Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vapautua vihasta exää kohtaan?

Vierailija
11.09.2021 |

Seurustelin hetken erään miehen kanssa, mutta hän osoittautuikin moraalittomaksi niljakkeeksi, joka ei arvostanut minua ollenkaan vaan kohteli huonosti. Lopetin suhteen muutaman kuukauden jälkeen. Olen vihainen hänelle ja myös itselleni. Tuntuu, että ei olisi ikinä pitänyt seurustella hetkeäkään hänen kanssaan. Miksi olin niin tyhmä? Mies toki esitti kunnon miestä. Silti tuntuu, että olisihan minun se pitänyt arvata, että kyseessä onkin liero. Miten voisin päästä eteenpäin tästä vihasta häntä ja itseäni kohtaan? En jaksaisi tätä enää. Haluaisin elää onnellisena ja ehkä tavata jonkun uuden kumppanin. Mutta miten voin enää luottaa keneenkään?

Miten olette päässeet yli ahdistavasta seurustelusuhteesta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha pitää tuntea ja antaa velloakin. Niin hiipuu aikanaan. Järkevästi teit, kun lopetit suhteen nopeasti. Monet jää traumasidoksen vangiksi.

Vierailija
2/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tajuat, että vihasi kalvaa vain sinua. Ei sitä vihan kohdetta, hän ei välitä. Jatkaa vaan. Vihasi kalvaa vain sinua, ja vain sinä kärsit. Ei ex, vaan sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyti lässyn.

Vierailija
4/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen että se jäi noin lyhyeksi suhteeksi. Pääsit vähällä. Kyllähän näitä on sattunut monelle nuoruudessa ainakin kun ei ole elämänkokemusta, itsellekkin. Nyt vain hemmoittelet vähän itseäsi ja sitten vain etiäpäin, sanoi mummo lumessa. 

Vierailija
5/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha on juuri se tunne, jota tarvitaan, jotta pääsisi henkisesti toisesta eroon. 

Toiseksi viha on luonnollinen ja terveellinen reaktio, mikäli sinua on kkohdeltu huonosti. Ole siis onnellinen, että olet henkisesti terve. Vähemmän terve syyttelisi vain itseään, että toinen kohtelee siksi huonosti, koska on itse kamala, ruma, osaamaton ja kelpaamaton.

Inhottavahan sitä vihaa on tuntea, mutta onneksi vihaat oikeaa ihmistä. Siitä itsesi vihaamisesta sinun tulisi pyrkiä eroon. Sano sen sijaan itsellesi, että kylläpä olet hyvä, kun huomasit toisen kelvottomuuden jo parissa kuukaudessa etkä mennyt mahdollisen narsistin lankaan. Puhu myös itsellesi, että kyllähän minä uskallan uuden suhteen aloittaa, kun viimeksikin huomasin kelvottomuuden jo parissa kuukaudessa. Minun kaltaiseni nainen ei todellakaan roiku huonoissa miehissä.

Tosiasia on, että lähes kuka tahansa pystyy näyttelemään sen pari kuukautta. parissa viikossa ei kelvottomuutta todellakaan huomaa. taitava on se, joka huomaa parissa kuukaudessa.

Vierailija
6/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen auttaa vain uusi tuleva exä.

Vierailija
7/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla kuin nr. 2. Älä anna sen niljakkeen ottaa noin suurta valtaa elämästäsi. Totta kai aluksi saa olla vihainen, surullinen ja pettynyt, mutta jos et päästä irti henkisesti, olet tavallaan koko ajan sen toisen ihmisen vallassa.

Anna itsellesi anteeksi, että teit virheen ja uskoit väärää ihmistä. Sen toisen ihmisen pahuus ei ole sinun syytäsi. 

Vierailija
8/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha loppuu kun lopetat vihaamisen. Voit ylläpitää viha-ajatuksia mielessäsi, tai olla pitämättä. Olet omien sanojesi mukaan tehnyt virheen seurustellessasi kyseisen miehen kanssa. Virheistä voi oppia. Viha on tarpeetonta, se ei hyödytä mitään.

Vierailija
9/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viha on juuri se tunne, jota tarvitaan, jotta pääsisi henkisesti toisesta eroon. 

Toiseksi viha on luonnollinen ja terveellinen reaktio, mikäli sinua on kkohdeltu huonosti. Ole siis onnellinen, että olet henkisesti terve. Vähemmän terve syyttelisi vain itseään, että toinen kohtelee siksi huonosti, koska on itse kamala, ruma, osaamaton ja kelpaamaton.

Inhottavahan sitä vihaa on tuntea, mutta onneksi vihaat oikeaa ihmistä. Siitä itsesi vihaamisesta sinun tulisi pyrkiä eroon. Sano sen sijaan itsellesi, että kylläpä olet hyvä, kun huomasit toisen kelvottomuuden jo parissa kuukaudessa etkä mennyt mahdollisen narsistin lankaan. Puhu myös itsellesi, että kyllähän minä uskallan uuden suhteen aloittaa, kun viimeksikin huomasin kelvottomuuden jo parissa kuukaudessa. Minun kaltaiseni nainen ei todellakaan roiku huonoissa miehissä.

Tosiasia on, että lähes kuka tahansa pystyy näyttelemään sen pari kuukautta. parissa viikossa ei kelvottomuutta todellakaan huomaa. taitava on se, joka huomaa parissa kuukaudessa.

Olipa kypsymätön kommentti.

Vierailija
10/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan anna tämän kokemuksen muodostua elämääsi hallitsevaksi asiaksi. Jos mahdollista, ajattele jotain muuta. Kanavoi viha ja vitutus vaikka liikuntaan, siivoamiseen tai työntekoon. Hae keskusteluapua tai puhu vaikka ystävän kanssa. Voi olla, että vähitellen viha laimenee ja haalistuu.

Vierailija
11/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pohjimmaiset tunteet kuitenkin näitä?

Hävettää että et tajunnut millainen tyyppi on kyseessä.

Nolottaa että hän on "pilannut" mainettasi niiden silmissä jotka ovat tienneet ydessäolostanne

Harmittaa se aika mikä meni hukkaan konkreettisesti miehen takia, sillä hänhän käytännössä katsoen varasti aikaasi esittämällä olevansa sinulle hyvä kumppani

Harmittaa myös tunteet jotka menivät nopeasti roskiin mokoman niljakkeen takia

Ei hätää, nämä ovat vain tunteita, tunne pois vain! Itke ja vidduunnu oikein huolella.

Ymmärrä kuitenkin tämänkin keskellä se että tekeville sattuu ja tapahtuu. Jokaisella on joku ihme sankari historiassaan josta toivoo ettei olisi koskaan tavannutkaan! Me ollaan miehen kanssa näistä puhuttu, ja tultu siihen lopputulokseen että armollinen pitää olla ennen kaikkea itselleen. Sinuahan tässä kusetettiin.

Vierailija
12/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viha loppuu kun lopetat vihaamisen. Voit ylläpitää viha-ajatuksia mielessäsi, tai olla pitämättä. Olet omien sanojesi mukaan tehnyt virheen seurustellessasi kyseisen miehen kanssa. Virheistä voi oppia. Viha on tarpeetonta, se ei hyödytä mitään.

En näe kyllä virheenä sitä että on ihastunut mukavaan tyyppiin. Sehän tuossa on ainoa mitä on ap:n puolelta tapahtunut. Jos tällaisia normaalielämään kuuluvia asioita alkaa pitämään virheinä, niin kohta virheidentekemisen pelko voi nousta ylitsepääsemättömäksi. Ei muuta kuin takaisin hevosen selkään.

Vierailija
13/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kypsymätön kommentti.

Minusta tuo oli tosi hyvä kommentti. Antoi minulle uuden näkökulman asiaan. Ap

Vierailija
14/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolottaa että hän on "pilannut" mainettasi niiden silmissä jotka ovat tienneet ydessäolostanne

Harmittaa se aika mikä meni hukkaan konkreettisesti miehen takia, sillä hänhän käytännössä katsoen varasti aikaasi esittämällä olevansa sinulle hyvä kumppani

Ei hätää, nämä ovat vain tunteita, tunne pois vain! Itke ja vidduunnu oikein huolella.

Ymmärrä kuitenkin tämänkin keskellä se että tekeville sattuu ja tapahtuu. Jokaisella on joku ihme sankari historiassaan josta toivoo ettei olisi koskaan tavannutkaan! Me ollaan miehen kanssa näistä puhuttu, ja tultu siihen lopputulokseen että armollinen pitää olla ennen kaikkea itselleen. Sinuahan tässä kusetettiin.

Minua harmittaa tässä vielä erityisesti se, että kerrankin, kun päätin antaa mahdollisuuden seurustelulle, se olikin aivan kamalaa. Olen tätä suhdetta lukuun ottamatta ollut aina sinkku. Ap

Vierailija
15/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viha pitää tuntea ja antaa velloakin. Niin hiipuu aikanaan. Järkevästi teit, kun lopetit suhteen nopeasti. Monet jää traumasidoksen vangiksi.

Sehän ei ole järjen asia, jos on kiintymyssuhdehäiriö. Esim lapsuuden hyväksikäyttö. Isä joka huolehti teki myös pahaa.

Sitten on vuosikymmenet huonoissa suhteissa kun ei tajua, ettei pahaa tarvi sietää ei, vaikka mies olisi välillä kiva.

Onnittelut ap, ettei mennyt kuin muutama kuukausi ja senkin voit ottaa oppituntina. Meillä vanhemmilla on mennyt koko elämä, kun ei ollut sitä tietoa mikä nyt on.

Vierailija
16/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua harmittaa tässä vielä erityisesti se, että kerrankin, kun päätin antaa mahdollisuuden seurustelulle, se olikin aivan kamalaa. Olen tätä suhdetta lukuun ottamatta ollut aina sinkku. Ap

Mä sinkkuilin 10v, ja kaikki kolme joita yritin tapailla osoittautuivat mulgeroiksi. Nyt on ollut hyvä mies jo 6 vuotta rinnalla. En tiedä miksi mun piti pussata niin montaa sammakkoa ennen prinssiä, mutta voin sanoa että opin jokaisesta jotakin !

Vierailija
17/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samantyylinen lyhyempi, alle vuoden mittainen suhde.

Taustaa sen verran että mulla on ikää nyt reilu 40 ja taustalla myös 15v suhde lasteni isän kanssa. Suhde joka alkuvuosien jälkeen oli haastava, ero vaikea samoin asioiden järjestäminen eron jälkeen kun ex teki kaikkea kiusaa lasten kustannuksella. Onneksi hän sittemmin löysi uuden naisen jonka rinnalla tilanne rauhoittui ja nyt meillä on ihan ok-välit taas. Tuolloin meni kuitenkin useampi vuosi katkeruudessa ex:ää kohtaan ja muistan yhä miten se söi mua sisältä. Ja kuinka vapauttavaa oli huomata että siitä katkeruudesta ja vihasta oli vihdoin kasvanut yli.

Tämä uusi mies oli mulle kuitenkin kuin Unelma ex:n ja joidenkin alkumetreillä jo kariintuneiden suhteenalkujen jälkeen. Myöhemmin tajusin että kaikki hänessä oli tosissaan liian hyvää ja varoituskellojen olisi pitänyt soida.

Jälkeenpäin kun totuus paljastui hänen valheistaan ja erilaisista huijausyrityksistä olin raivoissani. Paitsi hänelle, myös itselleni että miten olin voinut mennä tuohon lankaan.

Mua on auttanut paljon se että olen saanut kelata suhdetta ja tunteita läpi yatävieni kanssa. Vaikka se alkuun nosti entistä enemmän katkeruutta, heräsin tajuamaan että mullahan kävi tässä kuitenkin hyvin. Pääsin eroon koko tyypistä, ei ole yhteisiä lapsia tai asuntolainaa kun ei edes keretty muuttaa yhteen. Toki hän lokkeilullaan teki sen että olin huomaamatta maksanut hänen puolestaan yhtä ja toista kun juuri sillä hetkellä hänellä oli joku tilanne päällä. Mutta en mitään sellaista mihin mulla ei olisi ollut varaa. Eikä mulle hänen yrityksistään huolimatta jäänyt jälkikäteen mitään lainoja ym makseltavikseni. En ollut kerennyt tehdä Hänestä liian läheistä ja merkityksellistä ihmistä lapsilleni, niin että he olisivat kärsineet tästä erosta. Mä sain pyyhittyä koko ihmisen elämästäni ilman jälkiseurauksia, ehkä jopa opin tästä jotain seuraavia suhteita silmällä pitäen.

Mua tämän ymmärtäminen helpotti.

Mä en tiedä pystytkö itse vielä ajattelemaan näin, mutta ehkä käytyäsi aikasi läpi noita negatiivisia tunteita voit myös huomata että olit onnekas kun et tullut tuhlanneeksi häneen enempää aikaa. Pidempään jatkuneena suhde olisi voinut olla tuhoisakin. Se että hänen todellinen luonteensa selvisi sulle jo parissa kuukaudessa kertoo sinusta jotain todella positiivista ja vahvaa.

Vierailija
18/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tajuat, että vihasi kalvaa vain sinua. Ei sitä vihan kohdetta, hän ei välitä. Jatkaa vaan. Vihasi kalvaa vain sinua, ja vain sinä kärsit. Ei ex, vaan sinä.

Nimen omaa vihasi kalvaa vain sinua ei ex;sääsi.Hän jatkaa elämää.Terapetit on sitä varten joiden kanssa asioita työstetään.Etsi vaikka netistä Mission. jos olet helsinkiläinen Helsinki Mission.Selaa sivuja ,löydät paikan mihin otat kontaktin.Et voi sanoa maksaa,onMission toiminta ilmasta.Kuten terveyskeskuksien kautta terapia.

Vierailija
19/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kuukausi sinne tännne ja mistä sitä voi etukäteen arvata, jos toinen onkin kuspää. Ole tyytyväinen, että noin nopeasti asia tuli ilmi etkä tuhlannut tuon enempää aikaa. Ottaisin koko homman positiivisuuden kannalta enkä velloisi ihan turhaan vihassa. 

Vierailija
20/22 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sama kuin olisi vahingossa astunut koiranpaskaan. Ikävää, mutta eipä se vihaamisella muuksi muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme