Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Botox takaraivoon - kokemuksia

Vierailija
10.09.2021 |

Onko jollekin laitettu botoxia takaraivoon? Minulle lääkäri erikoissairaanhoidossa ehdotti sitä sairauteeni. Voiko botuliinista tulla vakavia haittoja?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan sitä käytetään ihan "lääkkeenä". Riskit kohdistuu siihen alueeseen jossa käytetään. Esim. ei mielellään silmän lähelle.

En nyt keksi mitä riskejä takaraivossa voisi olla.

Vierailija
2/19 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Etenkin jos sen laittaa joku kosmetologi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Etenkin jos sen laittaa joku kosmetologi

Käsitin, että ap saisi botoxia erikoissairaanhoidossa. Siellä pistää erikoislääkäri. Taitaa nykyään olla pistämiset kosmetologeilta kielletty.

Vierailija
4/19 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ihmeessä, jos siitä voi olla apua sairauteesi. Ystäväni on saanut botoxista apua krooniseen migreeniin.

Käsittääkseni botoxissa on yllättävän vähän haittavaikutuksia, muihin lääkkeisiin verrattuna. Niskaan/takaraivoon pistettynä voi kai joissain tapauksissa aiheuttaa pureskelun vaikeutta. Tällöin pitää olla varovainen, ettei ruokaa mene keuhkoihin. Vaiva on siis suht harvinainen ja se katoaa muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
5/19 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä neurologi pistää. Ei ole haittaa, kun pistomäärä on niin pieni kuitenkin. Jos sitä on ehdotettu, tarttuisin vaihtoehtoon. Ei ole kivulias ja yleensä auttaa kiputiloihin. Näillä lääketieteellisillä hoitokeinoilla ei ole mitään tekemistä kauneudenhoidon tai kosmetologien kanssa, vaikka samaa ainetta sielläkin esteettisiin hoitoihin (ryppyjen siloittamiseen) käytetään.

Ota hoito vastaan. Sitä on joskus jopa hankala saada, vaikka tarvitsisi. 

Vierailija
6/19 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ihmeessä, jos siitä voi olla apua sairauteesi. Ystäväni on saanut botoxista apua krooniseen migreeniin.

Käsittääkseni botoxissa on yllättävän vähän haittavaikutuksia, muihin lääkkeisiin verrattuna. Niskaan/takaraivoon pistettynä voi kai joissain tapauksissa aiheuttaa pureskelun vaikeutta. Tällöin pitää olla varovainen, ettei ruokaa mene keuhkoihin. Vaiva on siis suht harvinainen ja se katoaa muutamassa kuukaudessa.

Tuosta pureskelun vaikeudesta en kyllä ole koskaan kuullut enkä varsinkaan ruoan keuhkoihin menemisestä. Itselleni pistetty hyvin monta kertaa takaraivoon, niskaan, hartioihin ja purentalihaksiin. Ei ole ongelmia ollut.

Vierailija
7/19 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla vähän sama tilanne. Kroonista migreeniä sairastan ja lääkkeitä on kokeiltu vaikka kuinka monta. Nyt mahdollisesti kokeiltaisiin botoxia. Pelottaa hieman, kun mahdollisena haittana mainitaan niskaan kohdistuvissa pistoissa ”nielemisvaikeudet”. Millaisia ne ovat, joutuuko sairaalaan, pystyykö syömään, voiko tukehtua?

Vierailija
8/19 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta pureskelun vaikeudesta en kyllä ole koskaan kuullut enkä varsinkaan ruoan keuhkoihin menemisestä. Itselleni pistetty hyvin monta kertaa takaraivoon, niskaan, hartioihin ja purentalihaksiin. Ei ole ongelmia ollut.

En oo ap, mutta kiinnostaa kovasti. Minä bruksaan ja purentalihakset ja takaraivo ovat kestojumissa. Sattuuko pistäminen kovasti?

Vierailija
9/19 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo ap, mutta kiinnostaa kovasti. Minä bruksaan ja purentalihakset ja takaraivo ovat kestojumissa. Sattuuko pistäminen kovasti?

Samoin kiinnostaisi kokemukset botoxin laittamisesta puremalihaksiin. Hammaslääkäri oli sitä mieltä, että voisi olla paikallaan, kun purentakiskoista ei riittävästi apua.

Vierailija
10/19 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luota erikoislääkäriin ja kokeile! Ei se vaikutus ikuinen ole, jos et tykkää vaikutuksesta ja jotain sivuoireita.

Mulle pistetään vuosittain bruksismiin ja jännityspäänsärkyyn. Yhden kerran tullut 2 vkoa kestävä hieman epämiellyttävä sivuoire, muutoin kokemukset 100% hyvät!

(Purentakisko suussa en koskaan saanut nukuttua minuuttiakaan. Yritin sitkeästi kaksi kuukautta.)

Vierailija
11/19 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäminen ei mielestäni sattunut juurikaan. Tietty vähän nipistää ja niskassa tuntui jännää rutinaa.

Vierailija
12/19 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän kirveli kasvoissa ja niskassa puolestaan kireyden takia oli kipeämpää. Mutta siis ei mitenkään kestämätöntä.

Vierailija
13/19 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja äidillä perintönä migreeni taipumus. Kohtaukset ja kivut jäi kun ryhdyttiin molemmat käymään jäsenkorjaajalla. Mulla jäi myös öinen narskuttelu.

Vierailija
14/19 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miulla vähän sama tilanne. Kroonista migreeniä sairastan ja lääkkeitä on kokeiltu vaikka kuinka monta. Nyt mahdollisesti kokeiltaisiin botoxia. Pelottaa hieman, kun mahdollisena haittana mainitaan niskaan kohdistuvissa pistoissa ”nielemisvaikeudet”. Millaisia ne ovat, joutuuko sairaalaan, pystyykö syömään, voiko tukehtua?

Olen saanut botuliinia monta vuotta ja mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut. Ei edes niitä nielemisvaikutuksia. Eihän ainetta käytetä pullotolkulla.

Vierailija
15/19 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri ehdottaa sitä niin harkitsisin vakavasti. Voisithan kokeilla. Se, että tuotetta käytetään myös ihan muuhun kuin lääketieteelliseen hoitoon (rypyt) ei poista sen hyötyä sairauden tai oireiden hoidossa.

Olen kuullut, että joillekin se auttaa migreeniin ja myös liikahikoilussa sitä voidaan laittaa kainaloihin.

Vierailija
16/19 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä bruksaan ja on kasvo-, hammas- ja päänsärkyä. Leuat ovat aina kipeät ja korvia vihloo. Takaraivo on tosi kipeä. On kiskot, fyssarilla olen käynyt puoli vuotta, purentalihashieronnassa, omat jumpat päivittäin ym. Nyt minullekin neurologi ehdotti botoxia. Kuulemma osalla auttaa myös näihin purennasta johtuviin vaivoihin.

Vierailija
17/19 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä bruksaan ja on kasvo-, hammas- ja päänsärkyä. Leuat ovat aina kipeät ja korvia vihloo. Takaraivo on tosi kipeä. On kiskot, fyssarilla olen käynyt puoli vuotta, purentalihashieronnassa, omat jumpat päivittäin ym. Nyt minullekin neurologi ehdotti botoxia. Kuulemma osalla auttaa myös näihin purennasta johtuviin vaivoihin.

Unohdin vielä mainita, että botox ei tietenkään poista juurisyytä. Minun kohdallani olisi tarkoitus, että botox helpottaisi lihaskireyksiä, jotta omalla jumpalla saisi vastetta. Nykyään se on mahdotonta, kun niska lyö aina krampin päälle.

Vierailija
18/19 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla. Mä en valitettavasti saanut vaivaani apua botoxista, mutta tiedän kaksi henkilöä, joilla se toimii hyvin. Ei pitäisi olla pysyviä haittojakaan.

Vierailija
19/19 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku, jolla olisi pistetty botoxia takaraivoon? En pelkää pistämistä yleensä, mutta jotenkin tuo niskan alue pelottaa. Minulle on laitettu akupunktioneulat muutaman kerran takaraivoon, ja se on ollut tosi kivuliasta kireyden takia. Kerran laitettiin puudutuspiikki ja muistan sen rutinan, mitä se aiheutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän