

Vierailija
17/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodissa ei taida ollakaan kyse esteettisyydestä vaan lauman seuraamisesta.

Vierailija
18/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 ja 16, tuollaisista minäkin tykkään. Itselläni on mustat muovisangat. Todella monet ovat kehuneet lasejani ja minustakin ne sopii. Nuo Suvin lasit on aivan järkyt, suoraan jostain sketsisarjasta.

Vierailija
19/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 17:04"]

Saman huomasin kun alkuvuodesta piti hankkia uudet lasit :( Useammassa liikkeessä kävin katselemassa toinen toistaan rumempia pöllörillejä räikeissä väreissä. Myyjät vielä sirkuttavat miten ihanan veikeitä malleja löytyy. 

[/quote]

Jep, ja sitten ei mene ymmärrykseen kun yrittää sanoa, että en halua tuon tyyppistä vaan klassisemman mallin. "Eikun kokeile nyt näitä, nämä on nyt muotia!" (Joo, ei ole ennenkään muoti määritellyt sitä mitä pidän esteettisenä.) "Mutta kokeile nyt kumminkin!"

Vierailija
20/36 |
23.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen miksi nuoret hoikat naiset käyttävät jämeriä maskuliinisia silmälaseja jotka sopisivat korkeintaan jollekin tukevalle päälaelta kaljuuntuneelle 60-vuotiaalle miehelle ja heillekin antavat vähän raskaan ja ikäistään vanhemman vaikutelman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi