Mistä et osta koskaan?
Tuli mieleen R-kioskin ohi kulkiessani, että ärrälle en ole vienyt euroakaan ainakaan 5 vuoteen. Huomasin, että on niitä muitakin, joita en mitenkään tarkoituksella boikotoi, mutta en käytäkään: Siwa, Valintatalo ja Tarjoustalo/Tokmanni ainakin. Minun ruokakauppojani ovat torit, hallit, erikoisliikkeet, CM ja Lidl, joskus harvoin myös Prisma. Mikä puoti jää vaille sinun eurojasi?
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:30"]
Tupakkaa ja alkoholia, paitsi että alkoholia ostan joskus, kuten esim. perjantaisin.
[/quote]
Missä on liike "Tupakkaa ja alkoholia"? Tarvitsisin kipeästi tuollaisen kaupan kanta-asiakkuuden!
Cubus, Bikbok. Varsinkin näin neulekautena molemmat kaupat löykää kauppakeskuksen käytävälle asti keinokuidulta.
Stockmann. Niin nyrpeitä myyjiä että tällästä työtöntä myyjää kyrsii kun tietää että osaisi palvella asiakkaita sata kertaa paremmin. :(
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:10"]
Kummalliset helykaupat Glitter, Ninja ja kaikilla muilla nimillä toimivat vastaavat liikkeet.
[/quote]
En minäkään, kunnes tyttäreni tulivat +7 ikään :-D
Tietoisesti boikotoin kaikkia S-ryhmän liikkeitä ja ravintoloita. Olen itse työskennellyt ketjussa ja myös muutama ystäväni ja sen takia boikotoin. Työntekijöiden kohtelu on ala-arvoista, enkä tue sitä sentilläkään enää ikinä. Ravintoloissa ruoat ovat huonolaatuisia, mauttomia, suurin osa mikrotettavaa valmisruokaa. Myöskään ketjun itkeminen Alkojen sijoitteluista sai minut vain entistä varmemmaksi boikotistani.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:02"]
Huumeita tupakkaa enkä mitään angry birds-tavaraa.
[/quote]
Opettele lukemaan.
Valintatalo, R-kioski, Prisma, Tarjoustalo/Tokmanni...en boikotoi, ei vaan ole noita kauppoja lähistöllä.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 13:52"]
Alko koska en juurikaan juo.
GinaTricot, Cubus..mitä näitä akryylirättikauppoja nyt onkaan laihoille teineille.
En uskalla mennä kliinisiin putiikkeihin joissa kotkamainen myyjä arvostelee asiakkaita. Kannan rahani kauppoihin joihin on kiva mennä sisälle. Esim My o My näyttää juuri semmoiselta missä on ehkä kivoja vaatteita mutta on liian fiini minunlaiselleni. Rahaa kyllä on mutta..en tod. näytä rikkaalta enkä mallilta.
[/quote]
Mulla on sama "ongelma": nimittäin rahasta ei ole sinänsä pulaa, mutta en näytä myöskään mallilta, eiralaiselta minkkiturkkirouvalta tai muutenkaan erityisen tyylikkäältä ainakaan aina, joten en vain "uskalla" mennä liian hienon näköisiin liikkeisiin sisälle. Myyjissä on aika paljon sellaisia, jotka mittaavat asiakkaan päästä varpaisiin katseellaan ja ikäänkuin arvioivat, onko asiakkaalla varaa maksaa tai kuuluuko hän liikkeen kohderyhmään. Osa myyjistä on juuri noita "kotkia" ja osa taas kaverin kanssa juoruavia pissismyyjiä. Sen vuoksi onkin usein miellyttävintä tehdä ostoksia joko netissä tai tavaratalossa.
Stockmann, poikkeuksena erittäin harvoin jotkin Hullujen Päivien tuotteet.
Käyn siellä kyllä useasti kiertelemässä esim. kavereiden seurana, mutta en vain näe mitään järkeä ostaa sieltä vaikkapa shampoota viidellä eurolla kun 200 metrin päässä Sokoksella sama tuote on 3€. Eli kaikki tuntuu olevan automaattisesti vähän kalliimpaa kuin muualla. Ja mulla ei ole talous eurosta kiinni, eli ihan periaatekysymys.
Viime viikolla kävin Stockalla sovittelemassa rintsikoita, jotka luonnollisesti tilasin puolet halvemmalla netistä. Selvitin vain koon :)
Motonet. Eivät anna viallisesta tuotteesta rahoja takaisin, vaan pitää ottaa tarpeettomana tavarana. Gigantti. Siellä ei pidä annetut lupaukset, ja samaa tavaraa saa ihan yhtä edullisesti muistakin liikkeistä ja lupaukset pitää
En ole koskaan käynyt Lidlissä tai Prismassa. Citymarketissakin olen käynyt vain lapsena. Käyn enimmäkseen S-Marketissa ja Anton & Antonissa. Joskus välillä Alepassa ja K-Marketissa. Jos voisin, kävisin vain kauppahalleissa ruokaostoksilla.
Kioskeja en käytä juurikaan, en Ärrää tai muitakaan. Matkakortin lataan automaateilla.
Grilleillä tai Hampurilais"ravintoloissa" en myöskään käy koskaan.
Vaatekaupoista käytän vain tarkoin valittuja liikkeitä, en ole ikinä käynyt esim. Gina Tricotissa, Your Facessa, Mangossa tai Kappahlissa. En tiedä miksi - mutta ei vaan ole koskaan tullut näissä käytyä (varmasti monia muitakin ketjuja joissa en ole käynyt). Ostan vaatteita todella harvoin.
Asun Helsingin kantakaupungissa eli liikkeitä kyllä on ihan riittävästi nurkilla.