AS-epäily aikuisella, testit netissä?
Netissä on testejä Aspergerin syndroomaa koskien, mutta valtaosa näyttäisi olevan lapsille. Onko aikuisille suunnattua, mielellään suomenkielistä testiä missään?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:34"]
Eikun minä en TAJUA, ihan oikeasti! Miten tuo Alaston Suomi liittyy mitenkään mihinkään?
Vähän sama kuin minä heittäisin johonkin keskusteluun "Alepan kassa-epäily?", näin minä siis YMMÄRRÄN (eli en ymmärrä) asian. Vääntäkää nyt rautalangasta!
[/quote]
Idiootti
[/quote]
HAHA minäkään en tajunnut joten ei huolta ap. Vitsi oli liian kaukaa haettu ja tyhmä ei pysty hahmottamaan vitsiä toisen näkökulmasta. Et ole idiootti.
135! No, kyllähän minä tuon jo tiesinkin... huoh.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2014 klo 07:23"]
Sain 113 tuosta testistä. Mulla on epäilty Aspergerin syndroomaa, mutta en edelleenkään tiedä onko mulla se, koska en halunnut kertoa asiasta kummallekaan vanhemmalleni, eikä neuropsykologi pystynyt tekemään diagnoosia kyselemättä joltain minut lapsena tunteneelta.
[/quote]
Mä sain 118 ja mulla on adhd. As ja adhd tietääkseni ovat hyvin lähekkäin toisiaan ja usein jos on toinen, on myös ainakin vähän toista.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:38"]
Siksi koska Alastonsuomi = AS. Siis sanojen "alaston" ja "suomi" alkukirjaimia käytetään lyhenteenä ko. palvelusta. Ja otsikkosi on: AS-epäily.
[/quote]
No voi vittu että oli huono vitsi.
Käytit testin tekemiseen 5 minuuttia ja testipistemääräsi on 103 eli sinulla ei ole Aspergerin syndroomaa.
JESS!!
Ihanaa, kun kaikki intona jakaa facessa koulukiusauksenvastaisia kuvia, sitten täällä haukutaan idiootiksi ihmistä, joka ehkä on vähän erilainen. Vähän lempeyttä, mammat!
Sain 113 tuosta testistä. Mulla on epäilty Aspergerin syndroomaa, mutta en edelleenkään tiedä onko mulla se, koska en halunnut kertoa asiasta kummallekaan vanhemmalleni, eikä neuropsykologi pystynyt tekemään diagnoosia kyselemättä joltain minut lapsena tunteneelta.
Suoraan neurologille kannattaa varata aika, laittaa lähetteen neuropsykologille. Yksityiselle pääsee nopeasti
Ei ole rahaa sellaiseen, kunnallisen kautta odottelen tekevätkö lähetteen.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:02"]
http://lmgtfy.com/?q=asperger+testi+aikuinen
[/quote]
118
jaha, joku haukkunut palstalla assiksi, niin epäilyt alkoivat.
7, ei vaan tapasin ihmisen, joka ymmärsi minua. Oli lajissaan ensimmäinen. Ja assi.
Palstalla minua veikataan yleensä mieheksi.
Mitä diagnoosi sinua auttaisi, tai miten muuttaisi elämääsi? Hullun paperit vaan ja ei mitään apua kuitenkaan. Miksi siis aikuisena selvittelisit asiaa?
minun työpaikalla on asburger ja todella raivostuttava tapaus. sosiaaliset taidot ihan onnettomat, mutta kerran kun erehtyy kysymään jotain niin kirjaviisas vähintään tunnin taukoamaton pälpätys ja kiusallinen tuijotus alkaa. Väliin ei pysty sanoa mitään, puheripuli jatkuu vaikka sanoisi kyllästyneenä väliin että jaa, jaahas, joo, okei.
Se diagnoosi auttaisi minua, koska nyt on annettu sinnepäin-olevia mielenterveydellisiä diagnooseja, jotka eivät kuitenkaan ihan täysin minuun sovi. Olen työkyvytön ja muutenkin aikamoinen ongelmakasa ihmisenä.
Miten Alaston Suomi tähän liittyy?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 20:24"]Se diagnoosi auttaisi minua, koska nyt on annettu sinnepäin-olevia mielenterveydellisiä diagnooseja, jotka eivät kuitenkaan ihan täysin minuun sovi. Olen työkyvytön ja muutenkin aikamoinen ongelmakasa ihmisenä.
Miten Alaston Suomi tähän liittyy?
[/quote]
Viimeinen lauseesi oli hyvä esimerkki siitä miten assi ei ymmärrä huumoria :D myötähäpeä. Tuo jo todistaa että olet asperger.
Siksi koska Alastonsuomi = AS. Siis sanojen "alaston" ja "suomi" alkukirjaimia käytetään lyhenteenä ko. palvelusta. Ja otsikkosi on: AS-epäily.