Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsiveden runsas määrä?

01.09.2006 |

Onko tietoa/ kokemuksia lapsiveden normaalia runsaammasta määrästä, voiko olla haitallista tai vaarallista, viitata johonkin esim. vikaan vauvassa? Itselläni tulossa toinen konrollikäynti synnytyssairaalaan ensi maanantaina, jolloin 38+4.. nyt alkanut mietityttämään mitä voi olla vai onko ihan normaalia..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee tässä: 3 vuotta sitten kun odotin esikoista olisikohan ollut viikolla 32 kun todettiin että lapsivettä on runsaasti. Sen jälkeen kävin viikoittain kontrollissa äitipolilla ja katsoivat ultralla tosi tarkasti ettei ole kitalakihalkiota tai muuta nielemishäiriötä vauvalla ja virtsateitä tutkivat myös. Viikolla 38 minut määrättiin synnytyksen käynnistykseen runsaan lapsiveden vuoksi, olisi kuulemma ollut istukan irtoamisriski jos synnytys olisi lähtenyt semmoisella vesimäärällä kotona normaalisti käyntiin.

Itse synnytys venyi viiden päivän mittaiseksi ja päätyi lopulta sektioon, joka onkin jo toinen juttu.. Poika sai täydet 10 pistettä eikä lapsiveden runsaus vaikuttanut häneen mitenkään.

Olin toissayönä nykyisen raskauteni vaivojen vuoksi synnytysosastolla yötä ja huoneessani oli viikolla 36 oleva odottaja, joka vietiin käynnistykseen runsaan lapsivesimäärän vuoksi, jotenka aika tarkkaan täällä Keski-Suomessa ainakin tarkkaillaan jos on paljon lapsivettä!

Vierailija
2/3 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyneet toisen lapsen kanssa mainitsivat synnytystapa-arviossa ekan kerran, että lapsivettä oli paljon ja vauva pienikokoinen. Mitään lisätutkimuksia tai seurantaa ei kuitenkaan minulle määrätty ja synnytyskin käynnistyi kotona vesien menolla kuten ekankin kanssa. Vettä tosin myös lorisi aivan tolkuttomasti, että kyllä sitä siellä sitten olikin reippaasti :). Mitään vaikutusta synnytyksen käynnistämiseen tms. ei ollut ja terve tyttö syntyi 40+2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että suuri lapsiveden määrä voisi viitata kohonneeseen sokeriin. Tiedän tapauksia, joissa äidille on tehty lapsiveden suuren määrän vuoksi sokerirasitustesti.