Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomaalainen mieheni ei kertonut- loukkaantuisitko?

Vierailija
22.10.2014 |

Asumme mieheni kanssa ulkomailla. Maa ei ole kummankaan kotimaa. Olemme olleet yhdessä 2,5 vuotta ja olemme menossa naimisiin joulukuussa. Ollaan keskusteltu siitä, missä maassa tulisimme asumaan jatkossa jos saamme lapsia ja muutenkin. Millaiset suhteet molemmilla on kotimaihinsa. Juteltiin siitä, mitä meillä on kotimaassamme; onko ex puolisoa ja lapsia, taloa, asuntoa, mökkiä tms. Mies kertoi että hänellä ei ole kuin vanhempansa ja pikkuveli. Rakas koira oli, jonka luovutti veljelleen hoitoon mutta sekin on jo kuollut. Puhuimme että jäämme tähän maahan asumaan jatkossakin. Elämä on nyt täällä. Kumpikaan ei halua palata omaan kotimaahansa mutta on myös avoin muuttamaan tarpeen vaatiessa toiseen maahan.

Eilen mies puhui puhelimessa vakavana kun hänelle soitettiin kotimaastaan. Aistin, ettei kaikki ollut hyvin ja tajusin että puhuvat raha-asioista. Kaiken kaikkiaan jutteli 4 eri ihmisen kanssa samasta asiasta ja oli hermostunut. Kysyin onko ongelmaa, sanoi "siellä taistelevat jostain maapläntistä" no, puhelun loputtua kyselin enemmän ja mies sanoi että oli ostamassa LISÄÄ maata. Ihmettelin asiaa. En ollut tietoinen että hän omistaa maata. Mies suuttui kun kyselin eikä halunnut vastailla kysymyksiin. Ihmettelin miksi ei voi puhua asiasta. Lopulta kertoi äkäisenä että hän on siellä asuessaan ostanut maata ja nyt haluaa laajentaa sitä ostamalla lisää. Ei kuulemma ole kuitenkaan aikeissa sinne muuttaa vaan ostaa sijoitusmielessä.

Meillä on omat rahamme ja mies saa tietysti ostaa mitä haluaa. Mutta ihmettelen miksi ei ole asiasta kertonut, kun kuitenkin olemme puhuneet siitä, mitä meillä kotimaassamme on/ei ole. Mielestäni on myös aika iso asia ostaa maata ulkomailta, vaikkakin kotimaastaan kertomatta siitä puolisolle mitään. Herää kysymys onko sillä jotain salattavaa. Tuli niin hölmö olo, minä aina kerron puhelimen vaihtoaikesta ym. spontaanisti ja nyt tajusin etten tiedäkkään miehen suunnitelmista mitään. Mitä mieltä olette, kuuluuko tälläisistä asioista kertoa puolisolle? 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:29"]Älkää tulko Suomeen täällä on jo mamuja ihan vaivoiksi asti. Yleensä aina asutaan miehen kotimaassa eikä tulla loisimaan naisen kotimaahan. [/quote] Millä perusteella naisen kotimaassa loisitaan? Ei helvetti mitä yleistystä. Me asutaan mun kotimaassa eli Suomessa eikä todellakaan loisita. Mä olen ala-asteen luokan- ja musiikinope ja brittimieheni englannin professori yliopistossa ja tekee kääntäjän hommia sivutoimisena.

[/quote]

Sä et ole selvästi vielä oppinut, että se sun brittimiehesi ei ole hommalaisten mielestä maahanmuuttaja. Maahanmuuttajat ei ole valkoihoisia (paitsi jos on venäläisiä) tai koulutettuja ja ne on aina kotoisin kolmannesta maailmasta.

Sama koskee mun yhdysvaltalaista miestäni. Se on karmea sossun rahoilla loisiva neekerimaahamuuttaja ja hyivittumaahanmuuttajatulossuomesta siihen asti, että käy ilmi, että se on hyvästä yliopistosta tohtoriksi väitellyt oman alansa kovapalkkainen asiantuntija. Siinä vaiheessa aletaan vähän kelata taaksepäin sitä reaktiota ja todetaan, että no olisit heti sanonut ettei se mies olekaan mikään mamu.

Vierailija
22/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luottaa ulkomaalaiseen mieheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:34"]

Jos on omat rahat, niin mitä sä kyselet? Ymmärtäisin, jos olisi huumeita ostamassa, mutta maata...

[/quote]

omat rahat on mutta kyllä minun mielestä avo-/avioliitossa pitäisi puolison tietää tälläisistä asioista. Ei minulta lupaa tarvitse kysyä mutta miksi ei voi kertoa aikeistaan spontaanisti. Itse kertoisin jos olisin ostamassa suomesta kesämökkiä, maata tai vaikka auton. Katseli netistä monena päivänä oman maansa kasvimaan istutus juttuja, ja kysyin aikooko sinne jotain istuttaa vai miksi kiinnostaa. "kunhan katselen" miksi ei kertonut että omistaa maata, miettii että vanhemmat voisivat hyödyntää sitä tms. mitä ikinä ajatteleekaan.

[/quote]

Se on sinun tapasi toimia. Ei minunkaan vaimoni tiennyt minun sijoituksistani ennen naimisiin menoa.

Vierailija
24/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:29"]

Älkää tulko Suomeen täällä on jo mamuja ihan vaivoiksi asti. Yleensä aina asutaan miehen kotimaassa eikä tulla loisimaan naisen kotimaahan.

[/quote]

Eli suomalaiset miehet saa tuoda vaimonsa Suomeen.

Vierailija
25/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. En alkaisi olemaan tuollaisen miehen kanssa. Kyllä tuollaisista isommista ostoista kuuluu kertoa ihan spontaanisti vaikka kuinka olisi omat rahat. Tässä kohden peesaan sitä, jätä se sika -kommenttia.

Vierailija
26/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään kummallista tuossa. Mieheni omistaa maata kotimaassaan. Hän suunnittelee mitä kaikkea sillä tekee/rakentaa yms. Ei se minua haittaa. Mielipiteet muuttuu eli voi olla, että eläkeläisenä hän haluaa sinne elämään. Oma mieheni varmaan alkaa eläkeläisenä toteuttamaan projektejään. Vaikka ei muuttaisi sinne, niin viettää aikaa siellä. Lapsille se on mukavaa perittävää. Maa on paras sjoitus ja maan arvo nousee varmasti ja monessa paikassa arvoon mittaamattomaan. Vaikea sanoa miestä tuntematta, mitä hänen puhumattomuutensa tarkoittaa. Oma mieheni toimii ensin ja kertoo sitten asioistaan. Meitä molempia koskevat asiat käsitellään yhdessä. Miehellä on käsitys, että hän tekee bisnestä ja se ei tavallaan kuulu minulle tai hän ei halua kaikilla keskeneräisillä asiolla kuormittaa minua, miten vaan.

Vierailija
27/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:44"]

No hänen säästönsä ovat hänen sukunsa säästöjä ja se häntä vähän kaivelee. Muista, että et näe noita rahoja koskaan, ellet muuta miehen kotimaahan asumaan! Muista, että miehen ansioista osa menee aina jemmaan kotimaahan. Esim avioerotilanteessa sinä häviät! Avioehto? Ehto, että huolehditte aina  puoliksi yhteisistä kuluistanne? Talouden jatkuva seuranta ettei mies maksata sinulla ylimääräistä?

[/quote]

maksetaan kaikki kuukausittaiset menot puoliksi eli vuokra, vesi, sähkö, netti, ruoka ym. mies maksaa auton vakuutukset yksin koska saa enemmän palkkaa kuin minä. Samaten useimmiten kahvilassa tarjoaa mulle. Omat menot kuten kampaaja, puhelinlaskut maksetaan molemmat itse. Avioehto on laadittu jo valmiiksi. ap

Vierailija
28/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin hieman. Kyllä tuollaisista asioista pitäisi kertoa kumppanille.

Vierailija
29/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista että lspsistasi tulee mudöumeja ja että tytyärenne saavat avioitua vain muslimieb kanssa. mieti onlo tämä ok sinulle ennen kuin lisäännyt. ihan sama mitä se ykko nyt sanoo että uuu lapset kasvatetaan äidin yskoon mutta kun laosi on masilnassa niin kello.muuttuu ja lsoset kasvatetaan udän yskoon. näin se menee ains.

Vierailija
30/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haluaa varautua siihen, että liittonne menee kuitenkin mönkään, ja ostaa itselleen maata kotimaastaan. Tai sitten valmistelee eläkepäiviään siellä. Ihan normaalijuttuja minusta, enkä vetäisi herneitä nenuun moisesta. Ei ehkä halua, että eron tullessa pystyt riistämään häneltä kaiken mahdollisen...

Vierailija
31/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 12:01"]

muista että lspsistasi tulee mudöumeja ja että tytyärenne saavat avioitua vain muslimieb kanssa. mieti onlo tämä ok sinulle ennen kuin lisäännyt. ihan sama mitä se ykko nyt sanoo että uuu lapset kasvatetaan äidin yskoon mutta kun laosi on masilnassa niin kello.muuttuu ja lsoset kasvatetaan udän yskoon. näin se menee ains.

[/quote]

Kiitos varoituksesta mutta mieheni ei ole muslimi. kristitty, katolisen perheen lapsi mutta ei harjoita uskoaan. ei kutsu itseään kristityksi vaan ei-uskonnolliseksi. ap

Vierailija
32/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:29"]Älkää tulko Suomeen täällä on jo mamuja ihan vaivoiksi asti. Yleensä aina asutaan miehen kotimaassa eikä tulla loisimaan naisen kotimaahan. [/quote] Millä perusteella naisen kotimaassa loisitaan? Ei helvetti mitä yleistystä. Me asutaan mun kotimaassa eli Suomessa eikä todellakaan loisita. Mä olen ala-asteen luokan- ja musiikinope ja brittimieheni englannin professori yliopistossa ja tekee kääntäjän hommia sivutoimisena.

[/quote]

Sä et ole selvästi vielä oppinut, että se sun brittimiehesi ei ole hommalaisten mielestä maahanmuuttaja. Maahanmuuttajat ei ole valkoihoisia (paitsi jos on venäläisiä) tai koulutettuja ja ne on aina kotoisin kolmannesta maailmasta.

Sama koskee mun yhdysvaltalaista miestäni. Se on karmea sossun rahoilla loisiva neekerimaahamuuttaja ja hyivittumaahanmuuttajatulossuomesta siihen asti, että käy ilmi, että se on hyvästä yliopistosta tohtoriksi väitellyt oman alansa kovapalkkainen asiantuntija. Siinä vaiheessa aletaan vähän kelata taaksepäin sitä reaktiota ja todetaan, että no olisit heti sanonut ettei se mies olekaan mikään mamu.

[/quote]

Kiitos tästä :D . Anteeksi, pitää nauraa, kun toinen vaihtoehto olisi itkeminen. Mä olen itse saanut nää "maahanmuuttokriittiset" keskustelut aika äkkiä vaimennettua, kun olen todennut olevani itse maahanmuuttaja, ja ruvennut puhumaan asiasta maahanmuuttajan näkökulmasta. Puhunut esim. siitä, miten pitäisi suhtautua siihen, kuin joitain mun suomalaisia tapoja ihmetellään ja paheksutaankin, ja ollaan sitä mieltä, että mun pitäisi käyttäytyä maassa maan tavalla, eikä noudattaa noita suomalaisia tapoja. Samoin esim. siihen on suhtauduttu epäillen, että puhun lapsilleni omaa äidinkieltäni, kun pelätään, että jospa ne ei integroidukaan kotimaansa kulttuuriin tai opi kieltä kunnolla, jos mä puhun niille suomea. Jostain syystä tällainen hämmentää niitä "maahanmuuttokriitikoita" niin paljon, että niiltä jää yleensä ihan kesken niiden jutut siitä, kuinka "islamilainen hyökyaalto vyöryy eurooppaan ja tuhoaa kaiken" jne.

Vierailija
33/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin ruusuiselta tuon avioliiton tulevaisuus. Kannattaako ylipäätänsä edes mennä naimisiin jos molemmat vaan elävät omaa elämäänsä miten huvittaa? Tai siis MIKSI menisi naimisiin? Siksi että se on "kivaa"? Jos olette lähinnä hengailukaverit, niin pysykää siinä, ei mitään kotia kannata ruveta leikkimään jos ei ole valmis oikeasti olemaan yhtä.

Ja jos ap haluat täältä jotain oikeita neuvoja, niin kerro nyt herranjestas edes alue mistä se mies tulee. Ei varmaan haittaa ketään jos hän ei puhu Suomea ettekä asu Suomessa, kukaan ei tunnista. 

Vierailija
34/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan arvo tosiaan nousee ja on paras sijoituskohde. Mies on varmaan kärttyisä eikä halua puhua tai miettiä asiaa, jos bisnes meinaa mennä pieleen. Esim.rahaa maksettu ilamn papereita tms. Eli hän on epävarma onko tullut huijatuksi tms.

Vierailija
36/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä munkin ulkomaalainen mies omistaa kaikenlaista kotimaassaan, enkä näe siinä mitään väärää. Kai omilla rahoillaan saa tehdä mitä haluaa, jos niistä kaikki ei kulu vuokraan ym. perheen kuluihin. Tietysti jos maa on jossain sotatantereella tai unikkopeltona, niin se on eri asia. Kuitenkin mielestäni oman vaimon kanssa pitäisi pystyä keskustelemaan asiasta kuin asiasta. Sano, että et paheksu maan ostamista vaan haluaisit muuten vain keskustella siitä, koska muuten sinusta saattaa alkaa tuntua, että mies salailee asioita.

Vierailija
37/37 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaat 3 vuotta on tosi lyhyt aika tutustua toiseen ennen naimisiinmenoa. En koskaan opi ymmärtämään näitä hätäilijöitä... Te tulette vielö eri kulttuureista.