Lisääkö lohikeittoon ensin lohen vai kerman?
Kommentit (9)
Siis teettekö kalakeiton veteen ja lisäätte kermaa, vai mitä tämä tarkoittaa? Itse kylläkin teen kalakeiton täysmaitoon, perunoiden keittämisen jälkeen vesi pois ja maito tilalle.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:09"]
Siis teettekö kalakeiton veteen ja lisäätte kermaa, vai mitä tämä tarkoittaa? Itse kylläkin teen kalakeiton täysmaitoon, perunoiden keittämisen jälkeen vesi pois ja maito tilalle.
[/quote]
Kalakeitto teidään kalaliemeen, tietenkin. Ja maitoa ei pitäisi keittää.
Hassua, minusta lohikeiton liemi on herkullisempaa ilman mitään maitoja tai kermoja. Itse lohen ja mausteiden maku, namnam.
Ensin kalaliemeen perunat ja porkkanat ja sipuli, Kun ne on lähes kypsiä, kala hetkeksi kypsymään (kypsyy tosi nopeasti). Lopuksi kermaa ja tilliä.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:06"]
ensin lohi ja sit kerma, jos kermaa ylipäätään käyttää. Lohen pitää kypsyä ja siihen menee pari mitnuuttia, kerma taas ei saa kiehahtaa yhtään koska voi juoksettua.
[/quote]
kyllähän se kerma kiehautetaan. Ja kerma kestää kyllä keittämistä.
Laitan ensin lohen ja sitten kerman. Kiehautan kyllä kerman mutten keitä sitä.
Ensin kala, sitten kerma tai paksu maito. Saa pulpahtaa, en keittele pidempään.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:09"]
[/quote]
Kalakeitto teidään kalaliemeen, tietenkin. Ja maitoa ei pitäisi keittää.
[/quote]
Teen kalakeiton täysmaitoon, tietenkin, niin meidän suvussa se kulkee. En ole koskaan kuullutkaan kalaliemeen tehdystä, enkä maistanut, ja en nyt välttämättä halua edes. Ja en ole väittänytkään keittäväni maitoa, vaan kiehautan sen sopivaksi.
ensin lohi ja sit kerma, jos kermaa ylipäätään käyttää. Lohen pitää kypsyä ja siihen menee pari mitnuuttia, kerma taas ei saa kiehahtaa yhtään koska voi juoksettua.