Lue keskustelun säännöt.
Järvenpää vaiko Hyvinkää
11.09.2021 |
Eli olen muuttamassa Uudenmaan alueelle ensi syksynä, kun vaihdan opiskeluoikeuteni/koulupaikkani sinne.
Molemmissa kaupungeissa on alani opiskeluyksikkö, mutta olen vielä kahden vailla sen suhteen, että kumpaan kannattaisi muuttaa asumaan ja opiskelemaan.
Hyvinkäällä olen asunut vähän aikaa jo aiemmin menneisyydessäni ja tykkäsin kaupungista paljon.
Järvenpää on hiukan tuntemattomaksi kaupunki itselleni.
Kumpaa näistä suosittelisit itse tai suosisit, mikäli sattuisi niin että päätyisit muuttamaan ratojen varrelle ja mistä syystä?
Kommentit (22)
Järvenpään paras puoli on, että sieltä pääsee pois. Hyvinkään hyvä puoli työpaikat jos duunarialalla.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ihan kiva paikka tämä Järvepää on vaikka ketjussa kovasti dissataan. Tosiaan jos menojalkaa on niin kaupunki saattaa olla liian hiljainen sellaiselle luonteelle ellei ole valmis nappaamaan junaa Helsinkiin. Luontoa löytyy ja ok ulkoilumaastot, keskustastakin suht lyhyt matka metsään. Järvi tosiaan on likainen enkä tiedä onko kuinka uintikelpoinen. Kaikki tarpeellinen aikalailla löytyy, paria isoa ruokakauppaa ja useampia pienempiä, elokuvateatteri, vaateliikkeitä, kahviloita useampikin jne. Näin nuorena ajattelin muuttaa pois isompaan kaupunkiin kun pääsen opiskelemaan, mutta henkilölle joka ei kaipaa Helsingin kaltaista vilskettä ihan kelpo vaihtoehto. Junayhteydet pääkaupunkiin on hyvät, puolessa tunnissa pääsee Helsingin keskustaan. Itse en ole ongelmiin tai rikoksiin täällä törmännyt vaikka koko ikäni asunut ja perusrauhallinen kaupunki mielestäni.