Pieni mutta ajatuksella valittu, mukava (ja ekologinen) lahja
Kaipaan ideointiapua! Pitäisi keksiä pieni muistaminen minua hyvin suuresti auttaneelle kollegalle, kun lyhyt työsuhteeni päättyy. Kollega on noin 30-v. nainen, en häntä henkilökohtaisesti työn ulkopuolella tunne kovinkaan hyvin. Haluaisin kuitenkin antaa sellaisen lahjan, joka ei ole ihan tusinakamaa (ei suklaata tai mukia...). Jotain pientä, persoonallista, mielellään ekologista muistamista. Ei kuitenkaan liian henkilökohtaista, koska tosiaan emme ole ystäviä työpaikan ulkopuolella tai tunne toisiamme kovin syvällisesti. Selailin jo esim. Globe Hopen sivuja, mutta mitään ihan nappivaihtoehtoa en sieltä keksinyt.
Kommentit (40)
Itse ilahtuisin juuri nyt käsintehdystä palasaippuasta.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 21:12"]
[/quote]
Kappas, kun olin juuri tulossa ehdottamaan, jotta ap tekisi itse saippuan lahjaksi! :D
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 21:12"]
[/quote]
Kappas, kun olin juuri tulossa ehdottamaan, jotta ap tekisi itse saippuan lahjaksi! :D
[/quote]
Kiva idea, mutta en taida ruveta harjoittelemaan saippuan tekoa. Itse olen palasaippuoiden ystävä ja pitäisin itse saippualahjasta, mutta kaikkihan eivät tunnetusti palasaippuoita käytä. Eli lisää ideoita? :)
AP
Jotain työssä tarvittavaa...
Rentouttavaa teetä, hunajapurkki ja teepallo, jos sellaiset uppoaa.
Itse kudottu kaulaliina.
Pieni herkkukori, johon kokoat muutaman hieman erikoisemman jutun (tyyliin erikoisempia suolakeksejä, viikunahilloa tms)
Kaunis kukkakimppu
Helpompi ideoida, jos tietäisi saajasta edes jotain :-)
Minä ehdottaisin kanssa herkkukoria ja kukkia.
Herkkukoria vois laittaa esim. Luomuherkkuja, tai muulla tavalla "parempia" juttuja.
Sekaan voisi kyllä laittaa jotain muutakin jos haluaa.
minkälaisen budjetin olet ajatellu muistamiselle?
Kiitos vinkeistä! Jokin ihana tee + siihen liittyvät tykötarpeet olisivat kiva lahja, mutta kollegani on valitettavasti kahvinjuoja. Kosmetiikka tuntuu jotenkin liian henkilökohtaiselta. Herkkukori kuulostaa hieman suureelliselta, ja haluaisin lahjan jäävän saajalle muistoksi... Budjetiksi olen ajatellut maks. paria kymppiä... Anteeksi, kun olen näin vaikea! :D
Lahjan saaja on siis kolmekymppinen, lapseton, iloinen, vilkas, älyttömän fiksu ja koulutettu nainen, tyyliltään rennon nuorekas mutta naisellinen.
AP
En osaa kyllä vinkata mitään sopivaa ostopaikkaa, mutta miten olisi joku kiva (design)heijastin?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2014 klo 21:50"]
En osaa kyllä vinkata mitään sopivaa ostopaikkaa, mutta miten olisi joku kiva (design)heijastin?
[/quote]
Tosi kiva idea! Tätä itsekin mietin, ja vasta ne Globe Hopen heijastimet katsoin läpi sillä silmällä. Ihanaa, että joku muukin pitää heijastinta varteenotettava lahjana. :) Saa myös vinkata hyvistä ostopaikoista heijastimia ajatellen! :)
AP
Kunnon ostoskassi vaikka kahvipaketeista tai kankaasta. Joulunajan myyjäisistä varmaan löytyisi
Heijastin on myös helppo tehdä itse. Sinooperista askarteluhuopaa ja siihen ompelet heijastinkankaasta leikatun kuvion.
Tuo heijastimen askartelu itse kuulostaa mainiolta idealta :-)
Voisit tehdä vaikkapa kollegan etukirjaimen muotoisen, tai nimikirjaimet :-)
Jos tykkää kahvista niin osta jotain erikoista kahvia. itse olen kahvijuoppo ja arvostaisin kyllä kahvilahjaa.
Miten olisi tämä kirja:
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9523000071
Jos ei mene henkilökohtaisuuksiin? :-) Minusta loistava opus, jää muistoksi ja kuvauksesi puolesta voisi sopia saajallrrn :-)
Itse tykkäisin saada heijastimen, kahvia, hiirimaton tai esim kosketusnäyttökynän. Suklaa on myös aina kiva.
Voisiko tykätä makukahvista? Ainakin punnitse ja säästä-kaupoista löytyy. Suosittelisin kyllä jollakin tavalla kuluvaa lahjaa, koska tavaraa on todennäköisesti kaikilla liikaa.
Jos kuitenkin haluat jonkun pienen esineen antaa, niin voisiko joku hienompi kuusenkoriste olla kiva, esim. kultasepänliikkeestä.
Suomalaisesta kirjakaupasta saa designheijastimia!
2