Kyllä nyt on HUS-johtajalla hätä kun suomalaiset ei matkusta
Olipa omituinen uutinen iltiksessä.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008249559.html
Matkustaminen on nyt viimeinen asia mitä huvittaisi tehdä. Ulkona on synkkää, kylmää ja pimeää. Kotona viihtyy kirjojen parissa oikein hyvin. Matkustakoon HUS-johtajat vaan ihan itse, niin kuin silloin alussa kun kuljettelivat koronaa sinne ja tänne.
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on totutettu olemaan kotona. Eivät kaipaa matkustelua enää.
En edes halua kuvitella miten surkea elämä sulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden kohta Kreikkaan, ihanaa aurinkoa ja uimista! Nyt on tasaisempi hetki matkustaa ja käyttää hyväksi rokotussuojaa. Ihan asiaa mies puhuu! Mitä ihmettä täällä oikein mellastetaan?
No uskoo niin, jos haluaa. Tunnen rokotetun perheen, jossa 100% tarttui korona, niin en usko ihan täysin rokotteiden tehoon.
Rokote ei estä tartuntaa. Rokote estää taudin vaikean, sairaalahoitoon johtavan muodon.
Rokote vähentää riskiä vakavaan tautiin mutta ei estä sitä! Kaiken aikaa on kahdesti rokotettuja sairaalahoidossa.
#hysteria
#mt-ongelmat
#v a j a k k i
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lääkärin tehtävä ei ole ottaa kantaa tällaisiin asioihin.
Kiinnostaisi tietää yleensäkin millaisia sijoitussalkkuja asiantuntija, asioista päättävät ja heidän lähipiirinsä omistaa.
Lasse Lehtinen ei ole lääkäri vaan juristi koulutukseltaan. Olen pitkään ihmetellyt miksi Suomessa näitä lausuntoja antaa juristi kun monissa muissa maissa lausunnot antaa lääketieteen asiantuntijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikaan on voinut tarkastella ja kyseenalaistaa aiempaa elämäntyyliään. Aion jatkossakin keskittyä olennaiseen ja parveilu väkijoukossa kuluttamassa ei ole minun juttuni. Lentomatkailun kestämättömyyteen (ja äärettömään epämukavuuteen) olin havahtunut jo aikaisemmin.
Sama. En tiedä, johtuuko ikääntymisestä vai mistä, mutta enää ei houkuttele epämukava karjakuljetus lentokoneissa tai isoilla laivoilla. Eikä muuten ahtaissa väkijoukoissa tungoksessa parveilu konserteissa tai festareilla. Eikä kiinnosta räkälätkään.
Sinulla on elämänhalu siis kadonnut. Epäilemättä masentunut.
Kävin juuri viikko sitten kahden viikon lomalla Turkissa. Oli lämmintä ja ihanaa. Aasialaisia ei ollut missään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenikään mennä useaksi tunniksi istumaan lentokoneeseen hengittämään samaa ilmaan parinsadan muun matkustajan kanssa, joista väistämättä ainakin muutamalla on korona tarttuvassa vaiheessa.
Lentokoneeseen pääsee ainoastaan täydellä rokotesarjalla tai negatiivisella koronatestillä. Taitaa olla pienempi todennäköisyys törmätä koronaa sairastavaan kuin monessa muussa paikassa ihan koti-Suomessa.
Moneen maahan pääsee ilman testiä eli koneeseen voi mennä ilman testiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikaan on voinut tarkastella ja kyseenalaistaa aiempaa elämäntyyliään. Aion jatkossakin keskittyä olennaiseen ja parveilu väkijoukossa kuluttamassa ei ole minun juttuni. Lentomatkailun kestämättömyyteen (ja äärettömään epämukavuuteen) olin havahtunut jo aikaisemmin.
Sama. En tiedä, johtuuko ikääntymisestä vai mistä, mutta enää ei houkuttele epämukava karjakuljetus lentokoneissa tai isoilla laivoilla. Eikä muuten ahtaissa väkijoukoissa tungoksessa parveilu konserteissa tai festareilla. Eikä kiinnosta räkälätkään.
Mulla sama juttu. Eniten kiinnostaa luonnossa liikkuminen ja ystävien tapaaminen kotioloissa.
Samalla suunnittelen myös uudenlaista, riippumattomampaa ja enemmän omavaraista elämäntapaa. Jos voisi verkostoitua muiden kanssa ja muodostaa ruohonjuuritason talouden pienemmässä mittakaavassa. En enää luota yhteiskuntaan enkä päättäjiin.
Matkustan heti kun testiä tai rokotusta ei vaadita maahan tullessa ja Suomeen palatessa. En ota rokotusta, en pelkää koronaa ja testeihin en mene.
Tein tyokseni lentoemannan tyota 20 vuotta. Eipa ole kiire onneksi matkustaa mihinkään. Odottelen rauhassa, minua ei kiinnosta matkailu ratti naamalla. Lahden matkaan kun tilanteet rauhoittuvat koronan osalta. Korona ei tule haviamaan mutta laantuu kylla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden kohta Kreikkaan, ihanaa aurinkoa ja uimista! Nyt on tasaisempi hetki matkustaa ja käyttää hyväksi rokotussuojaa. Ihan asiaa mies puhuu! Mitä ihmettä täällä oikein mellastetaan?
No uskoo niin, jos haluaa. Tunnen rokotetun perheen, jossa 100% tarttui korona, niin en usko ihan täysin rokotteiden tehoon.
Rokote ei estä tartuntaa. Rokote estää taudin vaikean, sairaalahoitoon johtavan muodon.
Rokote vähentää riskiä vakavaan tautiin mutta ei estä sitä! Kaiken aikaa on kahdesti rokotettuja sairaalahoidossa.
#hysteria
#mt-ongelmat
#v a j a k k i
Minä nimenomaan en ole koronahysteerikko. Olen rokottamaton ja koronaa pelkäämätön. Korjasin vain väärän väittämän että rokote estäisi täysin vakavan koronasairastumisen ja sairaalaan joutumisen. Minun puolestani kaikki koronarajoitukset testauspakot, koronatodistukset yms. voi poistaa saman tien ja palata entiseen elämään.
Miksei sitä kolmatta rokotusta aleta jo antaa ensimmäisille rokotetuille.
Mikä ihme viivyttää päätöstä. Juuri kuitenkin Suomeen tuli miljoona uutta annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on elämänhalu siis kadonnut. Epäilemättä masentunut.
Saattaa olla. Tosin olen ottanut itselleni uudenlaisia haasteita, erilaista jännitystä elämään. Olen vaihtanut ammattiani. Hakenut uusia harrastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä kolmatta rokotusta aleta jo antaa ensimmäisille rokotetuille.
Mikä ihme viivyttää päätöstä. Juuri kuitenkin Suomeen tuli miljoona uutta annosta.
Ihan järjetöntä pihdata rokotetta halukkailta.
Vierailija kirjoitti:
Tein tyokseni lentoemannan tyota 20 vuotta. Eipa ole kiire onneksi matkustaa mihinkään. Odottelen rauhassa, minua ei kiinnosta matkailu ratti naamalla. Lahden matkaan kun tilanteet rauhoittuvat koronan osalta. Korona ei tule haviamaan mutta laantuu kylla.
Ymmärrän sua. Matkustin työkseni 25 vuotta, toki paljon harvempaan kuin sinä. Hyvin voin olla matkustamattakin nyt. Mutta on minulla kolleegoita, joille on jäänyt päälle se rauhaton olo, koko ajan pitää olla matka, joko varattuna tai menossa tai tulossa. Vaikka velaksi, jos ei muuten ole varaa.
Olipa tosiaan erikoinen juttu, oletuksena että kaikkien pitäisi nyt matkustaa, ja jos ei matkusta niin silloin pelkää.?
Ja v i t u t . Maski naamalla ei lomalle lähtö huvita pätkääkään. Lisäksi.monessa maassa on edelleen rajoituksia, on testejä sun muita. Ja aika harvalla on nyt lomaakaan, niinkuin on moni jo kirjoittanutkin tänne Eli eihän se nyt pelkästään pelosta johdu, jos lomalle ei lähdetä.
Olen varma , että kun tulee se päivä, että maskia ei tarvitse enää pitää missään Euroopan maassa , ei lentokoneessa, ei missään...niin silloin vasta ollaan lähellä ns normaalia lomamatkailua, jota oli ennen pandemiaa. Nyt ei olla oikeasti vielä lähelläkään.
Itse sain molemmat rokotukset jo helmikuussa, joten en ole todellakaan matkustamassa mihinkään, kun rokotuksen teho kuulemma hiipuu puolen vuoden jälkeen. Tarpeeksi saan vältellä koronaa työpaikallani sairaalassa.
En matkusta (kuin ihan pakottavassa tapauksessa) sellaisella kuljetusvälineellä, jossa vaaditaan naamarätin käyttöä.