Onko 30 v liian vanha opiskelemaan tradenomiksi?
Kommentit (29)
Ammattisurkean papereilla ei pääse kuin kaupan kassaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ammattisurkean papereilla ei pääse kuin kaupan kassaksi.
Minulla on pari tuttavaa jotka ovat molemmat tradenomeja. Toinen on vaatekaupassa osastovastaavana ja toinen oman yrityksensä toimitusjohtaja.
Mikään opiskelu ei ole tuossa iässä liian myöhäistä. Työurasi tulee todennäköisesti kestämään lähemmän 70 vuoden ikään. Ehdit tehdä tulevia työtehtäviäsi kyllästymiseen saakka.
ouuuuu
29 ois ollu viimeinen hetki aloittaa. 30-vuotiaana juna meni jo, oot fossiili ja kelvoton opiskeluun.
Älä usko täällä olevien tarinoita iän merkityksestä. Olin muutama vuosi sitten 59 valmistuessani AMK:sta.
Suosittelen kuitenkin ehdottomasti monimuotoa, jossa muiden opiskelijoiden ikäjakauma oli tuolloin arviolta luokkaa 30-55.
Opinnothan suoritetaan ja läpikäydään työelämään siirtymistä varten. Et kai aloittaja ole mielestäsi liian vanha töihin? Kannattaa valmistua kun ikä vielä alkaa kolmosella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aika lailla Yläaste 2.0 eli en usko, että tulet viihtymään. Mikset menisi yliopistoon lukemaan kauppatieteitä?
Kauppatieteet ja liiketalous on molemmat täyttä lässynläätä olipa kyseessä AMK tai kauppakorkeakoulu :D Menkääpä lukemaan kansantaloustiedettä jos persaus kestää.
Kansantaloustiedettä lukevat ihan kaikki kauppiksessa. Sen voi ottaa pääaineeksi eikä ole mitään rakettitiedettä.
Miksi haluat opiskella työttömäksi ?
Miksi olisi? Itse olen paljon vanhempi ja teen toista tutkintoa yliopistossa. Pidän kovasti opiskelusta ja alastani.