Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ensimmäiset soseet?

01.09.2006 |

Mitä sosetta olette antaneet vauvalle ensimmäisenä? Itsetehtyä vai purkista? Olen täysimettänyt 4 kk ja nyt tuntuu että voisin alkaa maistattelemaan jotain soseita maidon lisäksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sosetta olette antaneet vauvalle ensimmäisenä? Itsetehtyä vai purkista? Olen täysimettänyt 4 kk ja nyt tuntuu että voisin alkaa maistattelemaan jotain soseita maidon lisäksi

Minä annoin esikoiselle ensimmäisenä perunaa neljän kuukauden ikäinen kun oli, sitten pikkuhiljaa lisäsin porkkanaa, maissia yms. Itse tein.

Pian kuopus on neljän kuukauden ja aloitan kiinteät samalla tavalla mutta en ehkä ihan heti anna kun tulee 4 kk täyteen, maito kun tuntuu riittävän vielä hyvin.

Jos antaa ensin makeita hedelmäsoseita niin vauva ei välttämättä tahdo esim. perunaa, Tiedän monta tapausta, joille on käynyt niin.

Vierailija
2/7 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksesta! Peruna kuulostaa sopivalta vaihtoehdolta ettei tosiaan lapsi pääse heti liian " makean makuun" . Täytyy vielä katsoa josko vielä jonkin aikaa mentäis ihan maitolinjalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alusta alkaen oli ajatus että teen soseet pääsääntöisesti itse (kasvis). Mutta siinä heti alkuun siirryin antamaan kaupan peruna-porkkanaa ym., koska tuntui että neidin oli niillä helpompi aloittaa syömisen harjoittelu. Ja sitä se oikeasti olikin. Ovat kuitenkin jotenkin " helpompia syödä" . Tai meillä ainakin oli. Sit palattiin itse tehtyihin kun itse syöminen oli opittu.

mahara ja neiti kohta 8kk

Vierailija
4/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt uunituore kokemus kiinteiden aloittamisesta, nimittäin tytöllä tulee tänään 5kk mittariin ja sen kunniaksi aloitin bataattisoseella. Äsken just makusteltiin, hyvin se vajaa teelusikallinen uppos, pumppasin maitoa sekaan. Saa nähdä miten jatkossa sujuu. Olen ajatellut tehdä ruuan pääsääntöisesti itse. Huomasin työväenopiston kurssitarjonnasta vauvanruokakurssin, jossa valmistetaan yhen illan aikana erilaisia soseita. Minä sinne ilmoittautumaan, toivottavasti on hyvä kurssi, kun olen aika mielikuvitukseton tuon vauvaruuan tekemisen suhteen.

merimanteli

Vierailija
5/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi kesäkurpitsaa ja rintamaitoa

seuraavaksi siihen lisättiin porkkanaa

kasvisoseet teen itse, hedelmät olen antanut enimmäkseen kaupan purkeista

Vierailija
6/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli meillä ensimmäisenä lounaana. Kätevää kun pussista sai kauhaistua sen pari teelusikallista ja vähän maitoa sekaan.

KL.

Vierailija
7/7 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kaupan soseita. Olin kyllä vannonut, että teen itse... mutta inspis ei ole vielä iskenyt, joten edelleen itse teen. Kasvis- ja hedelmäsoseet onkin aika edukkaita kun ovat n.30snt/prk, mutta lihasoseiden hinta jo aika kova 70-80snt/prk.

Mutta kuten sanoin, en ole jaksanut ottaa asiasta itselleni paineita -jos en saa inspistä, niin vauva syököön kaupan soseita sinne asti, että päästään syömään " oikeaa ruokaa" eli perheen yhteistä ruokaa.

Ensimmäisenä oli meillä listalla maissi-perunasose. Sitten porkkana. Sen jälkeen hedelmiä -ensin päärynä ja sitten päärynä+ jotain muuta -soseet.