Lihotusvinkkejä kehiin
Niin eli millä terveellisellä ruoalla saisi painoa lisättyä? Tällähetkellä paino on 49kg ja tänään olen syönyt aamulla jogurttia, banaanin ja kahvia kermalla. Yleensä syön vielä leipää mutta erikoisleipä oli loppunut. Lounas oli iso lautasellinen makkarakeittoa (meinasi tulla reunojen yli) ja maitoa. Välipalalla vitamiineja, iso rahkajälkiruoka ja mukillinen kahvia kermalla. Vähän myöhemmin söin vielä lisää sitä rahkaa :) Yleensä en herkuttele kovin sokeripitoisilla jälkkäreillä. Päivällinen oli iso lautasellinen moussakaa (otin vielä lisääkin). Välipalana jogurtti mansikkahillolla ja iltapalalle keksin vielä jotain syötävää. Olo on todella täysi mutta täytyy yrittää syödä kamalasti, että tuo paino nousisi. Pituutta on 170cm ja lääkärissä on useaan otteeseen kehotettu lihottamaan. Mutta kun se on todella vaikeaa! Ruokavaliossa painotan rasvoja ja proteiineja: kananmunaa, juustoa, voita, tonnikalaa, erilaisia lihoja. Itse kärsin tästä painosta ja ottaisin vaikka 7kg mielellään lisää.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:00"]
Itse en onnistunut lihomaan muulla kuin suklaalla. Lapsen ekoina kuukausina vedin muita sokeriherkkuja ja se onkin ainoa kerta, kun olen kunnolla lihonut, vaikka ei silloinkaan tullut kuin muutama kilo parissa kuukaudessa.
Lihastreeni auttaa oikeastaan paremmin kuin syöminen. Eli esim. pilatesta kehiin sopivassa määrin, niin lihakset vahvistuvat ja voi olla, että ruokahalukin kasvaa.
[/quote]
No pilatesta oon nimenomaan harrastanut aikaisemmin 1 krt/vko muiden jumppien ja tanssin ohella. :) Pilates on ihan mun suosikki! Mutta nyt se siis on ollut tauolla kun en ole uskaltanut laihtumisen pelossa käydä. Mutta jospa mä aloitan sen sit uudestaan ja oon vaan super tarkka, että syön sitten tarpeeksi ja vielä vähän yli, jotta extraa tulee.
[/quote]
Saattaisin itse jättää niitä muita liikuntamuotoja vähemmälle joksikin aikaa ja keskittyä pilatekseen, tai esim. kuntosalitreeniin (josta itse en pidä, siksi en sitä maininnut). Ne kasvattavat lihaksia paremmin kuin tanssi ja jumppa, ja noita muita vähentämällä säästyisi vähän energiaa.
-17
Saat kaikki tarvittavat vitamiinit ja muut siitä perus n. 2000 kalorista. Se mistä ne loput energiat hankkii että paino nousee, on ihan sama, keholle se on aivan sama syötkö porkkanaa vai suklaata. Näin mulle toitotettiin aina. Lisäksi herkuilla ym on helpompi nostaa painoa, ei tarvi olla ihan hirveessä ähkyssä välttämättä koko ajan. Toki on kaikki Nutridrinkit ym missä on ravintoarvot kohdillaan, mutta onhan niillä hintaakin.
Pahimmassa vaiheessa jouduin yli 3000 kaloria syömään, huhhuh. Tosin itsepä olin itteni siihen jamaan saattanut, ja painoakin oli nostettavana enempi kuin sulla.
Tsemppiä!