Hus - nyt on hyvä hetki reissata ulkomaillakin
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet suomalaiset eivät matkusta ulkomaille ehkä siksi, että eivät tiedä, onko tällä hetkellä kohdemaassa maskipakko tai voiko sellainen tulla kesken loman. Suomessa ei maskipakkoa ole.
En silti paheksu ihmisiä, jotka matkustavat. Mä lähden reissuun vasta sitten, kun 100%:sen varmasti pääsen paluulennolle, vaikka mulla olisikin koronatartunta. Nyt en edes tiedä, pitääkö kahdesti rokotetulla olla lisäksi negatiivinen koronatestitulos, jos on hirveä räkätäuti ja kova yskä esimerkiksi keuhkoputkentulehduksen vuoksi tai influenssa.
En ikinä opi ymmärtämään ihmisiä, jotka tunkevat lennoille sairaana, oli sitten korona tai vatsatauti. Lentokoneessa taudit tarttuu kattavasti, ja kiva pilata muiden reissu flunssalla tms. Jos olet sairas, oli se sitten Korona tai muu tarttuva tauti, et matkusta julkisilla kulkuneuvoilla!
Olet palaamassa lomalta kotiin. Paluupäivänä heräät flunssaisena. Sinä siis ihan oikeasti jatkaisit hotellivarausta ja siirtäisit (eli luultavasti ostaisit uuden) lennon?
En ole tuo, jota lainasit, mutta ainakin minä tekisin niin. (ja olen tehnytkin, matkavakuutus korvasi uuden lennon ja lisäpäivät sekä toki lääkärikulut) Flunssassa on rankkaa matkustaa, ja ei se että minä haluan suunnitellusti kotiin, oikeuta tartuttamaan kanssamatkustajia.
En itse pelkäisi matkustamista ollenkaan koronan takia, mutta koska monessa maassa on edelleen erilaisia koronarajoituksia ja maskipakkoja, ei huvita lähteä. Tanska, Viro ja Ruotsi voisivat toki olla vaihtoehtoja, mutta esim. Tanskaan mennessä tulee ongelmaksi lentoyhtiön maskipakko. Ei vaan huvita lomalla käyttää maskia, menisi iso osa matkafiiliksestä, kun lennon ajan energia menisi siihen, että yrittäisin saada henkeä maskin kanssa. Etenkin, kun lehdistä on saanut lukea, että tulee hirveä haloo ja poliisijuttu, jos ottaa maskin pois - joten mitä sitten pitäisi tehdä, jos oikeasti tulee paniikinomainen tunne tukehtumisesta? Pitänee kärsiä vain, mutta eihän se ole asia, mitä lomalla haluaa tehdä. Ja myös mahdolliset pakkotestaukset ovat asia, joihin en halua törmätä. Viroon tai Ruotsiin tietysti voisi mennä, mutta muuten odotan kyllä, että koronarajoituksista päästään vähän paremmin eroon.
Koska ei ole varaa. Sillä testeihin käytetyllä rahalla (pari-kolmesataa euroa) olisi syönyt ja juonut lomakohteessa viikon. Ei kannata ostaa lentolippuja, kun testien hinnat tuplaavat ne.
Ei, en ota piikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen liian mukavuudenhaluinen ja pihi. Me haluttaisiin mennä Englantiin, mutta turhauttaa hirveästi Englannin vaatimat negatiiviset koronatestit sekä Suomesta että perillä kohdemaasta. Englannin päässä testi taisi maksaa n. 150 euroa. Suomessa hinta riippunee, missä testauttaa itsensä.
Englannin testi maksaa noin 20 puntaa. Mutta en minäkään sinne menisi testivaatimusten takia, ihan periaatteesta boikotoisin.
Ei kyllä todellakaan kiinnosta lähteä tähän koronapassisekoiluun mukaan. Tottakai ne nyt yrittää, että tästä tulisi joku normi, mutta ehkä ihmiset ei olekaan niin helposti kusetettavissa. Olen matkustellut paljon ennen koronaa. Jos tästä nyt tulee joku pysyvä ratkaisu, niin pitäkää tunkkinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet suomalaiset eivät matkusta ulkomaille ehkä siksi, että eivät tiedä, onko tällä hetkellä kohdemaassa maskipakko tai voiko sellainen tulla kesken loman. Suomessa ei maskipakkoa ole.
En silti paheksu ihmisiä, jotka matkustavat. Mä lähden reissuun vasta sitten, kun 100%:sen varmasti pääsen paluulennolle, vaikka mulla olisikin koronatartunta. Nyt en edes tiedä, pitääkö kahdesti rokotetulla olla lisäksi negatiivinen koronatestitulos, jos on hirveä räkätäuti ja kova yskä esimerkiksi keuhkoputkentulehduksen vuoksi tai influenssa.
En ikinä opi ymmärtämään ihmisiä, jotka tunkevat lennoille sairaana, oli sitten korona tai vatsatauti. Lentokoneessa taudit tarttuu kattavasti, ja kiva pilata muiden reissu flunssalla tms. Jos olet sairas, oli se sitten Korona tai muu tarttuva tauti, et matkusta julkisilla kulkuneuvoilla!
Lentokoneissa taudit tarttuu huonosti.
Mekin mennään nyt kun päästään. Joulukuussa on kuitenkin joku epsilonvirus taas ja lockdown
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole varaa. Sillä testeihin käytetyllä rahalla (pari-kolmesataa euroa) olisi syönyt ja juonut lomakohteessa viikon. Ei kannata ostaa lentolippuja, kun testien hinnat tuplaavat ne.
Ei, en ota piikkiä.
Kerrot että on oireita ja menet ilmaiseksi testiin. Takaisin tullessa testi on ilmainen.
On melko kallista lähteä perheen kanssa ulkomaille ja teetättää Helsinki-Vantaalla 200e korona testit 4hlö perheelle. Myös palatessa. Vai joko testit on edullisempia?
En luota rokotteen tehoon.Luotin aikasemmin mutta olen nähnyt miten oireeton rokotettu tartuttaa useita henkilöitä ennen kun sai oireita.Useita sairastuneita,joukossa myös rokotettuja.Kivaa sitten sairastua ulkomailla jos sattuu huono tuuri.En uskonut ennen kuin näin kuinka tarttuva tämä variantti on.
Vierailija kirjoitti:
On melko kallista lähteä perheen kanssa ulkomaille ja teetättää Helsinki-Vantaalla 200e korona testit 4hlö perheelle. Myös palatessa. Vai joko testit on edullisempia?
Finnairin testi 65 €, palatessa testi on ilmainen. Julkisesta terveydenhuollosta saa testin ilmaiseksi, kelpaa matkusteluun myös.
Siinä se sanottiin suoraan: kahden rokotteen teho on nyt vielä hyvä, myöhemmin ei.
Kannattaa tsekata maailman uutisia:
https://theconversation.com/israel-was-a-leader-in-the-covid-vaccinatio…
https://www.theguardian.com/world/2021/sep/09/uk-medicines-regulator-ap…
-kaksi rokotetta saanut-
Nämä matkailuketjut on aina hassuja, kun ihmiset kertovat toisen käden tietoa tai omia uskomuksiaan faktoina. Siis ilman omakohtaista kokemusta matkustamisesta.
Muut sitten vielä uskovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet palaamassa lomalta kotiin. Paluupäivänä heräät flunssaisena. Sinä siis ihan oikeasti jatkaisit hotellivarausta ja siirtäisit (eli luultavasti ostaisit uuden) lennon?
Tai loman sijasta työmatkalta? Kyllä se vaan on kotiin päästävä, vaikka olisi flunssassakin. Eri juttu, jos on niin sairas, ettei pysty matkustamaan.
Kuka uskoo tuota Husin pomoa? Mä ainakin nauran jotka menevät halpaan jonkun farmakologin sanomisiin. Koko juttu on miinoitetu matkailufirmojen mainoksilla.
Ironista, että Iltasanomissa on tällainen juttu, sillä juuri kyseinen lööppilehti on levittänyt ja levittää edelleen tarpeetonta koronahysteriaa. No, jostain ne klikkirahat on kerättävä ja mikäs sen parempaa, kun yhden "asiantuntijan" kohua herättävä kommentti, eipä sillä väliä vaikka se vaikeuttaa muutenkin koronasta huolestuneiden palaamista vähemmän hysteriseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Me lähdemme lokakuussa. Tuli olo, että nyt tai ei koskaan.
Nimim. Seuraavaa lockdownia odotellessa
Sama juttu. Kaksi vuotta olen istunut kotona, kun ei ole edes kesämökkiä. Kaksi piikkiä hihassa päätin, että nyt on oikea aika. Rokotussuoja vielä hyvin päällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset pelkäävät edelleen matkustamista? HUS-johtajan mukaan nyt on hyvä hetki lähteä – ”Kannattaa hyödyntää suojaa”
Suomalaiset ei uskalla poistua kotoa ennenkuin Sanna I sanoo, että nyt saatte matkustaa.
Ei mitään nautintoa matkustaa maski päässä koneessa. Inhoan lentämistä muutenkin.