Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

teidän häiden hinta?

Vierailija
21.10.2014 |

Paljonko oli yhteiskulut (juhlapaikan vuokra, sormukset, häämekko ja miehen puku, ruuat ja juomat - kaikki)?

Ja jos haluatte avata vähän tarkemmin mistä kaikesta hinta koostui (millainen ruokatarjoilu, häämekko jne)

:)

Oltiin miehen siskon häissä jotka maksoivat kokonaisuudessaan 1100€ plus sormukset - haaveillaan miehen kanssa omista häistä sitten joskus jahka saa säästettyä kun halutaan kuitenkin "kunnon häät", meidän näköisemme, ei mitään prameita muttei mitään pelkkiä kakkukahvejakaan.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 23:22"]

Meillä muutaman vieraan häät. Budjetti jotakuinkin:

oma puku 700 korjauksineen,

kengät, laukku, bolero yht. 300

Kampaus ja meikit 200

Miehen puku ?

Ravintola n. 1000 eur

Kuljetukset 200 eur

Hotelli 200 eur

Lahjat kaasolle, koristeet, ym ym 200 

Valokuvaus 200

[/quote]

Lahjat kaasolle?? Onko tällainenkin tapa nykyään siis? millaisia lahjoja?

[/quote]

Voi antaa jos haluaa, ei ole pakko. Minä halusin antaa muistot (korut) kiitokseksi suuresta avusta, psykologina olosta, ihanista polttareista, hienosta päivästä, kivasta projektista :)

Vierailija
62/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:42"]"Juhlapaikka oli ilmainen, koska samalla kastettiin perheen toinen lapsi."

Mitä tämä meinaa? Eli maksoitteko juhlapaikasta ristiäisiä varten, siksi häiden osuutta ei lasketa? Seurakunnan tilat kuitenkin maksavat aina vai ovatko ristiäiskahvit poikkeus?
[/quote]
Ei tässä kaupungissa maksa silloin jos kyse ristiäisistä. Jos olisimme varanneet paikan häille, paikkavuokra olisi ollut 70€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:26"]

Alta 70 vierasta lapset mukaan lukien. Sormukset kun lasketaan messiin, kaikkinensa kului 1100€. Oma sormus maksoi vain 129€. Juhlapaikka oli ilmainen, koska samalla kastettiin perheen toinen lapsi. Tarjottavat tehtiin itse. Kalleinta oli kukat ja hääpuku (=juhlava mekko). Lahjoiksi tuli 1100€ ja paluumatkalla auto hajosi, aiheuttaen 1200€:n korjauksen. Kalliit oli siis häät.

[/quote]

Taisi isovanhemmat auttaa tai keititte lähinnä kahvit jos SINUN pukeutuminen oli kalleinta 70 vieraan ruokkimista vastaan -vaikka itse tekisitte niin jos laskee 5 euron kahvin, leivoksen jne tekee se jo 350 euroa! Ihmisillä ei tunnu olevan käsitystä mitä kaikki maksaa..

Meillä oli 100 henkeä häissä ja ostin kakun blogileipurilta ja sovittiin summaksi 500 euroa ja se jaettuna 100 hengellä tekee annoshinnaksi vain 5 euroa, kahvi särpineiden kanssa kuului ruuan hintaan: 17 euroa per lärvi, lapset alle 12 vee puoleen hintaan n 1300. Lisäksi otettiin kahvin ja kuohuvan kaato tarjoilijoilta josta sovittiin jokunen tunti palkka muttei se ollut paljon. Kaikkineen ruokaan meni pari tonnia, tonni meni Tallinnaan juomisiin (sis. kulkeminen, hotelliyö).

Se että ruokkii häissä 70 ihmistä ja pääsee satasella ei minusta kerro kuin sen että siellä ei ole mitään alkoholitarjoilua ja muukin juoma on vähissä: ihan vaan vaikka maitoa/kotikaljaa koko porukalle MAKSAA JOTAIN! Jos teette ruokaa niin kyllä ne raaka-aineet maksaa. Tästä syystä epäilen että äitisi kävi kaupassa puolestasi ja otat hänen panoksensa itsestäänselvyytenä etkä käsitä miten suuren lahjan olette saaneet -äitisi varmaan osti lahjankin, entä maksoiko jotain siitä hajonneesta autostakin? En meinaan ihmettelisi. Onko sinulla vaikeuksia hallita raha-asioitasi?

[/quote]

En ole käsittänyt koskaan näitä ihmisiä, jotka vetävät pultin siitä, että toiset ovat päässeet häiden suhteen halvemmalla. Saa olla tosi kallista itsetehtyä jälkiruokaa, jos maksaa 5 euroa per nenä. Suomessa on vielä ihmisiä, jotka pystyvät tekemään ruokaa edullisista aineista, vaikka sinun on vaikea käsittää sitä.

[/quote]

Ei ole, olen kokki. Kuten sanoin niin meni ruokaan ehkä 22 euroa per lärvi se kertaa 70 ja alle 12 vuotiaita oli n. 30 kipaletta. Vaikka tekisi itse kaiken: niin se SILTI maksaa.

Ei se ole "ihan sama" kun tekee vitosen ruuat kaikille sillä se summa uppoaa miltei pelkkään leivokseen. Pari euroa menee miten tahansa lasket kahviin, maitoon, kotikaljaan yms. Sitten siihen salaatti, leipä, voi ja vaikka olisi soppa pahainen niin siihen menee rahaa kuitenkin. En ole käynyt häissä joissa 70 ihmistä söisi kasviskeittoa, vaan. Pointtini on ettei tuon yhden ihmisen summa pidä kutia tai jos saa joltain sen "lahjana" niin ei sitä sitten osaa arvostaa riittävästi. Minusta tuo on sääli.

Vierailija
64/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin. 8000 €

Vierailija
65/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä häämatkoineen n. 7000€. Kalleimmat hankinnat olivat häämatka n. 2000€, ruuat, juomat ja tilavuokra yhteensä n. 1500€, mun ja miehen asuihin yms. (parturi, kampaus, meikit) yht. n. 2000€ ja sormukset (mulle vihkisormus, kihlojen kiillotus molemmille) n. 800€.

Näiden lisäksi rahaa meni mm. valokuvaukseen, kukkiin, kutsuihin, kaason ja bestmanin kuluihin (kaasolle meikki, bestmanille pukupaita ja solmio + taskuliina) sekä pieniin koristeluihin juhlatilaan ja autoon.

Vierailija
66/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:16"]

Yhteensä häämatkoineen n. 7000€. Kalleimmat hankinnat olivat häämatka n. 2000€, ruuat, juomat ja tilavuokra yhteensä n. 1500€, mun ja miehen asuihin yms. (parturi, kampaus, meikit) yht. n. 2000€ ja sormukset (mulle vihkisormus, kihlojen kiillotus molemmille) n. 800€.

Näiden lisäksi rahaa meni mm. valokuvaukseen, kukkiin, kutsuihin, kaason ja bestmanin kuluihin (kaasolle meikki, bestmanille pukupaita ja solmio + taskuliina) sekä pieniin koristeluihin juhlatilaan ja autoon.

[/quote]

Niin ja vieraita oli yhteensä 20. Haluttiin panostaa hääjuhlassa ruuan ja juomien laatuun, joten karsittiin vieraslistaa. 

Vierailija
67/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin toista kertaa naimisiin ja vaikka nyt olisikin ollut varaa isoihin häihin en halunnut mitään grande festivoa koska se järjestely on ihan yhtä helvettiä. kuka mitä missä paljonko mihin kenen kanssa ja mikä muutos kellonaika kanna sitä soita tänne hanki sijainen väännä koristeita ja haali pöytäliinat ja mitä vielä. hermo menee ihan oikeesti tai siis aikoinaan meni enkä nauttinut omista häistäni kun oli niin väsy!! 

nyt oli uusi aika, uusi mies ja viisastunut nainen sekä pienet häät. varasin kampaajan ja ravintolan jonka komensin kokkaamaan ja kattamaan alle 20 hengen seurueellemme, laitoin vieraille kutsut ja hääpäivänä marssin sulhoni kanssa vaan paikalle (maistraattiin) huolehtien pelkästään itsestäni! kustansi kokonaisuudessaan tonnin verran. ihan ihmettelin että tässäks tää järjestely oli mutta oli se! ihana ilta, vieraat viihtyi ja kiva muisto jäi.

Vierailija
68/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:11"]

Alta 70 vierasta lapset mukaan lukien. Sormukset kun lasketaan messiin, kaikkinensa kului 1100€. Oma sormus maksoi vain 129€. Juhlapaikka oli ilmainen, koska samalla kastettiin perheen toinen lapsi. Tarjottavat tehtiin itse. Kalleinta oli kukat ja hääpuku (=juhlava mekko). Lahjoiksi tuli 1100€ ja paluumatkalla auto hajosi, aiheuttaen 1200€:n korjauksen. Kalliit oli siis häät.

[/quote]

Taisi isovanhemmat auttaa tai keititte lähinnä kahvit jos SINUN pukeutuminen oli kalleinta 70 vieraan ruokkimista vastaan -vaikka itse tekisitte niin jos laskee 5 euron kahvin, leivoksen jne tekee se jo 350 euroa! Ihmisillä ei tunnu olevan käsitystä mitä kaikki maksaa..

Meillä oli 100 henkeä häissä ja ostin kakun blogileipurilta ja sovittiin summaksi 500 euroa ja se jaettuna 100 hengellä tekee annoshinnaksi vain 5 euroa, kahvi särpineiden kanssa kuului ruuan hintaan: 17 euroa per lärvi, lapset alle 12 vee puoleen hintaan n 1300. Lisäksi otettiin kahvin ja kuohuvan kaato tarjoilijoilta josta sovittiin jokunen tunti palkka muttei se ollut paljon. Kaikkineen ruokaan meni pari tonnia, tonni meni Tallinnaan juomisiin (sis. kulkeminen, hotelliyö).

Se että ruokkii häissä 70 ihmistä ja pääsee satasella ei minusta kerro kuin sen että siellä ei ole mitään alkoholitarjoilua ja muukin juoma on vähissä: ihan vaan vaikka maitoa/kotikaljaa koko porukalle MAKSAA JOTAIN! Jos teette ruokaa niin kyllä ne raaka-aineet maksaa. Tästä syystä epäilen että äitisi kävi kaupassa puolestasi ja otat hänen panoksensa itsestäänselvyytenä etkä käsitä miten suuren lahjan olette saaneet -äitisi varmaan osti lahjankin, entä maksoiko jotain siitä hajonneesta autostakin? En meinaan ihmettelisi. Onko sinulla vaikeuksia hallita raha-asioitasi?

[/quote]

En ole käsittänyt koskaan näitä ihmisiä, jotka vetävät pultin siitä, että toiset ovat päässeet häiden suhteen halvemmalla. Saa olla tosi kallista itsetehtyä jälkiruokaa, jos maksaa 5 euroa per nenä. Suomessa on vielä ihmisiä, jotka pystyvät tekemään ruokaa edullisista aineista, vaikka sinun on vaikea käsittää sitä.

[/quote]

Ei ole, olen kokki. Kuten sanoin niin meni ruokaan ehkä 22 euroa per lärvi se kertaa 70 ja alle 12 vuotiaita oli n. 30 kipaletta. Vaikka tekisi itse kaiken: niin se SILTI maksaa.

Ei se ole "ihan sama" kun tekee vitosen ruuat kaikille sillä se summa uppoaa miltei pelkkään leivokseen. Pari euroa menee miten tahansa lasket kahviin, maitoon, kotikaljaan yms. Sitten siihen salaatti, leipä, voi ja vaikka olisi soppa pahainen niin siihen menee rahaa kuitenkin. En ole käynyt häissä joissa 70 ihmistä söisi kasviskeittoa, vaan. Pointtini on ettei tuon yhden ihmisen summa pidä kutia tai jos saa joltain sen "lahjana" niin ei sitä sitten osaa arvostaa riittävästi. Minusta tuo on sääli.

[/quote]

Miksei sinua vituta jo minun viestini, jossa kerron että ruoat 50:lle hengelle plus juomia ja kakku, maksoi sen tuhat euroa? Eikä ollut keittoa ;) Oli liharuoka, punaviinikastike ja metsäsienikastike, hunajaisia uunijuureksia, perunoita kahdella eri tapaa, salaattibaari paahtopaistilla ja kanalla JA monella eri juustolla. 

Miksi et ole jo minun kimpussani ihmettelemässä?

Vierailija
69/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 11:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] siis mikä yhden ihmisen summa? Tosha luki et kaikkinensa ristiäiset ja häät makso 1100. Ristiäisten takii on saatu aleja. Plusmiinusnollaan olis päässy lahjarahoin jos auto ei olisi hajonnut. Ei misää lue mitä pelkkä ruoka kustansi. Ja käsitin et yksittäisenä hankintana kalleinta oli puku+kukat. Sori,ohis. Jurppii vaan tämmöset jotka lukee päin seiniä ja rupee urpoon jotain katkeraa paskaa.

Vierailija
70/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:26"] Alta 70 vierasta lapset mukaan lukien. Sormukset kun lasketaan messiin, kaikkinensa kului 1100€. Oma sormus maksoi vain 129€. Juhlapaikka oli ilmainen, koska samalla kastettiin perheen toinen lapsi. Tarjottavat tehtiin itse. Kalleinta oli kukat ja hääpuku (=juhlava mekko). Lahjoiksi tuli 1100€ ja paluumatkalla auto hajosi, aiheuttaen 1200€:n korjauksen. Kalliit oli siis häät. [/quote]   Taisi isovanhemmat auttaa tai keititte lähinnä kahvit jos SINUN pukeutuminen oli kalleinta 70 vieraan ruokkimista vastaan -vaikka itse tekisitte niin jos laskee 5 euron kahvin, leivoksen jne tekee se jo 350 euroa! Ihmisillä ei tunnu olevan käsitystä mitä kaikki maksaa..   Meillä oli 100 henkeä häissä ja ostin kakun blogileipurilta ja sovittiin summaksi 500 euroa ja se jaettuna 100 hengellä tekee annoshinnaksi vain 5 euroa, kahvi särpineiden kanssa kuului ruuan hintaan: 17 euroa per lärvi, lapset alle 12 vee puoleen hintaan n 1300. Lisäksi otettiin kahvin ja kuohuvan kaato tarjoilijoilta josta sovittiin jokunen tunti palkka muttei se ollut paljon. Kaikkineen ruokaan meni pari tonnia, tonni meni Tallinnaan juomisiin (sis. kulkeminen, hotelliyö).   Se että ruokkii häissä 70 ihmistä ja pääsee satasella ei minusta kerro kuin sen että siellä ei ole mitään alkoholitarjoilua ja muukin juoma on vähissä: ihan vaan vaikka maitoa/kotikaljaa koko porukalle MAKSAA JOTAIN! Jos teette ruokaa niin kyllä ne raaka-aineet maksaa. Tästä syystä epäilen että äitisi kävi kaupassa puolestasi ja otat hänen panoksensa itsestäänselvyytenä etkä käsitä miten suuren lahjan olette saaneet -äitisi varmaan osti lahjankin, entä maksoiko jotain siitä hajonneesta autostakin? En meinaan ihmettelisi. Onko sinulla vaikeuksia hallita raha-asioitasi? [/quote] Kiitos palautteestanne. Äitini on kuollut. Kuten miehenikin äiti. Alkoholitarjoilua ei ollut,koska pääosana oli ristiäiset. Opettelehan lukemaan. Ihan kunnon särvintä löytyi ja kaikki lähtivät kotiin täydellä mahalla. Miten saat kahvin maksamaan 5€ tai itse tehdyn leivoksen kustantamaan 5€??? Olet ostanut kaiken aina valmiina,etkä edes kokeillut tehdä itse? Joo jos sähkön ja vaivannäön lasken mukaan lukuihin, niin sittenhän summa nousee ylös ainakin yhdellä nollalla. Pässi.

[/quote]

En laskenut hintaan sähköä tai itsetehdyn arvoa. Vaan kyllä se itsetehtykin maksaa. Jos väität että ihmiset lähti teidän juhlista vatsat täynnä ja sinun panos itseesi oli silti suurempi kuin ruokaan mennyt niin ei päde. Kyllä ruokaa menee 70 henkilölle niin ettei sitä satasella mistään tekaise. Olet ihan täyttä hölynpölyä. Mitä se sisälsi? Koska et sinä mistään ilmaisena maitoa tai muuta juotavaa saa. Alkoa ei tainnut olla ollenkaan ja kahvipaketit, sokerit yms maksaa silti määrän x.

Se on oikesti niin helppo huudella miten halvalla pääsi kun ei pidä kirjaa mistään. Et taida vaan tietää määriä ja nyt heittelet lukuja päästäsi. Koska ei tuossa ole hei mitään järkeä että sanot ettei teidän hommaamat ruoka -ja juomahankinnat maksaneet kuin ehkä huntin jos kukat ja pukusi oli suurin menoerä. Jos on halvat häät, niin kyllähän se oma puku on siellä mitta-asteikon alapäässä.

Vierailija
71/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksei sinua vituta jo minun viestini, jossa kerron että ruoat 50:lle hengelle plus juomia ja kakku, maksoi sen tuhat euroa? Eikä ollut keittoa ;) Oli liharuoka, punaviinikastike ja metsäsienikastike, hunajaisia uunijuureksia, perunoita kahdella eri tapaa, salaattibaari paahtopaistilla ja kanalla JA monella eri juustolla. 

Miksi et ole jo minun kimpussani ihmettelemässä?
[/quote]nam kuulostaa herkulta<3

Vierailija
72/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain about 12 000 euroa. Vuosi oli 2008 ja vieraita päälle 40. Puvut n.2400€, sormukset n. 3500€, häämatka ehkäpä 500€, kaason puku 300, kutsut ja koristeet about 500, hääauto ilmainen, ruuat ja juomat n. 4000, kengät n.200€, hiukset ja meikki n.150€. Paikkavuokra kulu ruokien hintaan. Kutsut tehtiin itse kuten myös kiitoskortit.

Vierailija
73/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muutaman vieraan häät. Budjetti jotakuinkin:

oma puku 700 korjauksineen,

kengät, laukku, bolero yht. 300

Kampaus ja meikit 200

Miehen puku ?

Ravintola n. 1000 eur

Kuljetukset 200 eur

Hotelli 200 eur

Lahjat kaasolle, koristeet, ym ym 200 

Valokuvaus 200

Vierailija
74/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja sormus 600

Vierailija
75/113 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12000e

Vierailija
76/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

V 2011. Hääpaikka ilmainen. Oma auto käytössä. Ristiäiset samalla. Pieni ruokatarjoilu (huomautan että mm perunat omasta maasta ei paljon maksa) plus kahvikakutus. Miehen sormus tuli suvusta ja vaati vaan uuden kaiverruksen. Omani maksoi satkun. Ei häämatkaa. Ei alkotarjoilua. Tarjottavat tehtiin itse ja pakko mainita,että myös maksettiin itse ne mitä oma piha ei tarjonnut. Lihat ja maidot saatiin suhteilla edullisesti. Anoppi osti tiivistemehua,kolme pakettia kahvia kympillä-tarjouksen ja pari pakettia teetä. Miehellä oli puku omasta takaa, lapsella suvussa kiertänyt kastemekko ja itselle piti hommata joku puku. Kaikkinensa (sormukset, vaatteet,hääkampaus, tarjottavat, kukat sekä epävirallisen tarjoilijan palkka) kustansivat reilusti yläkanttiin pyöristettynä 1200€. Vieraita oli n 90,joista reilu puolet lapsia..

Vierailija
77/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 15:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 09:26"] Alta 70 vierasta lapset mukaan lukien. Sormukset kun lasketaan messiin, kaikkinensa kului 1100€. Oma sormus maksoi vain 129€. Juhlapaikka oli ilmainen, koska samalla kastettiin perheen toinen lapsi. Tarjottavat tehtiin itse. Kalleinta oli kukat ja hääpuku (=juhlava mekko). Lahjoiksi tuli 1100€ ja paluumatkalla auto hajosi, aiheuttaen 1200€:n korjauksen. Kalliit oli siis häät. [/quote]   Taisi isovanhemmat auttaa tai keititte lähinnä kahvit jos SINUN pukeutuminen oli kalleinta 70 vieraan ruokkimista vastaan -vaikka itse tekisitte niin jos laskee 5 euron kahvin, leivoksen jne tekee se jo 350 euroa! Ihmisillä ei tunnu olevan käsitystä mitä kaikki maksaa..   Meillä oli 100 henkeä häissä ja ostin kakun blogileipurilta ja sovittiin summaksi 500 euroa ja se jaettuna 100 hengellä tekee annoshinnaksi vain 5 euroa, kahvi särpineiden kanssa kuului ruuan hintaan: 17 euroa per lärvi, lapset alle 12 vee puoleen hintaan n 1300. Lisäksi otettiin kahvin ja kuohuvan kaato tarjoilijoilta josta sovittiin jokunen tunti palkka muttei se ollut paljon. Kaikkineen ruokaan meni pari tonnia, tonni meni Tallinnaan juomisiin (sis. kulkeminen, hotelliyö).   Se että ruokkii häissä 70 ihmistä ja pääsee satasella ei minusta kerro kuin sen että siellä ei ole mitään alkoholitarjoilua ja muukin juoma on vähissä: ihan vaan vaikka maitoa/kotikaljaa koko porukalle MAKSAA JOTAIN! Jos teette ruokaa niin kyllä ne raaka-aineet maksaa. Tästä syystä epäilen että äitisi kävi kaupassa puolestasi ja otat hänen panoksensa itsestäänselvyytenä etkä käsitä miten suuren lahjan olette saaneet -äitisi varmaan osti lahjankin, entä maksoiko jotain siitä hajonneesta autostakin? En meinaan ihmettelisi. Onko sinulla vaikeuksia hallita raha-asioitasi? [/quote] Kiitos palautteestanne. Äitini on kuollut. Kuten miehenikin äiti. Alkoholitarjoilua ei ollut,koska pääosana oli ristiäiset. Opettelehan lukemaan. Ihan kunnon särvintä löytyi ja kaikki lähtivät kotiin täydellä mahalla. Miten saat kahvin maksamaan 5€ tai itse tehdyn leivoksen kustantamaan 5€??? Olet ostanut kaiken aina valmiina,etkä edes kokeillut tehdä itse? Joo jos sähkön ja vaivannäön lasken mukaan lukuihin, niin sittenhän summa nousee ylös ainakin yhdellä nollalla. Pässi.

[/quote]

En laskenut hintaan sähköä tai itsetehdyn arvoa. Vaan kyllä se itsetehtykin maksaa. Jos väität että ihmiset lähti teidän juhlista vatsat täynnä ja sinun panos itseesi oli silti suurempi kuin ruokaan mennyt niin ei päde. Kyllä ruokaa menee 70 henkilölle niin ettei sitä satasella mistään tekaise. Olet ihan täyttä hölynpölyä. Mitä se sisälsi? Koska et sinä mistään ilmaisena maitoa tai muuta juotavaa saa. Alkoa ei tainnut olla ollenkaan ja kahvipaketit, sokerit yms maksaa silti määrän x.

Se on oikesti niin helppo huudella miten halvalla pääsi kun ei pidä kirjaa mistään. Et taida vaan tietää määriä ja nyt heittelet lukuja päästäsi. Koska ei tuossa ole hei mitään järkeä että sanot ettei teidän hommaamat ruoka -ja juomahankinnat maksaneet kuin ehkä huntin jos kukat ja pukusi oli suurin menoerä. Jos on halvat häät, niin kyllähän se oma puku on siellä mitta-asteikon alapäässä.

[/quote]
Asia yksi; kyllä pidin kirjaa. Tarkoitus oli uusia talostamme olkkarin lattia, mutta auton korjaus heti häiden jälkeen siirsi suunnitelmia vuodella.
Toiseksi; en ole missään sanonut, että tarjoilut olisi maksaneet huntin. Sen keksit itse.
Tarkoitin että suurin yksittäinen yhdelle ihmiselle ostettu meno oli pukuni + kukat. Sori jos artikulointini av-palstalla ei vastaa vaatimuksiasi. Ja en tajua miten saat kahvin maksamaan vitosen kuppi. Kahvipaketti maksaa tätä nykyä alle neljän euron ja siitä keittää 60 kuppia. Kahvi oli häidemme aikaan tätä hetkeä edullisempaa. Leivoksia meillä ei kyllä ollut, vaan useampi makea ja suolainen kakku. Mutta jätän tämän keskustelun nyt tähän ettei sinua ala kiukuttaa enempää.

Vierailija
78/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin kahdestaan. Budjetti suunnilleen tällainen:

Kolme sormusta noin 2000 euroa.
Vaatteet molemmille noin 300 euroa.
Kosmetologi, meikit ja kampaus noin 250 euroa.
Häiden jälkeinen viikonloppu ruokineen noin 800 euroa.
Valokuvaaja 150 euroa.

Vierailija
79/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 320 000e 

T: Westend, näköala merelle päin

Vierailija
80/113 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 20.000 €. Juhlapaikka ruokatarjoiluneen ja koristeluineen oli noin 12.000€. Meillä oli cocktail-tilaisuus, sen jälkeen pöytiin tarjoiltu kolmen ruokalajin illallinen + kahvi ja likööri\konjakki. Lisäksi open bar loppuillan. Oma pukuni oli korjauksineen 1.000 € ja miehen puku 600 €.

Lisäksi paljon muita kuluja; meikit, kampaukset, dj, siviiliseremonia+jousikvartetti yms.

oli upeat ja ikimuistoiset juhlat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän