teidän häiden hinta?
Paljonko oli yhteiskulut (juhlapaikan vuokra, sormukset, häämekko ja miehen puku, ruuat ja juomat - kaikki)?
Ja jos haluatte avata vähän tarkemmin mistä kaikesta hinta koostui (millainen ruokatarjoilu, häämekko jne)
:)
Oltiin miehen siskon häissä jotka maksoivat kokonaisuudessaan 1100€ plus sormukset - haaveillaan miehen kanssa omista häistä sitten joskus jahka saa säästettyä kun halutaan kuitenkin "kunnon häät", meidän näköisemme, ei mitään prameita muttei mitään pelkkiä kakkukahvejakaan.
Kommentit (113)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:38"]
-sormus 167e
-morsiamen mekko 180e
-miehen paita ehkä 40e
-kampaus jotain 85,sitten kakku,muutama koriste, kukat 45e, mökki vuokra 150,liput lavalle 40e, häälounas noin 40e, skumpat ja muut syömiset meille KAHDELLE.
Ei muita kuluja, koska ei ollut vieraita ja vihkiminen oli ilmainen(pappilassa todistajien läsnäollessa,todistajat viranpuolesta).
[/quote]
Lisään että mun mekko EI ollut häämekko/morsiuspuku vaan ihan tavallinen suomalainen laatumekko, mutta pitkä. Pellavasekoitetta.
Noin 7000mk. Vaatteet 900mk, sormus 4900mk, loput illalliseen. Maistraattivihkiminen. Illalla pitkän kaavan syöminen ja juominen ystävä pariskunnan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:26"]
Alta 70 vierasta lapset mukaan lukien. Sormukset kun lasketaan messiin, kaikkinensa kului 1100€. Oma sormus maksoi vain 129€. Juhlapaikka oli ilmainen, koska samalla kastettiin perheen toinen lapsi. Tarjottavat tehtiin itse. Kalleinta oli kukat ja hääpuku (=juhlava mekko). Lahjoiksi tuli 1100€ ja paluumatkalla auto hajosi, aiheuttaen 1200€:n korjauksen. Kalliit oli siis häät.
[/quote]
Taisi isovanhemmat auttaa tai keititte lähinnä kahvit jos SINUN pukeutuminen oli kalleinta 70 vieraan ruokkimista vastaan -vaikka itse tekisitte niin jos laskee 5 euron kahvin, leivoksen jne tekee se jo 350 euroa! Ihmisillä ei tunnu olevan käsitystä mitä kaikki maksaa..
Meillä oli 100 henkeä häissä ja ostin kakun blogileipurilta ja sovittiin summaksi 500 euroa ja se jaettuna 100 hengellä tekee annoshinnaksi vain 5 euroa, kahvi särpineiden kanssa kuului ruuan hintaan: 17 euroa per lärvi, lapset alle 12 vee puoleen hintaan n 1300. Lisäksi otettiin kahvin ja kuohuvan kaato tarjoilijoilta josta sovittiin jokunen tunti palkka muttei se ollut paljon. Kaikkineen ruokaan meni pari tonnia, tonni meni Tallinnaan juomisiin (sis. kulkeminen, hotelliyö).
Se että ruokkii häissä 70 ihmistä ja pääsee satasella ei minusta kerro kuin sen että siellä ei ole mitään alkoholitarjoilua ja muukin juoma on vähissä: ihan vaan vaikka maitoa/kotikaljaa koko porukalle MAKSAA JOTAIN! Jos teette ruokaa niin kyllä ne raaka-aineet maksaa. Tästä syystä epäilen että äitisi kävi kaupassa puolestasi ja otat hänen panoksensa itsestäänselvyytenä etkä käsitä miten suuren lahjan olette saaneet -äitisi varmaan osti lahjankin, entä maksoiko jotain siitä hajonneesta autostakin? En meinaan ihmettelisi. Onko sinulla vaikeuksia hallita raha-asioitasi?
5000€/ yli 100 henkeä Helsingissä alkusyksystä..
Vieraita 7:
Minun puku (teetetty) 300 €
Kampaus ja meikki (käly teki)
Miehen puku 200 €
Ruokailu (kartanossa hirvipaisti-illallinen) 700 €
Shampanjat vihkimisen jälkeen 100 €
Sormus 700 €
Tilataksi juhlapaikalle ja takaisin 120 €
Valokuvaus 250 €
Yhteensä siis noin 2500 € . Meitä oli yhteensä 10 (me+lapsi+ 7 vierasta)
Jos on suhteita ja tuttavilla joutilaita tavaroita, niin kannattaa käyttää pientä korvausta vastaan. Meillä on tällainen tilanne, kun ollaan vilkasta ja sosiaalista väkeä ;) Meidät vihittiin vuonna 2000 ja vieraita oli 90 +lapset. Meillä tuli todella halvaksi. Rahaa meni vähän toista tonnia toisen bändin palkkaan, viinaksiin, valokuvaukseen, sormuksiin ja kukkiin ja hääpuvun uusiin pitseihin. Kutsut tein tietokoneella. Kirkkoon mentiin omalla autolla. Kaikki muu hoitui suhteilla, mm. puku oli kierrätyskamaa (äitini vanha) ja toinen bändi järjestyi ilmaiseksi, kun faija, serkut ja sedät vähän muistelivat menneitä (heillä oli tanssiorkesteri 70-luvulla). Oli hauska nähdä faija vetämässä kunnon rautalankaa. Pitopalvelun maksoi häälahjana mieheni mummo, jonka isossa talossa juhlat myös järjestettiin (talo oli melko lähellä kirkkoa, niin ei tullut kenellekään liikkumisesta ongelmaa). Käytännössä rahaa tuli häälahjoina niin että ei meille edes kuluja tullut. Häämatka tehtiin omalla autolla Lappiin ja Pohjois-Norjaan.
Oi niitä aikoja...nyt on faijakin kuollut.
menin toista kertaa naimisiin. ekat häät oli n 30th mk ja olihan ne kivat juhlat mutta tuntui että voisi sen rahan käyttää nyt parempaankin.
naimisiin voi mennä melkolailla ilmaiseksikin mutta piti sitä kuitenkin vähän juhlistaa eli teimme näin:
sormukset maksoi varmaan eniten, kirpparilta löytyi miehelle puvuntakki ja housut alesta, minä tilasin ulkomailta kivan mekon, vieraina kymmenkunta kaveria, lounas ja kakkukahveet maistraatin jälkeen ja jatkot ravintolan kabinetissa, hotellihuone hääyöksi. tarjosimme vieraille ruuat ja vähän juotavaakin. kaikenmaailman sälää kun miettii korviksista ja sukkahousuista kravattiin ja kakkulapioon niin nelisen tuhatta yhteensä.
Muistaakseni 32000 euroa. Vieraita 90 kpl.
Vastasin aiemmin, että kulut oli n. 12 000e. Ja vieraita oli 65.
Meillä jakautui kulut näin:
Mun puku 1200e
Alusvaatteet, asusteet 300e
Miehen 600e
Lasten 200e
Sormukset 800e
Häätarjoilu skumpat, ruoat ja juomat 4500e
Bändi 1200e
Hääpaikan koristelut, saippuakauplat yms 700e
Kampaus 150e
Hääyö 300e
Dokumentaarinen kuvaus, koko päivä 1200e
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:13"]
Meillä n. 25 000 euroa....häämatkoineen 30 000€. Auts. Maksoihan ne kemut ihan helvetisti mutta oli mielestäni sen väärtikin.
[/quote]
Juuri tämän takia ollaan edelleen, monen vuoden yhdessäolon jälkeen susipari. Ei ole mahdollisuutta järjestää unelmiemme häitä.
Minusta häät on viimeinen juhla missä haluan pihistellä. Se on yksi elämän tärkeimmistä päivistä, en haluaisi että jokainen ruusu pitää laskea :(.
Jotakuinkin kolmekymmentätuhatta olisi meilläkin budjetti. Juhlapaikka, KUNNON ruuat, juomaa niin, ettei taatusti lopu kesken, sormukset, kukat, hääasut, valokuvaaja, häämatka...
Joten susiparina jatketaan kunnes on rahaa kunnon häihin, ellei ole, pysymme avoliitossa :).
Ja ei, häiden hinta ei korreloi onnellisuutta mutta en todellakaan halua alkaa venyttämään penniä ja katselemaan vittuuntuneena seinällä valokuvaa jossa minula on joku kittana, halpiskaapu päällä kun ei ollut varaa haluamaani mekkoon. Häiden ei myöskään OLE PAKKO MAKSAA MALTAITA ollakseen hauskat ja rennot, mutta minusta onnistuneisiin häihin kuuluu ehdottomasti mm kunnon bändi ja juhlapaikka jossa saa kaikessa rauhassa järjestellä pari edeltävää päivää ja myös loppusiivota rauhassa ettei jo seuraava pari ole ryykäämässä paikalle :) (jokainen lisäpäivä maksaa)
Mun pukuun maksoi kankaat 150€ ompelin itse, miehen puku oli jo valmiina, juhlapaikan vuokra oli 300€ keittäjän palveluineen (teki ihan törkeän hyvää lämmintä ruokaa), leipuriveljeni häälahja oli tehdä kaikki leivonnaiset, meikin tein itse ja kampaajasisko laittoi mun hiukset, sormuksiin uppos 248€. Vieraita oli 50.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:50"]
Alta 70 vierasta lapset mukaan lukien. Sormukset kun lasketaan messiin, kaikkinensa kului 1100€. Oma sormus maksoi vain 129€. Juhlapaikka oli ilmainen, koska samalla kastettiin perheen toinen lapsi. Tarjottavat tehtiin itse. Kalleinta oli kukat ja hääpuku (=juhlava mekko). Lahjoiksi tuli 1100€ ja paluumatkalla auto hajosi, aiheuttaen 1200€:n korjauksen. Kalliit oli siis häät.
[/quote]
Taisi isovanhemmat auttaa tai keititte lähinnä kahvit jos SINUN pukeutuminen oli kalleinta 70 vieraan ruokkimista vastaan -vaikka itse tekisitte niin jos laskee 5 euron kahvin, leivoksen jne tekee se jo 350 euroa! Ihmisillä ei tunnu olevan käsitystä mitä kaikki maksaa..
Meillä oli 100 henkeä häissä ja ostin kakun blogileipurilta ja sovittiin summaksi 500 euroa ja se jaettuna 100 hengellä tekee annoshinnaksi vain 5 euroa, kahvi särpineiden kanssa kuului ruuan hintaan: 17 euroa per lärvi, lapset alle 12 vee puoleen hintaan n 1300. Lisäksi otettiin kahvin ja kuohuvan kaato tarjoilijoilta josta sovittiin jokunen tunti palkka muttei se ollut paljon. Kaikkineen ruokaan meni pari tonnia, tonni meni Tallinnaan juomisiin (sis. kulkeminen, hotelliyö).
Se että ruokkii häissä 70 ihmistä ja pääsee satasella ei minusta kerro kuin sen että siellä ei ole mitään alkoholitarjoilua ja muukin juoma on vähissä: ihan vaan vaikka maitoa/kotikaljaa koko porukalle MAKSAA JOTAIN! Jos teette ruokaa niin kyllä ne raaka-aineet maksaa. Tästä syystä epäilen että äitisi kävi kaupassa puolestasi ja otat hänen panoksensa itsestäänselvyytenä etkä käsitä miten suuren lahjan olette saaneet -äitisi varmaan osti lahjankin, entä maksoiko jotain siitä hajonneesta autostakin? En meinaan ihmettelisi. Onko sinulla vaikeuksia hallita raha-asioitasi?
[/quote]
En ole käsittänyt koskaan näitä ihmisiä, jotka vetävät pultin siitä, että toiset ovat päässeet häiden suhteen halvemmalla. Saa olla tosi kallista itsetehtyä jälkiruokaa, jos maksaa 5 euroa per nenä. Suomessa on vielä ihmisiä, jotka pystyvät tekemään ruokaa edullisista aineista, vaikka sinun on vaikea käsittää sitä.
Meillä vieraita 88
- Mun sormus 2200e
- Mun hääpuku korjauksineen 1200e
- Kengät 70e
- Miehen puku (vuokra) 70e
- Kaasojen & bestmanien puvut 250e
- Kampaus+meikkaus 150e
- Kukat 200e
- Juhlapaikan vuokra 850e
- Bändi 800e
- Kutsut +100e
- Askartelut (opasteet, nimikortit pöytiin, ohjelma/menukoristeet, +muut pöytäkoristeet) +150e
- Valokuvaus 180e (tuo siis vain studikuvaus ,meillä 2 vierasta ammatiltaan kuvaajia ja hoitivat muut kuvaukset)
- Pitopalvelu 3800e (ruokailu, kakkukahvit, iltapala, alkoholittomat juomat)
- Juomat (viinit, oluet, lonkerot, siiderit) n. 700e
- Hääyö 170e
- Kiitoskortit n. 300e
- Kiitoslahjat kaasoille & bestmaneille 200e
Varmaan oli vielä muita "pikkumenoja" mitä ei nyt tule mieleen. Ja päälle häämatka n. 4500e.
Kuulostipa summa hurjalta kun sitä aloin laskemaan, toisaalta pikku hiljaahan noita makseltiin, esim. puku ja sormus löytyivät lähes vuotta ennen häitä ja kiitoskortitkin saatiin postiin vasta muutama kuukausi häistä.
Reilu 11 000 ja mun mielestä kauniit, keskihintaiset häät. Pirkanmaalla juhannuksen aikaan, 120 vierasta.
Ruuat ja juomat vei yli puolet budjetista, puvun vuokrasin 250 eurolla, miehen smokin vuokra myös 250 e. Bändi 1200 ja loppu meni koristeluihin, kutsuihin ja lähipiirin majoitukseen juhlapaikalla. Ainiin ja valokuvaus 800.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:50"]
[/quote]
[/quote]
En ole käsittänyt koskaan näitä ihmisiä, jotka vetävät pultin siitä, että toiset ovat päässeet häiden suhteen halvemmalla. Saa olla tosi kallista itsetehtyä jälkiruokaa, jos maksaa 5 euroa per nenä. Suomessa on vielä ihmisiä, jotka pystyvät tekemään ruokaa edullisista aineista, vaikka sinun on vaikea käsittää sitä.
[/quote]
Ei ole, olen kokki. Kuten sanoin niin meni ruokaan ehkä 22 euroa per lärvi se kertaa 70 ja alle 12 vuotiaita oli n. 30 kipaletta. Vaikka tekisi itse kaiken: niin se SILTI maksaa.
Ei se ole "ihan sama" kun tekee vitosen ruuat kaikille sillä se summa uppoaa miltei pelkkään leivokseen. Pari euroa menee miten tahansa lasket kahviin, maitoon, kotikaljaan yms. Sitten siihen salaatti, leipä, voi ja vaikka olisi soppa pahainen niin siihen menee rahaa kuitenkin. En ole käynyt häissä joissa 70 ihmistä söisi kasviskeittoa, vaan. Pointtini on ettei tuon yhden ihmisen summa pidä kutia tai jos saa joltain sen "lahjana" niin ei sitä sitten osaa arvostaa riittävästi. Minusta tuo on sääli.
[/quote]
Sori en ole asianomainen, mutta pakko mainita.. Eikö kokki ole juuri se vihonviimeinen joka tietää ruokien ja raaka-aineiden hinnoista yhtään mitään... Sen jos jotain opein seuraamalla yhden kauden suomen masterchefiä..
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 18:05"]
Ihan jäätäviä hintoja. Kyllä parillakin tonnilla selviää ja saa kivat juhlat.
[/quote]
Miten? puku/puvut ja ruuat maksavat ihan sikana... ja se alkoholi jos haluaa tarjota niin ja sormus jota kannetaan "loppuelämä" on juttu mihin kannattaa satsata kun sitä kutenkin katsoo joka päivä.
[/quote]
Itse olen hoitoalalla, joten sormuksia ei saa käyttää. Miksi kaiken kauniin pitää olla kallista? Oma sormukseni on maksanut alta satkun ja se on kaunis sekä koristeellinen, valko+ keltakultaa.
Maistraattivihkiminen ja sen jälkeen syömään 33,50€ :)
-sormus 167e
-morsiamen mekko 180e
-miehen paita ehkä 40e
-kampaus jotain 85,sitten kakku,muutama koriste, kukat 45e, mökki vuokra 150,liput lavalle 40e, häälounas noin 40e, skumpat ja muut syömiset meille KAHDELLE.
Ei muita kuluja, koska ei ollut vieraita ja vihkiminen oli ilmainen(pappilassa todistajien läsnäollessa,todistajat viranpuolesta).