Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni muu huomasi 11.9.2001 tapahtumien alkaneen ensin Aihe vapaalta?

Vierailija
11.09.2021 |

Raskaana esikoista odottavana vietin iltapäivääni silloisella Aihe vapaalla ja näin otsikon lentokone törmännyt pilvenpiirtäjään New Yorkissa. Mielikuva ensin että joku pieni kone. Kävin kuitenkin heti laittamassa teeveen päälle jossa näkyi NBC-kanava ja miltei samalla toinen kone iskeytyi toiseen torniin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika säälittävää roikkua palstalla 20 vuotta.

Eikö. Puolustukseksi pitää sanoa, että tämä oli ennen fiksu palsta. Sai apua, kukaan ei halveksinut, oltiin ystävällisiä.

Vierailija
22/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut nettiä tuolloin kotona. Ja kännyköissä ei ollut nettiä (jonnet ei muista). Auton radioista kuulin. Ensimmäiseksi uutisointi vaikutti vaan siltä kun joku pienkone olisi vahingossa osunut pilvenpiirtäjään. Kotona tv:stä tuli sitten seurattua sitä hävityksen pesää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika säälittävää roikkua palstalla 20 vuotta.

Eikö. Puolustukseksi pitää sanoa, että tämä oli ennen fiksu palsta. Sai apua, kukaan ei halveksinut, oltiin ystävällisiä.

Höpsön löpsön. Aina täällä on ollut ihan sekopäisiä juttuja. Osa ihan asiallisia. Itse tulin tänne aktiivisesti ehkä 2005, enpä niin muista.

Vierailija
24/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ensimmäisen oman tietokoneeni vasta loppuvuodesta 2001 (tosin oli minulla 80-luvullakin tietokone, mutta käytännössä vain pelaamista varten). Sitä ennen oli toki mahdollista käyttää nettiä yliopistolla, mutta iskujen aikaan olin kuitenkin opiskelija-asunnossani. Televisio oli minulla päällä melkein siitä asti, kun erikoislähetykset alkoivat. Ihan heti en kyllä tajunnut, miten merkittävästä asiasta oli kysymys. Sellainen muistikuva on, että jotain muutakin minun olisi sinä iltana pitänyt tehdä (lukea tenttiin tai vastaavaa), mutta pakko vaan oli tuijottaa televisiota koko loppupäivän. Jollain kanavalla oli chat-ruutu iltapäivällä, siis iskujen aikaan, se oli silloin samassa asemassa kuin netin kommenttipalstat myöhemmin (tai ilmeisesti niitä oli silloinkin jo). Muistan että siellä oli sellaisia hätääntyneitä kommentteja kuin että "poikaystäväni on New Yorkissa, näenkö häntä enää koskaan?", mutta hyvin nopeasti näkyi myös sellaisia Usaa syyttäviä kommentteja, tyyliin "sitä saa mitä tilaa". 

Vierailija
25/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei nähty toisen koneen iskua suorana Yleltä tai Maikkarilta. Se on valemuisto. Asiasta on paljon keskusteltu toisessakin ketjussa ja tämä vahvistettu.

Kyllä nähtiin, uutislähetyksessä.

Vierailija
26/26 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

11.9.2001 tapahtumat eivät kyllä alkaneet Aihe vapaalta, niin paljon sekoilua kuin täällä onkin...

Ei sitä tiedä. Jospa OBL olikin Original K*ltt*mies?