Mitä tarkoittaa "Jokaisella pilvellä on kultareunus"
Otsikossa kysymykseni siis. Enpä löytänyt googlestakaan vastausta.
Kommentit (22)
Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.
Sitä, että vaikka saattaakin olla vaarallista poltella pilveä, on se kokemus kuitenkin hieno
Kultareunuksessa nyt olisikin joku järki. Hopeareunuksessa ei mitään. Sen ilmauksen käyttäminen on kuin sanoisi, että sataa kissoja ja koiria.
Valitettavasti jotkut käyttävät sitä, mutta se on otettu suoraan englannista.
Vierailija kirjoitti:
Kultareunuksessa nyt olisikin joku järki. Hopeareunuksessa ei mitään. Sen ilmauksen käyttäminen on kuin sanoisi, että sataa kissoja ja koiria.
Millä perusteella hopeareunus on jotenkin epäjärkevä? Arvometalliahan se sekin on.
Haluaisin kuulla jonkun hyvän perustelun.
Itse satun jopa tuntemaan henkilön joka pitää kultaa jopa rumana verrattuna hopeaan.
Jos syynä on jotenkin vaikkapa se minkä värinen pilvenreunus on, niin se voi olla sekä kultainen (keltainen) että hopeinen (kirkkaan valkea) joten sekään ei estä hopeaa toimimasta sanonnassa aiva yhtä hyvin.
Saatanan köyhät. Minun pilvissäni on platina- ja timanttireunus ja itse pilvi on sahramista tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella hopeareunus on jotenkin epäjärkevä? Arvometalliahan se sekin on.
Itse satun jopa tuntemaan henkilön joka pitää kultaa jopa rumana verrattuna hopeaan.
Jos syynä on jotenkin vaikkapa se minkä värinen pilvenreunus on, niin se voi olla sekä kultainen (keltainen) että hopeinen (kirkkaan valkea) joten sekään ei estä hopeaa toimimasta sanonnassa aiva yhtä hyvin.
Kultareunuksellista ei voi laittaa mikroon. Tämä ainakin viittaa että on epäarkinen ja ei-käytännöllinen. Hopeareunuksisesta en tiedä, en ole kokeillut mikrottaa.
Tästä sanonnasta on olemassa paremmin suomalaiseen sielunmaisemaan sopiva versio: Kesän kauneimmassakin poutapilvessä on märkä ja hämärä sydän. Siis ei mitään niin hyvää, ettei sen voisi kurjanakin nähdä.
Hyvä sanonta. Minä olen huono-osainen, mutta elämässäni on myös hyvää eli se kuuluisa hopeareunus.
Siis mä en vieläkään tajua. Miten se pilvi on jotenkin paha tai negatiivinen asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö jatkossa käyttää sanontaa "Jokaisella pilvellä on platinareunus"? Sopisiko kaikille?
Onko pakko olla jotain metallia..eikö vois olla vaikka pitsireunus?
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko olla jotain metallia..eikö vois olla vaikka pitsireunus?
Tai kokaiinireunus?
Että ei niin huonoa asiaa etteikö siihen sisältyisi jotain hyvääkin.