Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri itkee

Vierailija
11.09.2021 |

Yritän soitella uudelle työkaverille usein teamsin kautta ja kysellä hänen fiiliksiään. Yleensä menee siihen että itkee tai haukkuu esimiestä todella voimakkailla sanoilla. On hyvin tyytymätön ja ”aggressiivinen”. Haukkuu kaiken mahdollisen työhön liittyvän osa-alueen. Kokee voimakkaasti että kaikki kohtelee häntä huonosti (näin ei ole tapahtunut).. olen itsekin uusi, mutta yritän auttaa häntä kaikessa, mutta ei ikinä sano edes kiitos, vaan jatkaa työpaikan haukkumista ja esimiehemme pätevyyden kyseenalaistamista. Ei ole purkanut työvälineitään ja puhuu jatkuvasti haluavansa pois.

Itselläni alkaa olla takki tyhjä hänen kanssaan ja mietin että voinko kertoa esimiehelle kaikki nämä keskustelut mitä olen käynyt hänen kanssa? On myös pari muuta huolestuttavaa asiaa työntekijän henkisestä hyvinvoinnista jotka haluaisin esimiehelle kertoa.. saanko? Yritän olla lojaali työntekijälle, mutta olen todella huolissani hänestä sekä tiimimme tulevaisuudesta ja mahdollisista ongelmista.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä menee siis yhteenlaskettuna kuukaudessa yli yhden ihmisen viikon työpanos esimiehen paskuuden ihmettelyyn. Kyllä tässä on vikaa sinussa itsessäsikin.

Vierailija
22/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa tilanteessa sinun pitää kertoa esimiehelle, että olet huolissasi tiimikaverin jaksamisesta ja siitä että työnteko yhdessä ei oikein suju. Jos epäilyttää kertoa esimiehelle niin voit ottaa yhteyttä työterveyteen ja kertoa saman sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa auttaa tuollainen työkaveri pääsemään pois töistä jos ei itse ymmärrä lähteä oman hyvinvointinsa tähden vaan pakko junttaa siellä. 

Vierailija
24/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä itse mitä tekisin. Noin epätasapainoisen ihmisen työsuhdetta ei kannata mielestäni jatkaa jos koeaika on meneillään. Itse ehkä puhuisin pomolle mutta sanoisin vain että voisitko keskustella N:n kanssa, olen huolissani hänen hyvinvoinnistaan/työviihtyvyydestään. Mutta pyytäisit että pomo ei kerro että olet pyytänyt ottamaan asian esille. Jos tuollainen ihminen jää työyhteisöön, kohta lähtevät muutkin kaverit työyhteisöstä.

Vierailija
25/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. mitä ikinä päätitkin tehdä, tuu kertomaan myöhemmin kuinka kävi.

Vierailija
26/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittelet jatkuvasti työkaverlle omasta aloitteestasi ja sitten haluat kieliä pomolle mitä se juttelee? Lopeta se soittelu ja keskity töihisi.

Niin olenkin lopettanut. Toinen on vasta aloittanut ja siksi on pakko soitella että pärjääkö! Meillä on paljon yhteisiä töitä ja emme näe livenä. En jätä uutta työntekijää pulaan. Ja on esim laittanut illalla mailia niin aamulla käydään asiat läpi.

Mutta JEEeEE! Kaikki on siis tässä jutussa mun vikaa. Kiva kuulla. :)

Ap

Miksi soitat jos laittaa mailia, vastaa sähköpostitse! Mua ärsyttää nämä työkaverit jotka ei jaksa kirjoittaa maileja tai ei halua että jää kirjallista todistetta sanomisistaan vaan aina pitää nimen omaan SOITTAA. Kiva kun on etätöissä ja kotona hirveä meteli, lapset riehuu ja huutaa ympäri kämppää, en tosiaan mielellään soita.

Tietääkö pomosi missä ilmapiirissä teet töitä?

Ehkä tietää ehkä ei, ei ole ainakaan ottanut puheeksi. Minkäs teet kun ei niiden lasten perässä voi olla koko aikaa vahtimassa jos pitäisi jotain töitäkin tehdä, päivähoidosta otettiin pois jo viime keväänä kun korona alkoi.

Vierailija
27/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittelet jatkuvasti työkaverlle omasta aloitteestasi ja sitten haluat kieliä pomolle mitä se juttelee? Lopeta se soittelu ja keskity töihisi.

Niin olenkin lopettanut. Toinen on vasta aloittanut ja siksi on pakko soitella että pärjääkö! Meillä on paljon yhteisiä töitä ja emme näe livenä. En jätä uutta työntekijää pulaan. Ja on esim laittanut illalla mailia niin aamulla käydään asiat läpi.

Mutta JEEeEE! Kaikki on siis tässä jutussa mun vikaa. Kiva kuulla. :)

Ap

Miksi soitat jos laittaa mailia, vastaa sähköpostitse! Mua ärsyttää nämä työkaverit jotka ei jaksa kirjoittaa maileja tai ei halua että jää kirjallista todistetta sanomisistaan vaan aina pitää nimen omaan SOITTAA. Kiva kun on etätöissä ja kotona hirveä meteli, lapset riehuu ja huutaa ympäri kämppää, en tosiaan mielellään soita.

Tietääkö pomosi missä ilmapiirissä teet töitä?

Ehkä tietää ehkä ei, ei ole ainakaan ottanut puheeksi. Minkäs teet kun ei niiden lasten perässä voi olla koko aikaa vahtimassa jos pitäisi jotain töitäkin tehdä, päivähoidosta otettiin pois jo viime keväänä kun korona alkoi.

just joo, tän on ihan pakko olla provo tai sitten on potkujen paikka

Vierailija
28/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä lähtenyt kaikista työpaikoista silloin kun ei enää kiinnosta enkä ole alkanut kiusaamaan työkavereita vitutuksellani. 

Jos se työ on pakkopullaa itselle niin ei sitä viedä toisten työmotivaatiota vaan lähdetään litomaan siitä. Ei joku vain voi nostaa palkkaa siitä että sälyttää kaikki vitutuksensa työkaverin niskaan. 

Minä lapsettomana kyllästyin tekemään kolmen ihmisen työt kun lapsiperheelliset olivat koko ajan sairaslomalla jo alkuviikosta ja loppuviikosta säännöllisesti ja siskoni teki aina lapsille ripulin kun oltiin krapulassa maanantaina ja juhlinta kun alkoi jo perjantaina eikä kiinnostanut töihin mennä. Niistä näin mitenkä lapsiperheelliset kusettavat ja saavat palkallista sairauslomaa. Sitten kun ei oteta sijaisia niin se otetaan lapsettomien selkänahasta kaikki irti joilla on työmoraali mutta palkassa se ei tuntunut että sai enemmän raataa. Laskin paljonko eläkettä tulisi olemaan kun raataa itsensä ihan sohjoksi pienellä palkalla ja se kun ei olisi mitään tehnyt niin eipä ollut juurikaan eroa rahasummassa. 

Vierailija
29/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös mahdollista, että pomo on toiminut huonosti henkilöä kohaan.

Ottaisin etäisyyttä henkilöön muiden kuin työasioiden osalta, mutta luultavammin alat hämmentää soppaa pomosi kanssa.

Eipä näistä tiedä varsinkaan uutena mistä on kyse

Vierailija
30/30 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla kun on ripuli alku ja loppuviikosta niin saa täyden palkan ja kuka muu saa sellaisesta täydellä palkalla olla kotona? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi