Onko 30 v liian vanha opiskelemaan tradenomiksi?
Kommentit (29)
Tarkoitan onko yleisesti ok vai katsotaanko nenänvartta pitkin ja miten sopeutuu nuorten keskelle? Kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan onko yleisesti ok vai katsotaanko nenänvartta pitkin ja miten sopeutuu nuorten keskelle? Kokemuksia?
Mistäs me voidaan tietää että pystytkö sopeutumaan sinne nuorten joukkoon. Sehän riippuu sinusta ja sosiaalisesta kyvykkyydestäsi. Avoimet ja reippaat pärjää missä vaan.
Se on aika lailla Yläaste 2.0 eli en usko, että tulet viihtymään. Mikset menisi yliopistoon lukemaan kauppatieteitä?
Vierailija kirjoitti:
Se on aika lailla Yläaste 2.0 eli en usko, että tulet viihtymään. Mikset menisi yliopistoon lukemaan kauppatieteitä?
Ihan samat teinit ne sielläkin vastassa. Tietenkin joukossa on enemmän ”vanhuksia” koska yliopisto, mutta tämäkin on kiinni vuosikurssista.
Kannattaako mennä päivä vai monimuoto?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako mennä päivä vai monimuoto?
Monimuotona, se mahdollisti ainakin omalla kohdalla täyspäiväiset työt heti 1. opiskeluvuoden jälkeen.
Et ole liian vanha!! Itse viisikymmpisenä opiskelen yliopistolla =)
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteet ja liiketalous on molemmat täyttä lässynläätä olipa kyseessä AMK tai kauppakorkeakoulu :D Menkääpä lukemaan kansantaloustiedettä jos persaus kestää.
Vierailija kirjoitti:
Älä hae ainakaan päiväpuolelle jos mietteesi nuorista opiskelukavereista ovat valmiiksi kielteisiä. Et tule sopeutumaan joukkoon näistä lähtökohdista.
Ei, meillä oli iltakurssit täynnä nelikymppisiä tätejä
Ei ole. Sinne vaan, jos on sinua kiinnosta ala.
Itse valmistuin kolmekymppisenä.
Moni opiskelee viisikymppisenä uuden.
Saahan sieltä koulusta ainakin nuorta ja tiukkaa bimppaa eli kyllä kannattaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä hae ainakaan päiväpuolelle jos mietteesi nuorista opiskelukavereista ovat valmiiksi kielteisiä. Et tule sopeutumaan joukkoon näistä lähtökohdista.
No tämä.
Aikuisopiskelijat eli 35+ olivat niin RASITTAVIA. Aina jaettiin ei olennaisia tarinoita työelämästä, ei kuunneltu ohjeita ja ne jouduttiin aina toistamaan ja kohdeltiin nuoria alentuvasti.
Meillä oli päiväryhmässä väkeä haitarilla 19-35. Osa vanhemmista oli ollut iltaryhmässä ja vaihtoi sitten päivään, tai toisinpäin, työtilanteiden salliessa. Moni kolmekymppisistä tiesi paljon tarkemmin urahaaveensa kuin kaksikymppiset. Itse olin 25. Kyllä meillä ihan tasavertaisesti ja toisiamme kunnioittaen ja arvostaen oltiin. Nuoremmat sai kuulla kokemuksia työelämästä ja vanhemmatkin saivat uusia tuttavuuksia. Me oltiin kylläkin kansainvälisellä luokalla, niin meno on voinut olla erilaista, kuin jos oltaisiin suomenkielisellä.
Jos sulla ei kestä yli 25 vuotta ne opinnot niin ei ole liian vanha.
Työelämän voit ainakin unohtaa noin vanhana jos ei ole jo nousjohteisessa urapukessa. Varsinkin jos olet suomalainen mies hyh. Deal with it!
En menisi sinuna opiskelee tradenomiksi. Mites vaikka terveystaloustiede tms?
Ihan oikeastikko kaipaat vauva.fi:n raadin tuomiota? Mitä jos vaan itse tekisit mitä parhaaksi näet.