Rumat ohuet hiukset
Millä tällaiset päätämyöten menevät, rumat ja ohuet hiukset saisi kauniimmaksi? Olen leikkauttanut kerroksittain, permiskin on ollut, kaikenlaisia kohottavia tuotteita on käytetty. Mikä neuvoksi?
Kommentit (23)
Nro 22 mainitsi vaalentamisen ja siitä tuli mieleen että värjääminen / vaalennus voivat olla hyviä keinoja saada hiukseen rakennetta. Tummentaminen paksuntaa hiusta sitä kautta että hiukseen ihan lisätään värillä hiuksen sisään väriä. Vaalentaminen, ellei ole niin rajua että hiuksia katkeilee, taas tuuhentaa sitä kautta että hiussuomu käytännössä hieman vahingoittuu ja jää hieman auki, jolloin se näyttää paksummalta. Vaalennus voi olla erinomainen tuuhennuskäsittely ainakin niille, joilla on luonnostaan lasimaiset, aivan liian sileät ja liukkaat hiukset.
Tuo miten paljon värit ja käsittelyt hiusta rasittaa on kyllä tosi yksilöllistä. Itselläni ollut jo 20 vuotta tummaksi värjätty tukka, värjään kotona kerran kuussa. Lisäksi käytän päivittäin suoristusrautaa ja tupeeraan tyviä. En käytä hoitoaineita koska ne latistaa. HIukset on silti erittäin kiiltävät ja hyväkuntoisen näköiset. Jollain muulla voisi olla ihan haaroittunut ja räjähtänyt tukka samoilla käsittelyillä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 10:23"]
Kuivashampoo todella tuuheuttaa. Käy tosin vain vaaleille hiuksille.
[/quote]
Four reasonsilta löytyy myös ruskeille hiuksille suihke. Tykkään, ja samalla peittää tyvikasvun.
Hyviä neuvoja tuli, mutta omat hiusongelmat sain kuriin vasta, kun aloin miettimään uudelleen niiden käsittelyä. Vaalentaminen ohentaa hiuksia. Mulla ne katkeili käsittelyn jälkeen ihan tyvestä ja päänahka oli kuiva ja kutiava. Kyllä, tein vaalennuksen ihan kotona. Jos hiukset on aina olleet ohuemmat, eipä siinä paljoa voi tehdä muutakuin jo nuo mainitut konstit.
Mulle kampaaja antoi neuvoksi D vitamiinin käyttämisen. Ja yleensäkin kaiken, mikä on hyväksi luustolle. Siis ruokavalio ja liikunta mukaanlukien. Stressi vaikuttaa myös hiusten kuntoon. Kertoi myös joskus ihmetelleensä, kun vakioasiakkaiden permanentit eivät enää onnistuneet hänen tekeminään samalla tavalla kuin ennen. Itse epäili aineidensa koostumuksen muuttumista, mutta asiakkaat olivat käyttäneet Imedeen nimistä ravintolisää. En ole itse kokeillut hinnan takia.
Joku ihme siinä on, mikä vielä vaikuttaa hiusten kuntoon. Vaikka sairaana ollessa hiukset on todella huonon näköiset pituuksilta; suorat ja kiillottomat kun taas hyväkuntoisena ollessa toisenlaiset. Mahtaako päänahan rasva hoitaa harjaamisen takia hiuksia. Joskushan oli hiustenhoito-ohjeena 100 harjanvetoa päivässä. Sitä en todellakaan suosittele edes luonnonharjaksisilla harjoilla.