~~o~~ HELMINAUHOJEN Perjantaiturinat ~~o~~
 [color=maroon]No niin, kokeillaas aloittaa uudestaan tämä päivä..
 Eli aloitin aamulla pinon, mutta kun ei pysy päivistä selvillä, niin kirjoitin torstaiturinat...[/color]
 [color=brown][b]Ninnu tai Ninni[/b][/color] oli jo ehtinyt pinoon kirjoitella, joten se kannattaa käydä lukemassa..
[quote]
Laittaisin linkin jos osaisin
[/quote]
 *sori nää sekoilut, joille ei loppua näy!*
Kommentit (10)
 ..niin unohdetaan toi edellinen ja jatketaan tästä, jookos!
 Meillä ei oo ennen ollut sitä märkärupea, joten en alkuun sitä hoksannutkaan ajatella.. Toivottavasti saadaan se pian paraneen, ettei leviä koko naamaan!
 Mua on supistellut aika kipeästi eilisiltana ja tänään lenkillä, enkä oikeen tiedä miten suhtautua..
 Neuvolaan on turha soittaa, kun ei sieltä apua saa.. neuvolan täti kun on mikä on!
 Yritin punktion suorittaneelle kätilölle soittaa, mutta on töissä seuraavan kerran vasta maanantaina, joten kai se on sinne asti ooteltava.
 Mammutti: onko teillä ollut aiemmin märkärupea? Inhottava vaiva, ja tosi ilkeen näköinen. :/ Meillä oli esikoisella vain muutaman kuukauden ikäisenä, mutta onneksi meni ihan muutamassa päivässä pahin ohi, kun saatiin reseptillä hyvä voide siihen.
 Ninnu: On ne nuo miehet sitten välillä...grrr... Kuulostaa niin tutulle tuo tilanne. Mulla vaan olisi ollut laskettu aika juuri silloin, kun mies ajatteli lähteä toiselle puolelle suomea ryyppäjäisiin. No, sitten sitä harmitti, kun ei tullut mentyä, kun ei se vauva sieltä silläaikaa syntynyt, vaan meni reippaasti yliajalle. Ja *anteeksi* rupesi kyllä vähän hymyilyttään tuo miehesi kommentti, että ei ole mitään kohokohtaa mitä odottaa, ei tainnut hoksata minkä sammakon suustansa päästi! Varmaan jälkikäteen saattee siitä vielä monet kunnon naurut... vaikka eipä se paljoa juuri tällä hetkellä taida lohduttaa.
 Itse ajattelin jäädä äitiyslomalle vasta ensivuoden puolella, juuri siksi, jos se uudistus ehtisi tulla voimaan. Olisin kyllä kiitollinen kaikista ylimääräisistä roposista. Periaatteessa ei ole kyllä väliä milloin jään, kun kotona kuitenkin olen.
 (.) Masu on kyllä ihan silmissä isontunut viimepäivinä. Mistähän muuten johtuu, että aamulla herätessä, kun kokeillee masua selällään maaten, se tuntuu tosi kovalta ja pinkeältä ja kohtu tuntuu selvästi ja päivemmällä sitten on paljon " löysempi" ?
 Hauskaa viikonlopun alkua kaikille!
 kieppuli & nasu 15+5
 Minä kyllä sinuna soittaisin ä-polille, jos kerta on supistellut jo nuin kauan. Kun oli se punktiokin niin vasta, ei tarvi koko viikonloppua huolehtia... Tietäväthän he sielläkin tilanteen ja tarvittaessa ottavat vaikka tarkistukseen.
 kieppuli edelleen
 Anteeksi heti negatiivisuuteni, jos sinulla hyvä päivä, jätä vuodatukseni lukematta.
 No, tänään oli se kauan odotettu esikoisen eka naperokerho. Innolla sinne lähdettiin, poika aika hyvin minussa roikkui, mutta tunnin jälkeen oli pikkusisko niin levoton, että oli pakko viedä hänet ulos. Poika tietty melkein porua vääntää jo, mut selitin et ollaan ihan lähellä, ulkona vaan. Ok, poika jäi sisälle. Eihän me tytön kanssa siellä ulkona nyt tuntia voitu odottaa, käytiin lähellä asuvan isomummun luona. Poika tietysti(?) oli jotenkin huomannut, että me ei ulkona oltukaan, joten aloitti huudon. Palasin hakemaan poikaa, kun kerho päättyi. Eipä ollut yhdenkään muunkaan lapsen vanhempi siellä loppuun asti ollut paikalla, eikä kukaan muu kuin meidän poika siellä huusi. Joo, olis tietty pitänyt pojalle kertoa lähdöstämme, mut siten se ei olisi onnistunut. Ajattelin, että se ei ehdi meitä siellä miettiä (saati etsiä), kun on muutakin tekemistä. Ei luvannut enää kerhoon mennä (tai ehkä jos minä olen mukana, mutta enhän minä voi siellä roikkua koko aikaa!).
 Takas tullessa tyttö avoi autossa kesken matkan turvavyönsä, jarrutin ja pysäsin pysäkille. Tyttö lensi/tippui lattialle.
 Huoh. Minä varmaan enempi kerhon alkua odotin kuin poika. Saisin kerran viikossa 2h " vapaata"  esikoisesta. Pa***n marjat. Mikään ei siis ikinä onnistu.
 Kiva kun olemme taas kotona, saa muksut riehua täysillä, päiväunille on niitä turha yrittääkään, ei ne rauhotu. Äiti se tässä porua vääntää, no, onhan sitä " omaa aikaa"  taas illalla, ehkä kymmenen ajoissa, jos jaksaa hereillä pysyä...
 Nyt kyllä lopetan, mutta kiitos kun sain vuodattaa, ehkä hiukan helpottaa...
 Pitkästä aikaa pinoilemassa, kun on vapaata (tai siis sitähän on joka päivä.. mutta kun ' ei ehdi'  mitään.. )
 Ninnukos se kyseli kirkkaasta nesteestä? Mulla ainakin esikoista odottaessa sellaista tuli jostain rv 17 alkaen, lopussa sitte muutti väriään jo valkoisemmaksi. Vielä ei ole toista odottaessa näkynyt, oikeastaan mitään raskausoireita selkäkipua ja heikotuskohtauksia lukuunottamatta. Mutta siellä se ultran mukaan vaan käy ja kukkuu niinkuin pitääkin.
 Siis nyt multa on mennyt aivan täysin ohi tuollainen äitiyspäivärahauudistus? Kertokaa viisaammat miten ja milloin? En ole muutenkaan vielä perehtynyt miten on, muuttuuko mun tän hetkinen hoitovapaa äitiyslomaksi vaiko miten, kun töissä en ole enkä ehdikään ennen kakkosen syntymää. Tulipas sekavasti mutta ehkä joku ymmärsi mitä tarkoitan...
 Moniko helmikuisista omistaa hevosen / ratsastaa? Minä oon toistaiseksi ratsastellu kevyitä maastolenkkejä, mutta tosiasiahan se on että se täytyy taas jossakin vaiheessa lopettaa.. Viimeksi ratsastin kahdeksannelle kuulle asti, eikä ollut kipuja. Neuvolantädit ei koskaan sano juuta eikä jaata tähän asiaan, korkeintaa kehottavat ratsastaan niin kauan kuin siltä tuntuu eikä satu mihinkään.
 Mutta tulihan tekstiä taas, taidanpa lähteä antaa pikkuneidille ruoan ja sitten ulkoilemaan! :)
 Syysterveisin,
 Henna 17+2
 Unohtu jo kuka täällä kirjoitti märkäruvesta. En ole lukenut eilistä loppupäivän pinoa, joten voin olla vähän ulkona. Mutta mulla aivan alkuraskaudessa tuli jotain aivan outoa mielettömän kutiavaista ihottumaan käteen. Kävin lääkärissä ja se sanoi, että on märkärupea, mutta ei se sitä ollut, koska antibiottikuuri ei auttanut siihen yhtään mitään!!!!  Ihottumaa kesti parisen kuukautta, sit se itsekseen hävisi. Vieläkin näkyy kädessä " arpia" .
 Minni: älä huoli, muillakin lapsilla on ollut yhtä takkuinen kerhon aloitus. Sinnikkäästi vaan käytte siellä. Olet itse aluksi mukana. Voisitte vaikka kehittää jonkun tarrasysteemin, että saa tarran joka kerrasta kun jää sinne yksin ja sit kun tarroja on tarpeeksi vielä joku superpalkinto yms.
 Ja näitä huonoja päiviä aina välillä on..... tsemppiä!!
 Ninnu: sulla tulee harjoitusmaitoa. Ei siis hätää. On aivan luonnollista. Mulla se oli välillä väriltää myös rusehtavaa.
 Henna: mä ratsastin esikoista odottaessa, mutta olin vasta ns. aloittelija, niin en hirveenpitkälle uskaltanut sit jatkaa + mulla oli niin kipeät rinnat, että en kestänyt sittä " pompotusta" .
 Jee, viikonloppua tässä odotellaan ihan intona. Olo itsellä on hyvä, niin mikäs sen paremmin!!!
 Kedelig 15+4
 Meillä taas mies kävi esikoista odotettaessa YKSIN synnytysvalmennuksessa!!!
 Asuimme eripaikkakunnilla, vasta loppuraskaudesta kun jäin vuosilomille+äippälomalle muutettiin taas saman katon alle.
 Ja entisessä asuinpaikassani synnytysvalmennusta oli vain pari hassua kertaa ja aivan loppuraskaudesta. Uudella paikkakunnalla oli taas tosi monta kertaa valmennusta ja ne alkoi jo aika aikaisessa vaiheessa. Joten mies meni kiltisti paikalle ihan yksin. Vähän oli porukka ekalla kerralla kattonut suu auki, varsinkin kun mieheni oli vielä jotain laukonut, että pitäs ittelle vaimo löytää yms. vitsaillut =D
 Loppuvalmennuksiin pääsin sitten mukaan minäkin ja mies todistamaan, että ei ollut mikään Pervo-Pertti joka hyvikseen vaan tulee valmennukseen....
 Hyvää viikonloppua kaikille!
 Kedelig
 Henna: Mulla on hevonen ittellä vanhempien luona, mut oon ratsastanu  tosi harvoin ku hevonenki sai varsan toukokuussa. Nyt kuukaus sit kävin taas ratsastamassa ja tietenkin putosin. Hevonen kompastui ja meni polvilleen ja lensin kaulan yli selälleni maahan. Sen verran sattui ja oli vaikea kävellä viikon ajan, ja vähän pelästyin, et tapahtuikohan sikiölle jotain, et päätin etten ratsasta ennen synnytystä enää. Neuvolassa sillon kysyin ja sanoivat et istukka olis voinu pahimmas tapaukses irrota, mut muuten sikiölle ei olis voinu mitään tapahtua, on niin turvassa lapsivedessä. Toivottavasti uskallan vielä ens keväänä mennä hevosen selkään, ettei täst pitkästä tauosta nyt tuu mitään ratsastuskammoa...
 Emiliau, 16+5
 kuulostaapa ikävältä :/ onneksi ei käynyt pahemmin! Itsellä kun on kuitenkin oma joka liikutusta kaipaa, mutta ajattelin jättää ravailut sikseen ja hommata siihen erikseen joku joka liikuttaa kunnolla. Tai sitten pitää siirtyä kärryillä köpöttelyyn..
 -Henna
Minä ainakin olen jo koko viikon odottanut tätä päivää. On lyhyt työpäivä edessä ja ihanaa vapaa viikonloppu :) Mitä nyt sunnuntaina pikkuveljen rippijuhlat.
Ollut menokasta viikkoa ettei oo oikeen kerinnyt mitään kirjottelemaan, juuri lukemaan mitä muut kertoilleet ja nekin jo osaksi ihan unohtunut. Meillä kotona vähän hiljaista, kun mies ei voi nyt osallistua joka vuotiseen laskettelureissuun poikien kanssa, kun keskusteltiin jotta on vähän riskaapeliä lähteä ulkomaille kun olen RV 38 tai siellä suunnilla, kun lähtisi 21.1 ja meillä LA 3.2, sanoin että ei olisi kiva jäädä yksin synnyttelemään, että matkoja tulee ja menee, mutta tämä voi olla ensimmäinen ja viimeinen oman lapsen syntymä. Nyt sanoo ettei hänellä ole mitään kohokohtaa mitä odottaa koko talvena, ihmettelen vaan etteikö lapsen syntymä muka ole????? Ah kun helpotti kun sai vähän purkaa :) Toivottavasti alkais kohta jo miehen naama näyttämään normaalilta ja puhumaankin ja käyttäytymään kuin ennenkin....
Niin muuten ootteko miettinyt että tuleekohan se äitiyspäiväraha uudistus, että millon kannattaisi jäädä äitiyslomalle? Vuoden lopussa vai vasta ensivuoden alusta?
Eilen kun suihkun jälkeen ihmettelin että onpas tissit kipeät ja kun hieroin/puristin niin nännistä tuli kirkasta nestettä...Muilla tullut ja onko normaalia? Onko jo jotakin alkumaitoa vai mitä?
Nyt takaisin työnpariin ja odottamaan jotta ennen kahta pääsee jo kotiin :)
Ninnu ja Peruna 17+6