Lomaromanssin perässä muuttaminen
Onko silkkaa hulluutta muuttaa jonnekin vain lomaromanssin takia? Jos puhutaan nyt romanssista, joka on kestänyt pari kuukautta ja jonka aikana on tapahtunut kaikenlaista ja toisesta ihmisestä on oppinut paljon.
Oletko sitä mieltä, että ei todellakaan kannata ottaa riskiä, kun ei tunne ihmistä täysin eikä voi olla varma, että suhteella on tulevaisuus? Toisaalta mistä sitä ikinä tietää onko suhteella tulevaisuus, mistä sen tietää haluaako jonkun kanssa viettää lopunelämäänsä? Loppuelämä voi olla hyvin pitkä aika..
Vai oletteko sitä mieltä, että pahimmassa tapauksessa siitä saa kokemuksia toisessa maassa ja parin (muutaman) kuukauden (vuoden) parisuhteen, jos ei muuta, ja aina pääsee kotiin? Kaduttaako myöhemmin jos ei lähtenyt? Jos ei lähde ei ainakaan tiedä mitä siitä voi tulla...
Mielipiteitä?
Kommentit (6)
Kyllähän ne joskut onnistuu. Yksi tuttuni on asunut vuosia Italiassa, lomaromanssista alkoi.
Joskus on ihan hyvä kuunnella sydäntään, kunhan on maalaisjärkikin pakattuna mukaan. Hyvä olisi tietty että ulkomaille muuttaessa olisi myös se oma elämä. Ettei käy niin että on vaan toisen kanssa ja unohtaa itsensä. Eli työ ja harrastuksia ja omia sosiaalisia piirejä kannattaa hankkia myös jos sieltä ulkomailta jos sinne meinaa mennä rakkauden perässä. Tämä on mun mielipide.
Mulle on puhuminen tärkeää. Jos lomaromanssi olis ulkomaalainen eikä ole yhteistä kieltä niin en usko että kestäisin sitä pidemmän päälle. Osaan kyllä hyvin englantia ja osaan muitakin kieliä mutta miten vois ilmaista syvimpiä tunteita vieraalla kielellä.. Tulis varmaan myös paljon väärinymmärrystä ja turhaa riitaa pidemmän päälle.
Vieraaseen maahan muutto on ihan ok, mutta parisuhteeseen eri kulttuurista olevan kanssa siellä... siinä on riskinsä, varsinkin jos kulttuuri on "perinteisempi" kuin Suomen. Suomessa ollaan aika moderneja ja naiset on täällä itsenäisiä ja tottuneet elämään omillaan.
Minä oon niin omapäinen ettei mua varmaan moni ulkomaan ukkeli edes kattelis.
Tämmöstä tuli mulla mieleen. Mutta toisaalta - rohkea rotan syö :D Jos tuntuu oikealta niin mikäs siinä.
Riippuu mistä maasta puhutaan. Miten olisi oma työllistymisesi? Paikallisen kielen taito? Viisumiasiat? Itse lähdin Ranskaan puolen vuoden seurustelun jälkeen enkä ole nyt vieläkään työllistynyt, muutosta 7 kuukautta. Tuntuu, että siivojiltakin vaaditaan ''kohtuullista'' kielentaitoa, muttei olla mua kyllä haastatteluunkaan kutsuttu että ilmeisesti olen todella huono ranskan kielessä :D Eli suosittelen, että hankit opiskelu- tai duunipaikan NOPEASTI. Oletko ajattelut, että mitä jos tyyppi vaikka pettää sinua? Ehkä kannattaisi hankkia oma kämppä. Eihän voi tietää millaisia säätöjä tmv. hänellä onkaan... Eli varovasti vaan liikkeelle mutta suosittelen kyllä :)
Työllistyminen olisi ihan mahdollista ja kieli mulla on sujuva. Eli oma elämä olisi mahdollista myös hankkia. Jos en kieltä puhuisi täydellisesti niin voisi joo hankaloittaa parisuhdetta, mutta koska olen asunut kyseisessä maassa niin se ei ole ongelma.
^