Kun pitkäaikainen ystävä ei enää pidä yhteyttä
Onko ystävyytemme tässä ? Olen viimeisten parin vuoden ajan ollut itse se yhteydenpitäjä, kysellyt milloin nähdään ja järjestänyt tapaamisia. On hänkin ehkä kerran kysynyt, joskus vuosi sitten.
Muuta syytä en keksi kuin että meillä on eri elämäntilanne, minulla pieni lapsi ja olen raskaana, hänen lapsensa jo teini. Tietenkin olen häntä tavannut myös ilman lasta ja pääsen kyllä yksinkin liikkumaan, eivätkä puheenaiheet pyöri kakkavaipoissa tai muussa sellaisessa.
Eilen huomasin somesta että järjesti tupaantuliaiset, ei kutsunut minua. Paha mieli tuli tästä, ystävyyttä takana melkein kymmenen vuotta ja olen ihan sama ihminen kuin ennenkin. Hän on lapseni kummi, joten pitäisi kai kutsua lapsen synttäreille ..
Kommentit (9)
Sama käynyt itselleni. Lopetin yksipuolisen yhteydenpidon ja se joskus ollut ystävyys kuivui kasaan.
Olen myös huomannut että ystävälläni on joku uusi kaveri, josta postaa jatkuvasti kuvia, ja tämä tietysti tupareissakin mukana. On ihana ystävä ja parasta ym. Ehkä sitten ei koe enää olemista kanssani mielekkääksi, onhan hän jo periaatteessa vapaa verrattuna minuun joka elän pikkulapsiarkea.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen myös huomannut että ystävälläni on joku uusi kaveri, josta postaa jatkuvasti kuvia, ja tämä tietysti tupareissakin mukana. On ihana ystävä ja parasta ym. Ehkä sitten ei koe enää olemista kanssani mielekkääksi, onhan hän jo periaatteessa vapaa verrattuna minuun joka elän pikkulapsiarkea.
Ap
Se on vaihtanut parempaan bestikseen.
Inhoan tuota sanaa bestis, koska niitä on vain yksi, joka on se paras. Huipulla sitäpaitsi tuulee ja voi joutua vaihtoon.
Mieluummin BFF (best friends forever), joita kai voi olla useampia.
Meillä on siis aina ollut myös muita kavereita. Mutta kai se on hyväksyttävä että olen joutunut vaihtoon :D
Omalla kohdalla alkoi tulla ihme ohareita ystävältä. Sovittiin kyläilyjä eikä ystävää kuulunut. Parin vuoden aikana useampi juttu ja vielä sekin, että kun hälle soitti tai viestitteli niin ei mitään vastausta, ei edes hymiötä eikä siis soittoa takaisin.
Viimeistä oharia pahoitteli tekstiviestillä. Tein kuten hänkin ja jätin vastaamatta. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään tästä ihmisestä yli vuoteen. Luulin vielä kolme vuotta sitten, että oltiin parhaimpia ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös huomannut että ystävälläni on joku uusi kaveri, josta postaa jatkuvasti kuvia, ja tämä tietysti tupareissakin mukana. On ihana ystävä ja parasta ym.
Ap
Itsellä kokemus tuosta. Kirpaisee ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla alkoi tulla ihme ohareita ystävältä. Sovittiin kyläilyjä eikä ystävää kuulunut. Parin vuoden aikana useampi juttu ja vielä sekin, että kun hälle soitti tai viestitteli niin ei mitään vastausta, ei edes hymiötä eikä siis soittoa takaisin.
Viimeistä oharia pahoitteli tekstiviestillä. Tein kuten hänkin ja jätin vastaamatta. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään tästä ihmisestä yli vuoteen. Luulin vielä kolme vuotta sitten, että oltiin parhaimpia ystäviä.
Tosi törkeää käytöstä tehdä ohareita sovituista kyläilyistä, sekä jättää vain vastaamatta viesteihin/soittoihin. En ymmärrä miksi ei voi sanoa suoraan, miten asiat on. Haluaako pitää oikeasti yhteyttä vai ei.
Kyllä nää ystävä asiat on välillä sydäntäsärkeviä.
Omalla kohdalla on käynyt niin, että oletettu ystävä kirjoittaa viestiin, että olisi hei mukava nähdä, mutta oikeasti ei sitä tarkoita, koska ei kuitenkaan ehdota mitään aikaa. Näin on saman ihmisen kanssa käynyt useamman kerran. Miksi siis silloin edes sanoa niin? Varmaan ajattelee olevansa kohtelias, mutta tuntuu itsestäni ennemmin harhaan johdetulta ja epärehelliseltä toiminnalta.
Ja ap:lle, tilanne vaikuttaa siltä, ettei ystäväsi halua enää oikeasti pitää yhteyttä. Olen pahoillani.
Ehkä hän havahtuu muutaman vuoden päästä toimintaansa, ja pohtii mitä onkaan menettänyt, luotettavan ja pitkäaikaisen ystävän.
Saattaa olla että kysyisin suoraan asiasta, jos on oikeasti hyvä ystävä ja lapsen kummi.