Miksi joidenkin ihmisten persoona muuttuu täydellisesti humalassa?
Suurin osa ihmisistä osaa käyttäytyä joten kuten kovassakin kännissä, mutta joillakin se persoonan muutos on jotenkin liian voimakas. Rauhallisesta tyypistä voi tulla raivohullu riidanhaastaja tai esimerkiksi todella ilkeä ja loukkaava, vaikka selvinpäin olisi ystävällinen ja kiltti. Osa taas menettää täysin kontrollinsa ja saattaa muuttua kirkuviksi ja täysin holtittomiksi. Mikä tämä homma on? Vaikuttaako viina joihinkin tiettyihin tyyppeihin jotenkin eri tavalla, vai mistä johtuu että jos kaksi samankokoista ja -luonteista ihmistä juo pullon kossua, niin se toinen alkaa vaan sammaltaa, mutta se toinen muuttuu ihan hulluksi?
Olin tässä joku aika sitten juhlissa, joihin osallistunut tyyppi menetti täysin oman hallintansa juovuttuaan. Hän häpäisi siellä käytöksellään kaikki; juhlat, juhlavieraat ja ennen kaikkea itsensä. Jos en olisi tiennyt, olisin luullut että hän on jonkun voimakkaan huumausaineen alainen ja harhainen, koska käytös oli täysin irrationaalista. Tosiasia kuitenkin oli, että hän oli täysin selvinpäin ja normaali juhliin tullessaan, mutta ilmaisen viinan vuoksi humaltui ja persoona muuttui. Kauheaa katseltavaa ja kuunneltavaa. Ei tarvitse uutta kutsua hänen odottaa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rauhallinen, hiljainen ja hieman ujo nainen. Hyvin yksityinen ihminen ja introvertti.
Alkoholista muutun ekstrovertiksi ja yllytyshulluksi. Saatan flirtata ja hankkia seurueeseen miehiä. Joskus olen antanut miehen suudella minua keskellä mannerheimintietä, vaikka olen varattu. Seuraavana aamuna ällötti.
Alkoholi ei vain sovi minulle ja käytänkin sitä harvoin.
No tämähän on ihan eri asia. Tuo nyt on normaalia humaltumista. Jos sen sijaan alat haastamaan riitaa, haukkumaan muita, viskomaan tavaroita ja lyöt ihmisiä, se ei ole normaalia.
Ei tuo sen normaalimpaa ole, yhtä lailla kyseessä on "persoonallisuuden muuttuminen"
Juu, on se normaalin rajoissa silti. Silti itse en ole käynyt baareissa vuosiin samasta syystä. Olen myös rauhallinen introvertti ja lähes aseksuaali, mutta liiallisesta alkoholin vaikutuksesta saatan muuttua päinvastaiseksi ja se sekoilu hävettää jälkeenpäin aika rankasti. Pitäisi tyytyä korkeintaan pariin lasilliseen, jotta voisi katsoa itseään aamulla peilistä, mutta eihän se siihen jää, jos baariin asti vaivautuu lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ei vaan sovi kaikille.
Erikoinen näkemys, että joillekin ihmisille aivoja, sydäntä ja maksaa vaurioittava sekä syöpää ja mielenterveysongelmia aiheuttava myrkky kuitenkin sopisi.
Ai niin kuin suunnilleen kaikki ruoka?
Nykytiedon mukaan alkoholi aiheuttaa soluvaurioita jo pieninäkin annoksina eikä sitä sen vuoksi pitäisi käyttää lainkaan. Sen lisäksi alkoholin vaikutus elimistössä ei lopu sihen, kun alkoholi on palanut pois, se jatkuu pitkään yhdenkin annoksen nauttimisen jälkeen ja myös sukusoluihin vaikuttaa. Sitä kannattaa jokaisen hedelmällisessä iässä olevien heteroseksiä harrastavien miettiä.
Mun mies toimii noin. Lisäksi haastaa tuntemattomia tai puolituntemattomia miehiä tappeluun. Todella omituista. Hän joi harvakseltaan, mutta silloin kunnolla aina yhden illan.
Onneksi ei ole juonut yli 20 vuoteen yhtään.