Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nämä olla vaihdevuosioireita?

Vierailija
21.10.2014 |

41v nainen. Yöllä herään klo 2 aikaan ja valvon klo 4, hikoilen etenkin öiseen aikaan. Tällä hetkellä kuukautiset jotka tulevat säännöllisesti mutta silti hikoilen yöllä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan, jos sinulla on vielä säännölliset kuukautiset.

Vierailija
2/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähänsamantyyppisiä oireita. Kuukautiset ovat muutaman kerran jääneet pois esim. nyt juuri odottelen jos tulisivat, viimeisistä on 52 päivää. Kuitenkin n. 10 kertaa vuodessa on kuukautiset. Hikoilu on alkanut hiljattain ja tapahtuu tosiaan öisin. Saatan siis herätä kylmän hien peittämänä ja nukun muutenkin huonosti. Olenkin miettinyt, että olisiko tässä aihetta lääkärikäyntiin vai ei. muita oireita ei ole. Ikää on 44 vuotta. Kuulisin mielellänimuiltakin kokemuksia koinka vaihdevuodet ovat alkaneet / oireilleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 09:00"]

Mulla on vähänsamantyyppisiä oireita. Kuukautiset ovat muutaman kerran jääneet pois esim. nyt juuri odottelen jos tulisivat, viimeisistä on 52 päivää. Kuitenkin n. 10 kertaa vuodessa on kuukautiset. Hikoilu on alkanut hiljattain ja tapahtuu tosiaan öisin. Saatan siis herätä kylmän hien peittämänä ja nukun muutenkin huonosti. Olenkin miettinyt, että olisiko tässä aihetta lääkärikäyntiin vai ei. muita oireita ei ole. Ikää on 44 vuotta. Kuulisin mielellänimuiltakin kokemuksia koinka vaihdevuodet ovat alkaneet / oireilleet.

[/quote]

Mulla kyllä kierto pysynyt täysin säännöllisenä ei ole koskaan jättänyt kuukauttakaan väliin.ap

Vierailija
4/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esivaihdevuosioireita voivat kyllä olla, sellaiset voi alkaa jopa 10 vuotta ennen menopaussia. 

Vierailija
5/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lääkäriin mennä? Eihän vaihdevuodet mikään sairaus ole.

Vierailija
6/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 09:20"]

[/quote]

Vaikkapa siksi, ettei ap saa nukuttua kunnolla? Ihme nokkava näsäviisastelija.

ohis

Vierailija
7/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole sairaus, mutta siellä voidaan verikokeesta mitata sun hormonitasot, niin ei tarvitse pähkäillä, että onko alkaneet vai ei. lisäksi voi ottaa hormoneita, jos kovasti häiritsevät normielämää.

Vierailija
8/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mä aloin 45v jälkeen heräillä aamuyöstä eikä uni meinaa tulla millään uudelleen. En hikoile mutta pidin sitä silti vaihdevuosioireena koska olen aina ollut tosi hyväuninen.

Vierailija
9/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 09:20"]

[/quote]

Vaikkapa siksi, ettei ap saa nukuttua kunnolla? Ihme nokkava näsäviisastelija.

ohis

[/quote]

Mitä se lääkärissä käynti auttaa?

Vierailija
10/10 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienennä asuntosi lämmitystä tai vaihda ohuempi peite. Aika helpolla selviää, johtuuko yöllinen hikoilu liian lämpimistä olosuhteista.

Sen jälkeen voit käydä kysymässä lääkäriltä neuvoa. En kyllä ymmärrä, mihin. Todennäköisesti hän pyytää sinua avaamaan ikkunan.

t. Oikeasti vaihdevuosissa