Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun sitten kuntouttavaan työtoimintaan :(

Vierailija
11.09.2021 |

En ole löytänyt itselle oman alan töitä ja nyt kohtaloni on aikuisten päivähoito. Kuinka surullinen kohtalo voikaan tulla ihmiselle. Olen itkenyt silmäni tuhruiseksi eikä loppua tule.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se itkukipuilu-hullu?

Vierailija
2/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ala kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs ala kyseessä?

Olen filosofian maisteri. En halua tarkentaa.

Vierailija
4/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne ole pakko mennä, jos kykenet palkkatuettuun työhön tai työkokeiluun.

Vierailija
5/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jouduin, lopetin kahden päivän jälkeen kun kyllästyin paikallaan istumiseen eikä kukaan viitsinyt edes kertoa että mitä minun tulisi siellä tehdä. Karenssihan siitä tuli mutta mitä väliä kun saman rahan saa toimeentulotukena.

Vierailija
6/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂😂😂😂

Vierailija
7/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä tuntuu, koin saman itsekin. Ainoa positiivinen puoli oli, että sain suorittaa tuota kuntouttavaa työtoimintaa kotoa käsin etänä. Kurssin aihe oli koulutus ja työnhaku, turhaa sanahelinää siellä tuli ohjaajalta.

Nöyryyttävintä tuossa kuntouttavassa työtoiminnassa oli kyllä se, että silloinkin kun minulla oli jo selvät sävelet yrityksen perustamisesta, starttirahahakemus vetämässä jne, niin jouduin silti osallistumaan tuohon. Ei mitään hyötyä elämälleni.

Vierailija
8/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

STM:n voimassa olevan ohjekirjeen mukaan kuntouttava työtoiminta ei ole tarkoitettu niille työttömille, jotka kykenisivät osallistumaan julkisiin työvoimapalveluihin tai työhön. Heidän kohdallaan aktivointisuunnitelmaan tulee sisältyä laissa ensisijaisiksi määriteltyjä julkisia työvoimapalveluita kuten esimerkiksi työkokeilua ja palkkatuettua työtä, ellei suora työllistyminen avoimille työmarkkinoille ole mahdollista.

Vierailija
9/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Sinuna jättäisin väliin ja heittäytyisin elämään toimeentulotuella

Kuntouttavassa menee ihmisarvo eikä tuota arvosteta työnantajien parissa. Hae sairauslomaa masennuksen vuoksi. Itse laitoin eläkehakemuksen. Työelämään en palaa

T. 60+ täti

Vierailija
10/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en menisi. Tuossa tapauksessa jäisin kotihoidon tuelle noin vuodeksi.

Vierailija
11/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol

Vierailija
12/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
13/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisithan kokeilla. Ei kaikki paikat ole yhtä surkeita.

Jos olet ollut jonkin aikaa pois työelämästä niin päivärytmin löytäminenkin on oma juttunsa.

Sori en halua loukata.

En osaa sanoa muutakaan.

Vierailija
14/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän miltä tuntuu, koin saman itsekin. Ainoa positiivinen puoli oli, että sain suorittaa tuota kuntouttavaa työtoimintaa kotoa käsin etänä. Kurssin aihe oli koulutus ja työnhaku, turhaa sanahelinää siellä tuli ohjaajalta.

Nöyryyttävintä tuossa kuntouttavassa työtoiminnassa oli kyllä se, että silloinkin kun minulla oli jo selvät sävelet yrityksen perustamisesta, starttirahahakemus vetämässä jne, niin jouduin silti osallistumaan tuohon. Ei mitään hyötyä elämälleni.

Ei tuo ole kuntouttavaa työtoimintaa.

Vierailija
15/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae saikkua,lopeta.Eihän normaalisti itketä.Lääkäriin massu papereita hakee.Kerro itket koki ajan,siitä lähdetään.

Vierailija
16/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se oli, siitä tehtiin sopimus. Nimike oli nimenomaan kuntouttava työtoiminta.

Vierailija
17/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se oli, siitä tehtiin sopimus. Nimike oli nimenomaan kuntouttava työtoiminta.

Okei, sitten mulla on väärä käsitys kuntouttavasta työtoiminnasta. Olisin ajatellut, että tuo on työvoimapoliittista kouluttautumista.

Vierailija
18/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vaikka kirja siinä, kun istut opiskelemassa. Voihan siellä fyysisesti olla läsnä, mutta henkisesti sitten jossain muualla. Lue kirjaa, kudo sukkaa, ratko sanaristikkoa. Mä sanoisin jos asiasta huomautettaisiin, että toimin parhaiten, kun teen monta asiaa kerralla. Tai hoida kynnet siinä. Suunnittele ruokalista, joululahjat.

Vierailija
19/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita ylös jokainen sana ja tee julkista siitä, miten ihmisiä kohdellaan kuin lapsia tai vajaa-älyisiä. Pidä kiinni omasta itsestäsi ja ajattele, että nämä asiat eivät tapahdu minulle, vaan kansalaiselle, jona minut yhteiskunnan silmissä nähdään. Pidä nämä kaksi erillään toisistaan.

Vierailija
20/56 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää taas levittäkö täällä väärää tietoa.

Kuntouttava työtoiminta perustuu lakiin kuntouttavasta työtoiminnasta. 

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20010189

Jos sinä ap olet menossa kuntouttavaan työtoiminaan, se tarkoittaa sitä että olet aikuissosiaalityön asiakas jostain syystä, olet siten myös typin asiakas ja olet itse siellä näiden korkeasti koulutettujen ammattilaisten kanssa tehnyt itsellesi suunnitelman, ja hyväksynyt sen, ja siinä sanotaan että sinä et kykene hakemaan töitä tai koulutusta, tai osallistumaan mihinkään työkkärin työllistyömistä edistäviin toimenpiteisiin kuten kursseille.

Sinne ei kukaan joudu. Jokainen on sen itse suunnitelmaansa hyväksynyt. Ja jokainen on kertonut työkkärissä ja sossussa että ei kykene mihinkään muuhun. Ja kun kuntouttavaan työtoimintaan menee, saa itse valita mihin menee, johonkin kunnan yksikköön, työpajalle, yhdistykseen, järjestöön jne. jotka sitä järjestää. Jos jossain ei ole mitään muuta tekemistä kuin istumista, pitää ottaa yhteyttä heti omaan typin työntekijään ja pyytää siirtoa paikkaan jossa on mielekästä tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän