Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Marrasmurujen syyskuinen perjantai ***

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein jo meinasin alottaa pinon mutta olihan siellä joku minnuu ennen kerenny =)

Täällä olen tutkiskellut tuota raskausdiabetesajan ruokavalio juttua, onneksi sain neuvolasta kirjasen jossa niistä ruoista sanotaan, aika paljon saa täysjyväleipää pvän aikana syödä ja kasviksia aivan mielettömästi, onneks tykkään täysjyvästä ja kasviksista, sama tuossa on se että pitäisi muistaa sitten nyt syödä 3-4 tunnin välein jotain ja väleissä vielä hedelmää.

Tulikin kyllä eilen kaupasta ostettua noita hedelmiä mitä edes saan syödä, allergikko kun olen, onneksi löytyy vielä paljon vaihtoehtoja.

Viime yö tulikin sitten nukuttua yllättävän hyvin, harvinaista herkkua se tänä pvänä.

Vauva tykkää liikkua vaikka kuinka mutta edelleen potkut samaan kohtaan kun ennenkin eli ei ole ainakaan vielä kääntynyt, no kohtahan sen ultrassa sitten näkee kun saan nyt siellä äitiyspolilla juosta kuukausittain seurannassa vauvan kasvusta, katsotaan ettei tule taas liian isoa lasta, tosin helppo oli synnyttää edellinen.

Ihanaa, ulkonakaan ei ole mitenkään paha ilma ja tänään mennään ystäväperheen kanssa tosiaan tuonne Vallattomaan Yöhön katsomaan, tosin todella vallaton on kun alkaa klo 17 ja loppuu klo 23 =D

Nyt varmaan pitäsis lähteä tekemään Jumbosta eilisen unohdetut ostokset eli pojalle syyspukua etsimään, eilen ei ainakaan osunut silmään, jos vaikka jo tänään osuis jotain joko H&M:ltä tai si Lindexiltä.

Mutta hauskaa vkonloppua nyt kaikille, koitetaanpa jaksaa näiden meidän masujen kanssa vielä pari kuukautta =D

Vierailija
2/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirjottamani hävis jonnekin.

Tarkoituksena oli kommentoida pitkän kaavan mukaan rusinan ja tiitiäisen poikatuntemuksia. Niitä on täälläkin. Kuvittelen varmaan vaan kaiken, mutta ajatukset vain pyörii poika puolella. Poikavaatteet tulee katsastettua kaupassa ja harmittelin eilen haalareita katsellessa kun en tiedä kumpi tulee? Pitänee ostaa joku neutraali haalari. Ultraankin tekis mieli, mutta miehelle en oo vielä ees ehdottanu.

Ummetuksesta, jotkut hedelmät kyllä saattaa kovettaa, esim. omena... päärynän pitäis taas pehmittää. Kuivien luumujen kanssa tietenkin paljon vettä ja vehnänleseitä kannattaa kokeilla... sokeria välttää... Ite en ole nyt niin paljoa kärsiny (vielä) ummetuksesta, mutta esikoisen aikaan olin jo menossa ensiapuun tuskieni kanssa. Onneksi löysin mua auttavat tuotteet ja määrän kuinka paljon vähintään käyttää.

Oma (.) Vatsassa potkutellaan, oon kauheesti yrittäny keskittyä vauvan rytmin selvittämiseen... nyt näyttäis, ettei sittenkään kuku kaikkia öitä.... asentoa olen myös tunnustellu, mutta ehtiihän tuo vielä muuttua monesti.

Pinoa etsiessä ajattelin syykeijujen pinon huomatessa, että enää heidän jälkeen lokakuisten jutut ja sitten on jo meidän vuoro! Jihaa!!!

Sarafan rv 29+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut siivoilivat eilen, mulla vuorossa tänään :/ Pakko yrittää saada hommat tehtyä, vaikkei yhtään huvittaisikaan. Muuten sotkut harmittavat koko viikonlopun, enkä lepäile yhtään! Sairaslomailu on auttanut, ja supistelut vähenivät selvästi jo eilen. Nyt olis jäljellä enää viisi viikkoa töitä, tosin olen ajatellut, että voisin jäädä 1-2 viikkoa etuajassa saikulle...etenkin, kun vikalle työviikolle on pakkautumassa tosi paljon rasittavia työhommia. Siinä vaiheessa ei jaksa/kiinnosta paljon paneutua....

Tyhmä kysymys: millainen lakki marrasvauvalle pitäisi hommata? Olen katsellut kauppojen talvilakkivalikoimia, mutta kaikki ovat kamalan isoja vastasyntyneelle. Haalarissa on kyllä kunnon huppu, mutta vaikka alle laittaisi kypärämyssyn, ei se kyllä riitä...Kaikki muut asiat tuntuvat olevan hoidossa, mutta pohdin siis pääni puhki tätä hattuasiaa :D

Nyt siivoamaan! Hauskaa perjantaita!

Allu 29+5

Vierailija
4/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, nyt on syksy!!! Syksyn alkaminen tuo vauvan syntymän taas lähemmäksi. Enää 2½ kk laskettuun aikaan, JIPPII!!!

Haalarista täällä oli juttua: Ostaisin vauvalle mielelläni haalarin, neutraalin sellaisen, mutta eipä sellaista ole vielä osunut kohdalle :-(. Sokokselta löysin ihanan pehmeän, ilmavan ja muhkean vauvan toppahaalarin, mutta värivaihtoehdot olivat niin tyttö/poikamaiset, etten uskaltanut ostaa. Jos käykin niin, että tuleekin poika, niin ei ole kiva jos hänet joutuu pukemaan vanhaan roosaan eikä tyttöäkään ole kiva pukea tummaan siniseen...hintakin oli melkoisen suolainen 54,90e! Noh, etsintä jatkuu.

Tänään pitäisi jaksaa siivotakin...ei voisi vähempää kyllä kiinnostaa. Yökin meni tosi huonosti. Valvoin milloin mistäkin syystä ja sitten kun nukuin, näin painajaisia.

Potkut tuntuvat kamalan alhaalla taas tänään. Tuossa navan vasemmalla puolella, miltei kyljessä. Vauva on varmaan taas poikkitilassa. Minun on ihan oikeasti välillä haukottava ihan henkeä kun tuntuu, etten saa riittävästi happea. Tuo saattaa kyllä johtua ihan rauta-arvoistakin. Niitä ei ole mitattukaan aikoihin.

Sairauspäivärahojen kanssa tuli eilen yllättäviä ongelmia. Sain tilinauhan ja totesin, että työnantaja oli maksanut palkkaa vain 14pvn ajalta! Loput kuulemma maksaa KELA. Tämä hoitoalan pätkätyö on kyllä ihan syvältä!!! Olen ollut töissä kohta 8kk ja allekirjoittanut kaksi työsopimusta, joista viimeisin vaati yhtä työttömyyspäivää (vuorotteluvapaan sijaisuus)...no tuo yksi työttömyyspäivä aiheutti tässä välissä sen, että kaikki saavuttamani edut nollautuivat ja työsuhde alkoi ikään kuin alusta...näin ollen työnantaja maksaa minulle palkkaa vain tuolta kahdelta viikolta ja Kela maksaa vähän vähemmän päivärahaa loppuajalta...

Oli kivan järkky yllätys huomata asia palkkakuitista, kun kukaan ei ollut asiasta informoinut. Äitiysvapaan ajalta sentään saan normaalin palkan 72 pvn ajalta, kun luojan kiitos, tässä uudessa sopimuksessa ehdin olemaan sen 60pv ennen lomalle jäämistä...tiukoille veti sekin...muutamasta päivästä jäi kiinni, ettei työnantajan olisi tarvinnut maksaa sitäkään minulle! Sanoisin että KVTES:ssa on isoja porsaanreikiä, enkä takuulla suostu enää koskaan jatkamaan päättyvää työsuhdetta vuorotteluvapaan sijaisuudella...en oikeastaan ihmettele enää lainkaan tätä jatkuvaa hoitoalan sijaispulaa jos pätkätyöntekijöiden edut ovat tätä luokkaa! No, onneksi asiat kuitenkin järjestyivät, vaikka itkuhan minulta toissapäivänä pääsi kun luulin jääväni täysin tyhjän päälle ja tuntui, ettei kukaan osannut auttaa, enkä tiennyt pitääkö minun itseni tehdä jotakin toimenpiteitä saadakseni ne Kelan sairauspäivärahat...onneksi sentään ne hakuasiat järjestyvät nyt työnantajan välityksellä.

Nyt vuoroa muille ja kunnon perjantaisiivous pystyyn täällä huushollissa!

Kanelisokeri 28+6

Vierailija
5/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että hoitoalan yleensäkin henkilöstöpolitiikka on p....stä. Itsekin olen koulutukseltanin sair.hoitaja ja valmistuin juuri pahaan laskusuhdanne aikaan v. -96. Tuolloin jo koululta opettajatkin sanoivat, että 10 vuoden kuluttua tulee työvoimapula meikäläisistä. Tein keikkahommaa noin kolmen vuoden ajan, ilman tietenkään mitään lomia tai muita etuisuuksia. Kyllästyin niin totaalisesti siihen pompotteluun lopulta, että luin kokonaan toiseen ammattiin kolmen vuoden ajan ja siellä olen ollut nyt töissä ollut parin vuoden ajan VAKINAISTETTUNA!

Välillä kaipaan kyllä kovasti hoitajan hommiin; verikokeiden ottoa, iv-tipan laittoa ym. mutta järjellä ajateltuna olen onnellisessa asemassa, kun teen palvelualan töitä paremmalla palkalla ja säännöllisessä päivätyössä vielä.

Tsemppiä nyt kuitenkin kovasti sulle kanelisokeri ja jaksamista työssäsi. Mihin tämä terveydenhuolto menisikään, jos kaikki suivaantuisivat kuin minä ja vaihtaisivat alaa - ei kohta olisi kunnallisia terv.huoltojärjestelmiä laisinkaan.

Täällä masuasukki on rauhoittanut kovasti potkiskelujaan, lähinnä illalla muksauttelut alkaa. Yöt olen saanut nukuttua edelleen hyvin. Verenpaineet olleet kotona mitattuina normaalilukemissa ja aloitettuani antibioottikuurin siihen streptokokkiin, ovat supistelutkin oikeastaan lakanneet -hiivatulehdusta meinaa kyllä tyrkätä heti näin kuurin alkumetreillä. Toivon mukaan supparit hellittäisivät, kun on niin kiva kun jaksaa touhuilla.

Kampaajalle meno onkin puolilta päivin -ihanaa! Nyt teen kyllä ekan kerran klassiset " kampaajan kauhut" ja otan lehdestä värimallin mukaan. Löytyi mielestäni naistenlehden muotisivuilta niin magee monivärjätty malli.

Hyvää perjantaita siis kaikille,

Travel 27+6

Vierailija
6/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän aamun ainoa positiivisuus on uusi raskausviikko, 32. näin jotain kamalia pommitus ja sota unia =/ yläkertalaiset alko hetki sitten soittaa jotain poppia tuolla asunnossaan ja mulla meni lopulta hermot! vaikka ollaan muuttamassa tästä talosta pois ni hommaan niille muutaman varotuksen vielä ennen lähtöäni! musta sunnuntaisin ei kuulu porata iskuporakoneella ja hakata vasaralla pattereita, ja popittaminen (kuulu sanatki selvästi) kuuluu jonnekki diskoon ei kerrostaloon. sitä paitsi vihaan poppia!

eilen kävin pyörimässä keskustassa ja vaikka olin tehnyt periaate päätöksen olla ostamatta mitään niin löysin lindexiltä mammafarkut 30e, kaupan päälisiksi saa vauvalle bodyn kokoa 56cm. pitää vielä funtsaa käynkö vaihtaa noi kokoa isompiin että mahtuis sitten mahdollisimman pitkään noi housut. edelliset farkut tekee jo makkaran mahaan, on niin tiukat =/

nyt aamupalaa ja uutta viikkoa =))

ootellaan

Vierailija
7/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin.. Taas huonosti nukutun yön jälkeen kaikki näyttää harmaalta ja ankealta. Viime yönä nukkui kyllä esikoinen mutta kuopus masussa jylläsi ja mylläsi ja juoksutti äitiään vessassa sen seitsemän kertaa.

Aamupäivän paras hetki taisi olla kun mies ja poika lähtivät käymään kaupungilla ja jäin hiljaisuuteen. Mutta kun jouten en osaa olla niin rupesin marjamehun keittoon...

Ilma onneksi suosii meitä isovatsaisia ja vaivaisia =)

Voimia teille kaikille tähän päivään.

Remu

Vierailija
8/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ummetisvinkeistä, momentti - en tuota magnesiumia tiennytkään.

Sain nukkua ihan luksusyön, kun esikko oli mummilla ja mies tulee vasta tänään. Koirat olivat ihmeissään kun saivat nukkua sängyssä ja bostoninterrierimme oikein pidätteli kuorsaustaan, ettei mamma vaan aja kodinhoitohuoneeseen nukkumaan. Bostoneillahan on tuo tylppä ja lyhyt kuono ja meidän neiti Nasu kuorsaa kuin 100 kiloinen mies... siinä jää mieskin kakkoseksi :)

Nyt taas lopputyön pariin ahertamaan, pakko saada se valmiiksi ennen masuapinan tuloa.

Masuapina rv 29+5

Vierailija
9/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana olo verrattuna eiliseen hyvien unien jäljiltä. Niin se vaan tuo nukkuminen vaikuttaa seuraavaan päivään aina ihan ratkasevasti että voi kamala miten sitä vauva-aikana taas jaksaakaan... Esikoinen oli keskinkertainen nukkuja, kumpa tästä nyt tulis edes sellanen ettei pahempi. Uneksin vaan joidenkin tuttavien meganukkuja-vauvoista jotka vastasyntyneenäkin herää syömään yöllä vaan kerran-pari..

Suolihuuhtelu: eilisessä pinossa kyseltiin voiko sitä tehdä kotona. Voi hyvinkin mutta raskausaikana en ite lähtis tekemään vaikka muuten olenkin sitä paastotessa ja muutenkin aikasemmin harrastanut. Nimittäin jäi kauhu siitä peräruiskeesta synnytyksestä joka vauhditti muutenkin nopeeta synnytystä ihan älyttömästi ja aiheutti siinä vaiheessa supistukset joilla ei ollu enää alkua ei loppua. Eli kohtu voi siihen paineeseen reagoida. mutta tietoa mulla ei ole siitä noin muuten raskausaiakna että jos vaikka oliskin ihan ok, ite en vaan lähtis tekemään. vaikka ummetus ja sen seurauksena pukamat on täälläkin riesana..

poika-olo: on täälläkin. En vaan osaa ajatella että tyttö olisi tulossa vaikka raskaudet esikoistytön kanssa ovatkin olleet aika samanlaisia. Mutta mietin täysin poikien nimiä ja oon ostanu yhen poikavaatteen ihan vaan olon perusteella. Tyttö olisi ihan yhtä tervetullut mulle joten en usko että pettyisin siitä, olisin vaan kovin hämmästynyt. olen yrittänyt vähän hillitä tätä poika-vouhottamista ihan sen takia että mies ehkä toivoo kuitenkin tytön jälkeen enemmän poikaa ja jos annan ymmärtää että poika tulossa on niin se voi sitten pettyä enemmän.

Hattu: riippuu mihin tarkotukseen hattua etsit. Eli vastasyntyneenä ulkoilut on lähinnä vaunuissa tapahtuvaa ja vällyjä on muutenkin paljon eli ehkäpä kypärämyssy, haalarin huppu ja makuupussi ja kenties vielä talja tms niin ei siihen vältämättä mitään paksua tarvi. Riippuu siitäkin kuinka tiiviisti ne on päässä vai onko huppu tosi suuri ja makuupussi vähän kauempana tms. En muista mitä käytin marrasvauva-esikoisella, kyllä mulla karvahattukin oli mutta olsinko käyttäny sitä autoillessa.. hatara pää..

Eikä tämä hatara pää muista muutakaan kommentoitavaa joten muille vuoro.

Aura rv 27+6

Vierailija
10/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi viikko täynnä, nyt tasan 30! Vielä kymmenisen viikkoa vauvan tuloon :)

Haalareista ja hatuista: Minä ostin haalarin ellokselta, sellaisen suklaanruskean, kokoa 68. Ennestään on haalari kokoa 56 mutta se on todella pieni joten ei mene koko talvea. Hatun löysin huutonetistä, ihana pörröinen nallehattu ja vielä käyttämätön. Haalarin sain alennuskupongilla reilulla 15 eurolla ja hattu maksoi 4e. Vielä pitäisi ostaa muutama body ja housuja niin eiköhän sitten pärjätä :)

Joku kertoi poikafiiliksistä.. mulla on niitä kans. Alussa oli ihan tyttöolo mutta nyt tuntuu kovasti siltä että poika olisi tulossa. Sen näkee sitten marraskuussa :)

Ihanaa kun syksy tulee. Olen aina ollut syksyihminen. ihanaa kun illat pimenee ja pääsee kynttilöitä polttelemaan. Ja joulun odotus on ihanaa :) Ja nyt siihen väliin vielä vauvanodotus.. Paras syksy ikinä! Kuten huomaatte, olo on taas ihan erilainen kuin alkuviikosta. Kyllä se mieliala muuttuu;)

Mut nyt tilaa muille ja minäkin ajattelin vähän siivoilla viikonlopun kunniaksi. Saa sit viikonlopun vain makoilla :)

Vierailija
11/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että etsin vauvalle neutraalia talvihaalaria. Käväsin tässä pari päivää sitten Kappahlissa ja sieltä löytyi aika monta haalaria, yksi oli ainakin beigen värinen, hintakin taisi olla 25euroo jos oikein muistan. Eli jos mahdollista niin käy katsomassa.

T. Amalia joka tasan yhtä pitkällä kuin Kanelisokeri!

Vierailija
12/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos haalarin ostopaikka vinkistä Amalialle...taidanpa käydä viivana siellä! Meillä kahdella sitten vaihtuu huomenna viikko, kohta 30 viikon rajapyykki häämöttää :-)

Hei sellaista piti vielä kysymäni, että mitäs meinaatte panna päällenne kun tulee kylmä? Minulla on todella kapeita talvitakkeja vaatekaapissa, joten niistä tuskin tulee apua.

Olen ajatellut joko ostaa tai tehdä itse sellaisen Bonchon. Jos jollakulla on hyvä ohje/ostopaikka tiedossa niin vink vink sitten vain tänne päin!

Niin ja joo, ummetuksesta piti kysymäni kaikilta pinolaisilta, että oletteko ostaneet sitä Levolacia, vai millä olette saaneet " tulpan" irti... ;-) Yritin äsken päkistellä pytyllä, mutta eihän siitä mitään tule, kun tuntuu, että vauvahan sieltä sillä työntämisellä ulos pullahtaa ja kaiken lisäksi minun pitää ihan oikeasti varoa noita pukamia, joita on jo aiempienkin odotusaikojen aikana tullut ihan riittämiin...siis minulla on ihan hirveä ulostepaakku tuloillaan, mutta repeän jos se tulee ulos...sori tarkka kuvailu...(yöks). Neuvoja kaivataan...

Kanelisokeri

Vierailija
13/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa sekin nyt sitten käytyä, toukokuussa varasin ajan ja nyt siis pääsin tarkistukseen. Mutta onneksi ei ollut reikiä, vähän hammaskiveä poistettiin. Sinne kävellessä (n. 2km matkaa) tuli todettua sekin, että ei tuo kävelykään tälle selälle oikein sovi. Nyt kyllä pakotan tuon ukon korjaamaan mun pyöräni, tai siis vaihtamaan ehjän renkaan! Mieluummin käyn pyörällä loppuajan neuvolat kun autoakaan ei ole käytössä päivisin, mies taittaa sillä 8km työmatkansa.

Viikon päästä käyn hakemassa siskolta vauvanvaatteet ja pääsen niitä laittamaan... Tosin olis kyllä kiva tietää se sukupuoli, siskolla on siis poika tämä viimeisin vauveli, toisella siskolla taas olis tytön vaatteita jemmassa... Vaikea ajatella, että kumpi tää tulokas olisi! Esikoisesta oli niin vahva poikatunne ihan koko raskauden ajan, että en osannut ajatellakaan tyttöä syntyväksi. Nyt sitten ei ole mitään tunnetta!

Kanelisokerille Levolacista, itse en ole sitä käyttänyt (mulla päinvastainen ongelma...), mutta esikoiselle sitä annoin joskus hänen ollessaan noin vuoden ikäinen, hänellä oli jonkun aikaa maha todella kovalla. Ja tuote toimi juuri niin kuin lupasikin :) Että kannattaa koittaa! Sehän tosiaan muuttaa sitä ulosteen koostumusta helpommin poistuvaan muotoon... Mutta ei missään tapauksessa ainakaan pojalla pistänyt mahaa löysälle, vaan " normaalille" .

Ihana syksyinen, vähän sateinenkin ilma! Kyllä se loskainen marraskuukin pian tulla tupsahtaa :)

Marrastoive rv 31+5

Vierailija
14/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo ihan syksyn tuntua,aivan ihanaa kun tykkään kamalasti syksystä ja varsinkin nyt kun on ihan erilainen syksy tulossa kuin aiemmin=)!

Hatusta: Aattelin,että kaipa se vaavi pärjää kun meillä on kypärämyssy,pieni kudottu villainen myssy ja haalarissa on kuitenkin huppu vai onko liian vähän? Mä en oikeesti tiedä,kertoisko joku viisaampi??

Haalarista: Meidän vaaville tuleva täti ja mummi ostivat samanlaisen haalarin ku marrasnasulla=)! On vaan kokoa 68, mutta aivan ihanan värinen mielestäni ja jospa se menis sitten koko pitkän talven=)! Ja väri käy kyllä niin pojalle kuin tytöllekkin.

Oma (.) Eipä ihmeitä,tänään on hiukan rauhallisempaa mitä eilen mutta on kyllä ilmotellu itestään tuuppimalla vatsa-nahkaa=).

Nyt taidan jatkaa vielä siivousta,välipaikat täytyis vielä pyyhkiä=).

tiitiäinen78 ja tasan 28 viikkoo,JES=)!!!

Vierailija
15/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattu: ajattelin että varmaan pärjäämme ihan tuolla äp olleella hatulla kun sinne alle laittaa vaikkapa kypärämyssyn

Puku: nyt kun en ole varma kumpi on tulossa niin pitänyt katsoa neutraaleja värejä ja sattumoisin löysin luonnonvalkoisen talvipuvun Newborn niin kirpparilta, kävi ainakin hyvä tuuri, on jotain kokoa 56, on kiinteä puku ettei tarvi sen kanssa töppösiä eikä rukkasia, kiva sekin.

Ja mitä aamulla pinossa sanoinkaan että pitää mennä etsimään pojalle Jumbosta sitä syyspukua niin ihanaa, löysin sen eikä edes maksanut kun 25¿ kun sai 25% alennusta KappAhlista, siellä oli aika vähän vielä vauvoille pukuja tullut myyntiin, H&M:llä sitten vuorostaan oli jo vaikka mitä talvipukua ja syyspukujakin vielä.

Vielä pakko hehkuttaa H&M:n valikoimista, NallePuh vaatteita on jälleen tullut myyntiin ja hetihän niitäkin oli pakko pojalle ostaa =)

Vauvalle en tällä reissulla uskaltanut ostaa mitään kun en todellakaan ole varma sukupuolesta, onneks saan kohta kättärillä lääkäriltä asiaa kysyä, haluisin niin kovasti järjestää jo nuo vauvan vaatteet lipastoon.

Tänään piti jaksaa siivoillakkin mutta taitaapa jäädä kun ei vaan iske, sentään osan astioista sain jo koneeseen ja koneen päälle, ruokakin jo uunissa. Vielä pitäis jaksaa laittaa pyykit koneeseen ja kone päälle, onko se todellakin välillä näin rankkaa =D

Ulkona viileni aika reilusti äsken, toivottavasti ei ainakaan sadetta illaksi tule kun se ulosmenokin suunnitteilla koko perheen voimin ja emme todellakaan usein ulkoile yhdessä koko perhe.

Vierailija
16/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin pääsen osallistumaan marrasmuru keskusteluihin. tein muuttohommia ja nyt ne on valmiina ja nettikin saatiin aukaistua...

raskausviikkoja huomenna 28, ja olotila aikas hyvä nyt kun jäin supistelun takia 2 viikon s-lomalle. Ei oikein nostamiset tuolla vanhainkodilla sopineet kuvioon. Ulkoilla lääkäri käski mahdollisimman paljon, kun on toi hb_tippunut tuonne lähelle sataa.

Oletteko joutuneet syömään raskausaikana rauta tabletteja? onko joku kokeillut sitä luontaistuotekaupan jotain nestemäistä valmistetta, en muista nimeä...

mukavaa viikonloppua:) piitsu rv 28

Vierailija
17/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollu ihanan leppoisa päivä. Nautin 110% tästä ajasta, kun saa vaan olla ja touhuta omaan tahtiin, saikulla kun olen.

Aamulla kävin koiran kanssa pitkällä lenkillä. Voi kun jaksais käydä päivittäin, niin ehkä painokin pysyis paremmin kurissa. Tähän mennessä tullut 8kg, mutta eikö se paino ala nousta nyt huimaa vauhtia, kun vauva kasvaa?!

Onneksi on muitakin joilla on kova poikatunne tulevasta vauvasta, saa nähdä kuinka meidän käy. Osuuko tunteet oikeaan. =) Tekis mieli käydä yksityisellä ultrassa ihan vain sukupuolen vuoksi, mutta taidan kuitenkin jättää väliin. On kai se mukava yllätys sit synnärillä kumpi sieltä tulee. Kunhan on terve! =)

Haalareista on ollut keskustelua. Talvihaalari pitäis ostaa, mutta en oo vielä jaksanu miettiä asiaa sen kummemmin. Täytyy selailla ellosta uudelleen ja kattoa mitä sieltä löytyy. Joku oli (muistaakseni) tilannu sieltä hienon neutraalinvärisen haalarin.

Onko kaikilla jo vaunut hommattuna?? Ite oon menossa ens viikolla kattomaan, haluan miehen mukaan ja hänen on hieman hankala saada vapaata töistä, mutta lupasi että mennään ens viikolla ja katotaan kaikkea mukavaa vauvatavaraa. Vaunut nyt on se suurin ostos mikä puuttuu.

Hyvät viikonloput kaikille! Nyt tilaa muille.

Rusina rv 28+1

Vierailija
18/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa tehokkaasti apteekista saatavat peräruiskeet, microlac. Sopii raskaana oleville ja kaiken ikäisille. Auttaa heti! Suosittelen. Tosin jos vatsa kovettuu jatkuvasti kannattaa ottaa myös pehmikkeitä, esim. levolacia. Microlac auttaa akuuttiin hätään.

Vierailija
19/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi neuvolatätini neuvoma keino: All Bran -plus (niitä tikkumaisia kuitumuroja) 3-4 rkl joka päivä (jogurtissa menevät ihan hyvin alas), ja runsaasti nestettä päivittäin muistettava juoda. Tällä systeemillä n. puolessa viikossa muuttui vatsan toiminta säännölliseksi ja sopivasti pehmeämmäksi. Nyt ei vain saisi pitäää taukoa kuitumuroissa vaikka ne välillä vähän tympivätkin....

Närästys on alkanut! Normaalisti minulla ei koskaan närästä, mutta loppuraskauksissa on ennenkin närästänyt. Nyt pari iltaa sitten huomasin että kurkussa ja rintalastan takana polttelee ihan niin kuin viimeraskaudessa.

Mari 30+0

Vierailija
20/20 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän skitso olo,onneksi on jo 30 viikkoa täynnä mutta silti vielä 10-12 viikkoa vauvan syntymään.. Tuntuu jo niin ' kylläiseltä' tämä olo!

Kyllä helpotti kuulla että vauva kasvaa normaalisti ja paikat ovat kiinteät ja kiinni,ihme että minulla joka odotan viidettä lasta kohdunkaulan pituus oli ultralla mitattuna 5cm.Hyvä jos syntyy tämän vuoden puolella!?

Hatuista:minä kudoin aikoinaan esikoiselle sellaisen klassisen villaisen vauvamyssyn joka istuu hyvin.Puuvillamyssy alle ja on lämmin. On sitäpaitsi helppo ja nopea kutoa.

Hyvää viikonloppua!

Jas ja pikkuneiti 30v tasan.