Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihotusvinkkejä kehiin

Vierailija
22.10.2014 |

Niin eli millä terveellisellä ruoalla saisi painoa lisättyä? Tällähetkellä paino on 49kg ja tänään olen syönyt aamulla jogurttia, banaanin ja kahvia kermalla. Yleensä syön vielä leipää mutta erikoisleipä oli loppunut. Lounas oli iso lautasellinen makkarakeittoa (meinasi tulla reunojen yli) ja maitoa. Välipalalla vitamiineja, iso rahkajälkiruoka ja mukillinen kahvia kermalla. Vähän myöhemmin söin vielä lisää sitä rahkaa :) Yleensä en herkuttele kovin sokeripitoisilla jälkkäreillä. Päivällinen oli iso lautasellinen moussakaa (otin vielä lisääkin). Välipalana jogurtti mansikkahillolla ja iltapalalle keksin vielä jotain syötävää. Olo on todella täysi mutta täytyy yrittää syödä kamalasti, että tuo paino nousisi. Pituutta on 170cm ja lääkärissä on useaan otteeseen kehotettu lihottamaan. Mutta kun se on todella vaikeaa! Ruokavaliossa painotan rasvoja ja proteiineja: kananmunaa, juustoa, voita, tonnikalaa, erilaisia lihoja. Itse kärsin tästä painosta ja ottaisin vaikka 7kg mielellään lisää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös pehmeät rasvat.

Vierailija
2/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:01"]

Muista myös pehmeät rasvat.

[/quote]

Joo hyvä. Syön kalanmaksaöljyä, kookosöljyä ja oliiviöljyä päivittäin ihan lusikalla. Ja toki ruokaankin esim. salaatin päälle laitan oliiviöljyä. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllästän kaikki ruuat vielä siemenillä/pähkinöillä :)

Lihottaminen on kyllä vaikeaa! Vaikka parhaani teen, saan max puoli kiloa kuussa. Bmi 16,5, tavoitteena 18. Sen suurempaan tuskin pääsen, eikä tarvitsekaan.

Vierailija
4/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki av-geeni. Se lihottaa vaikket söisi oikein mitään.

Vierailija
5/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala lipittelemään siideriä, kyllä varmaan kilot tarttuu!

Vierailija
6/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:21"]

Lihottaminen on kyllä vaikeaa! Vaikka parhaani teen, saan max puoli kiloa kuussa. Bmi 16,5, tavoitteena 18. Sen suurempaan tuskin pääsen, eikä tarvitsekaan.

[/quote]

Joo pähkinät on kanssa hyviä. Auringonkukansiemenet, seesaminsiemenet ja kurpitsansiemenet menee täälläkin :) Mulla on vajaassa vuodessa noussut 1kg paino. Tää on ihan tuskaista! Hoidan vielä suolistoakin, että jos vaikka siellä on jotain vikaa. Mutta ei ole tuottanut tulosta :(

Vierailija
7/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:25"]

Ala lipittelemään siideriä, kyllä varmaan kilot tarttuu!

[/quote]

Tää olis muuten hyvä mutta niissä on sitä sokeria ja alkoholia, kummastakaan en juuri välitä. Tai siis välittäisin mutta ne ei oo terveellisiä ja haluisin tosiaan saada oikealla ruoalla sitä painoa enkä sokerilla. No ehkä joku alkoholiton siideri silloin tällöin vois olla ok! Kiitti vinkistä :) AP

Vierailija
8/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ennemmin lihasta ja liiku riittävästi muutenkin, niin ruokakin maistuu paremmin.

Vierailija
9/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:00"]

Hanki ennemmin lihasta ja liiku riittävästi muutenkin, niin ruokakin maistuu paremmin.

[/quote]

Mä oon yrittänyt välttää sitä urheilua kun se kuluttaa sitten niin paljon enemmän. Tuntuu, että nytkin syön jo niin paljon (ja joudun tarkkailemaan, että varmasti syön joka päivä niin paljon kuin pystyn) ja yhtään ei olisi varaa kuluttaa enemmän. Tosin kaksi pientä lasta pitää mut aika kiireisenä täällä kotona. AP

Vierailija
10/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta kuluttaa yllättävän vähän energiaa. Itse olin ihan nälkiintynyt riuku vielä keväällä, aloin liikkumaan ja sain 4kg lisää painoa.

Jotain sun pitää kuitenkin muuttaa ja jos ruokavaliossa ei ole enää parannettavaa, niin jossain muussa osa-alueessa sitten täytyy olla :)

Vierailija
12/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko harkinnut ns. massanlisäys lisäravinteita? Tuli vaan mieleen, kun entinen poikaystävä noita joskus veteli, sillä nousi paino aika nopeasti. Tietty jos haluaa syödä mahdollisimman luonnollisesti ja puhtaasti niin sit ehkä ei :D

http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/lisaravinteet/massanlisays/index.html

Vierailija
13/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:25"]

Ootko harkinnut ns. massanlisäys lisäravinteita? Tuli vaan mieleen, kun entinen poikaystävä noita joskus veteli, sillä nousi paino aika nopeasti. Tietty jos haluaa syödä mahdollisimman luonnollisesti ja puhtaasti niin sit ehkä ei :D http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/lisaravinteet/massanlisays/index.html

[/quote]

No oon jopa harkinnut. En vain tiedä mitään näistä. Osaisitko kertoa enemmän? Mikä olis hyvä kokeilla näin aloittelijalle? Ehkä joku lyhyt kuuri ei olis niin epäterveellistä. Tuota liikuntaakin kai täytyy kokeilla. Kaikki alkoi vaan siitä, että harrastin liikuntaa parina iltana viikossa ja paino tipahti tosi nopeasti ja sen jälkeen on ollut näitä ongelmia. Ehkä en silloin syönyt tarpeeksi siihen nähden kuinka paljon urheilin. On vaan niin rasittavaa, kun joka välissä on vain mielessä ruoka ja kuinka sitä täytyisi yrittää syödä niin paljon. Ja siis mä tykkään ruoasta ja tykkään herkuista mutta mikään ei vaan tunnu jäävän kroppaan. AP

Vierailija
14/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö useasti kakalla? Itse olen kanssa tosi laiha ja vessassa käyn jo aamulla 3-4 kertaa. Oon miettinyt, että toimiikohan mun suolisto ihan oikein... Toisaalta mulla lähtee selvästi ruokahalu surusta, stressistä ym. kielteisistä tunteista, ja niitä tuntuu mulla olevan aika paljon.

Vierailija
15/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:25"]

Ootko harkinnut ns. massanlisäys lisäravinteita? Tuli vaan mieleen, kun entinen poikaystävä noita joskus veteli, sillä nousi paino aika nopeasti. Tietty jos haluaa syödä mahdollisimman luonnollisesti ja puhtaasti niin sit ehkä ei :D http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/lisaravinteet/massanlisays/index.html

[/quote]

No oon jopa harkinnut. En vain tiedä mitään näistä. Osaisitko kertoa enemmän? Mikä olis hyvä kokeilla näin aloittelijalle? Ehkä joku lyhyt kuuri ei olis niin epäterveellistä. Tuota liikuntaakin kai täytyy kokeilla. Kaikki alkoi vaan siitä, että harrastin liikuntaa parina iltana viikossa ja paino tipahti tosi nopeasti ja sen jälkeen on ollut näitä ongelmia. Ehkä en silloin syönyt tarpeeksi siihen nähden kuinka paljon urheilin. On vaan niin rasittavaa, kun joka välissä on vain mielessä ruoka ja kuinka sitä täytyisi yrittää syödä niin paljon. Ja siis mä tykkään ruoasta ja tykkään herkuista mutta mikään ei vaan tunnu jäävän kroppaan. AP
[/quote]

Ikävä kyllä en sen tarkemmin osaa kertoa noista. Ex veti noita pari kertaa päivässä ja siitä tuli n. 2000 kcal yhteensä sit normiruokien päälle, mikä kuulostaa mun korvaan aika hurjalta. Internetin ihmemaasta löytyy varmasti lisää tietoa ja käyttökokemuksia :)

Vierailija
16/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en onnistunut lihomaan muulla kuin suklaalla. Lapsen ekoina kuukausina vedin muita sokeriherkkuja ja se onkin ainoa kerta, kun olen kunnolla lihonut, vaikka ei silloinkaan tullut kuin muutama kilo parissa kuukaudessa.

Lihastreeni auttaa oikeastaan paremmin kuin syöminen. Eli esim. pilatesta kehiin sopivassa määrin, niin lihakset vahvistuvat ja voi olla, että ruokahalukin kasvaa.

Vierailija
17/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 23:00"]

Itse en onnistunut lihomaan muulla kuin suklaalla. Lapsen ekoina kuukausina vedin muita sokeriherkkuja ja se onkin ainoa kerta, kun olen kunnolla lihonut, vaikka ei silloinkaan tullut kuin muutama kilo parissa kuukaudessa.

Lihastreeni auttaa oikeastaan paremmin kuin syöminen. Eli esim. pilatesta kehiin sopivassa määrin, niin lihakset vahvistuvat ja voi olla, että ruokahalukin kasvaa.

[/quote]

No pilatesta oon nimenomaan harrastanut aikaisemmin 1 krt/vko muiden jumppien ja tanssin ohella. :) Pilates on ihan mun suosikki! Mutta nyt se siis on ollut tauolla kun en ole uskaltanut laihtumisen pelossa käydä. Mutta jospa mä aloitan sen sit uudestaan ja oon vaan super tarkka, että syön sitten tarpeeksi ja vielä vähän yli, jotta extraa tulee.

Vierailija
18/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 22:47"]

Käytkö useasti kakalla? Itse olen kanssa tosi laiha ja vessassa käyn jo aamulla 3-4 kertaa. Oon miettinyt, että toimiikohan mun suolisto ihan oikein... Toisaalta mulla lähtee selvästi ruokahalu surusta, stressistä ym. kielteisistä tunteista, ja niitä tuntuu mulla olevan aika paljon.

[/quote]

Joo, kuulostaa tutulta. Mulla on myös erittäin nopea suolisto ja aineenvaihdunta. Epäilenkin, että tässä on osasyy tähän laihuuteen :/ AP

Vierailija
19/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"You can never be too rich or too skinny" - Wallis Simpson

Vierailija
20/22 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 21:21"]

[/quote]

Joo pähkinät on kanssa hyviä. Auringonkukansiemenet, seesaminsiemenet ja kurpitsansiemenet menee täälläkin :) Mulla on vajaassa vuodessa noussut 1kg paino. Tää on ihan tuskaista! Hoidan vielä suolistoakin, että jos vaikka siellä on jotain vikaa. Mutta ei ole tuottanut tulosta :(

[/quote] 

mulle käy usein niin, että kun huomaan painon nousseen, iloitsen siitä ja unohdan syödä tarpeeksi ja laihdun taas. Vaikea ylläpitää niitä saatuja kiloja, kun pitäisi syödä VIELÄ enemmän :'D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi