Naisen on käytännössä "pakko antaa" parisuhteessa??!
Ei jumankauta mitä tekstiä erikoislääkäriltä:
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288753090399.html?pos=ok-nln
HUH JA HOH!
Kommentit (324)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:33"]
En ryhdy lukemaan kaikkia enkä aio ruveta jankuttamaan av:lla.
Kyse on nyt vain siitä, mihin kaikkiin instansseihin tuosta "lääkäristä" voi tehdä valituksen. Mitä hän tarkoittaa "seurauksilla" - myöskö raiskausta, joka naisen pitää sitten "hyväksyä"? Todellakaan asia ei jää tähän.
Valviraan? Lääkäriliittoon?
[/quote]
Ei hyvää päivää :D
eikö naisen mielestäsi tarvitse hyväksyä eroa jos sen syy on naisen haluttomuus? Pitäisikö tuosta saada vetää mies tuomioistuimeen syynä "väärin tehty ero"?
[/quote]
Etkö osaa lukea artikkelia kuin tuo nainen? Seurauksena voi olla _vain_ raiskaus. Jossei fyysinen niin sitten henkinen. Ero "väärästä" syystä on henkistä pahoinpitelyä. Senkin sovinistisika!
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:35"]
Kyse on nyt vain siitä, mihin kaikkiin instansseihin tuosta "lääkäristä" voi tehdä valituksen. Mitä hän tarkoittaa "seurauksilla" - myöskö raiskausta, joka naisen pitää sitten "hyväksyä"? Todellakaan asia ei jää tähän.
[/quote]
Juuri meinasin tehdä aloituksen aiheesta: mitä ovat ne seuraukset, jotka "on vain kestettävä"? Raiskatuksi tuleminen???? Niitähän ei tuossa sanota, ja joku mamma jo ulvoi että tehdään omia päätelmiä. Kertokaa nyt siis, mitä ne uhatut seuraukset ovat??
[/quote]
AV-mamman mielestä jokainen mies joka ei saa pillua hyvällä, niin ottaa sitä sitten pahalla, näinkö? On teillä todella kieroutunut ajatusmaailma.
Normaali mies ei raiskaa, vaikka vaimo ei antaisikaan. Olisiko nuo "seuraukset" sitten seksin etsiminen muualta tai parisuhteen päättäminen? Raiskaako seksin puutteessa oleva nainen?
Ja sinulle, jolle "Todellakaan asia ei jää tähän." ja haluat valittaa lääkäristä johonkin: hakeudu hoitoon. Ihmisillä on oikeus olla kanssasi eri mieltä, ei se ole rangaistavaa.
[/quote]
alapeukkujakin saat :D
selvästi joillekin napsahti nilkkaan tämä aihe --> miesten syyttely raiskaajiksi alkoi.
Teille jotka on sitä mieltä, että miehetkin pihtaa: oletteko sitä mieltä, että naiset alkavat raiskata miehiään jos ei heru?
[/quote]
Ei ketään ole syytetty raiskaajaksi, opettele lukemaan!
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:35"]
En puhu itsestäni. Itse sanoit että miehellesi se on tärkeää, sinulle ei. Älä sotke minun seksielämääni nyt tähän.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:09"]
MIKSI ihmeessä kaksi ihmistä ylipäätään on liitossa, jos seksuaalisuus eroaa noin??? Kuitenkin kyseessä yksi tärkeistä osista elämässä?
[/quote]
Jo sinulle seksi on yksi "tärkeistä osista elämässä", älä kuvittele että se on sitä kaikille muillekin. Minulle se ei ole millään muotoa tärkeää, ei nyt miehellenikään välttämätön, mutta hän siitä nauttii, joten tämä on meidän ratkaisu tähän tilanteeseen. Ja vielä, meidän parisuhde perustuu siis aivain muille asioille kuin seksille, miehellenikin seksi nyt on vain sellainen mukava lisäbonari.
[/quote]
[/quote]
No itse kuintekin tuossa äsken kirjoitit seksin yhteydessä että "kyseessä on kuitenkin yksi tärkeistä osista elämässä." Ei se läheskään kaikille ole tärkeä osa elämässä. Ja missään en kirjoittanut myöskään, että miehelleni seksi olisi tärkeää. Sanoin, että hän nauttii siitä suuresti.
[/quote]
Äläpä yritä saivarrella!
[/quote]
Mitäs saivartelua tuo on? Ja itsehän tuolla kirjoittelit ihan samalla tavalla edellisessä kommentissasi. Sanoin nyt vaan, että että kun totesit seksin olevan tärkeä osa elämässä, että vaikka se sinulle sitä olisikin (tai mihin nyt sitten ikinä tuon väitteesi perustatkaan) kaikille se ei kuitenkaan ole lainkaan tärkeää.
[/quote]
Niin niin, ei seksi ei ole tärkeää, mutta kuitenkin meis siitä pitää ja paljon... uskokoon ken tahtoo...
[/quote]
Ja nytkö tässä sitten siirryttiin minun parisuhteeni puintiin...?
[/quote]
No itsehän aloitit kertomaan teidän eroavista seksihaluista...
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:58"]
No EI! Voi *huokaus* eikö tästä nyt voi keskustella???? Mutta mitä ne on ne seuraukset? Ja mun mielestä kyllä normaali mies ei pakota halutonta vaimoa seksiin, eikä normaali lääkäri väitä että esim. sovittuna päivänä viikossa pitää alistua panopuuksi...
[/quote]
No onko niitä ihan arkisia seurauksia nyt niin pirun vaikea kuvitella? Varmaan ainakin muu läheisyys kärsii seksittömyydestä. Puolison sitoutuminen suhteeseen ylipäätään saattaa heikentyä. Ehkä saattaa tulla tarpeelliseksi käydä keskusteluja suhteen luonteesta ja tulevaisuudesta ylipäätään, avoin suhde, ero? Toinen osapuoli saattaa kokea itsensä oikeutetuksi vetäytymään joiltain muilta yhteisen elämän osa-alueilta tai tehdä sen tahattomasti huomaamattaankin. Voi väijyä se pettämisen peikkokin taustalla. Katkeroitumista ja huonoa ilmapiiriä. Raiskaus tai muu väkivalta kuulostaa aika äärimmäiseltä ja epätodennäköiseltä, mutta palstan miesvihaajat ovat selvästi tästä eri mieltä.
Eikä lääkäri sano että PITÄÄ alistua panopuuksi vaan että aikataulutettu seksi VOI olla yksi tilannetta edesauttava kompromissi . Sitähän suositellaan joka puolella nykyään muutenkin, varsinkin jos haluttomuus johtuu kiireestä tai stressistä tms. Miksi se nyt tässä yhteydessä tulkitaan noin vihamielisesti?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:04"]
[/quote]
Ei hyvää päivää :D
eikö naisen mielestäsi tarvitse hyväksyä eroa jos sen syy on naisen haluttomuus? Pitäisikö tuosta saada vetää mies tuomioistuimeen syynä "väärin tehty ero"?
[/quote]
Etkö osaa lukea artikkelia kuin tuo nainen? Seurauksena voi olla _vain_ raiskaus. Jossei fyysinen niin sitten henkinen. Ero "väärästä" syystä on henkistä pahoinpitelyä. Senkin sovinistisika!
[/quote]
Mee nyt jo hoitoon.
Jokaisella on oikeus nussia. Jos ei kotona niin muualla.
T. panohalukas mies
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:06"]
No EI! Voi *huokaus* eikö tästä nyt voi keskustella???? Mutta mitä ne on ne seuraukset? Ja mun mielestä kyllä normaali mies ei pakota halutonta vaimoa seksiin, eikä normaali lääkäri väitä että esim. sovittuna päivänä viikossa pitää alistua panopuuksi...
[/quote]
Eli normaali mies ei pakota halutonta vaimoa seksiin. Tuosta olen sama mieltä. Mutta miksi normaali haluton nainen pakottaa halukkkaan miehensä seksittömyyteen?
[/quote]
No onko "normaali" nainen haluton? Mistä naisen haluttomuus johtuu? Oisko sille tehtävissä jotain? Siis muutakin kuin että velvoitetaan tyydyttämään puolison tarpeet.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 12:47"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 08:49"]:D En kyllä koskaan suostu kenenkään panoreijäksi, jos ei just sillon itselläni tee mieli mtn. Voihan mies aina koittaa auttaa kotitöiden yms kanssa, jos niiden tekeminen vaikka auttais mun fiiliksen, koska minua harvemmin panettaa helvetinmoisen tiskivuoren hoitamisen jälkeen... :) t. 17v
[/quote]
Miehen pitää olla sinun kotiapulaisesi (ja luultavasti rahapussisi) mutta sinun ei tarvitse olla "panoreikä"? Ei varmaan ole niin hankalaa makoilla vähän aikaa jalat levällään vaikka ei tekisi mieli. Tuskin miestäkään huvittaa elättää pikkupihtaria joka ei tee muuta kun ruikuttaa.
Sinun kaltaistesi apinoiden takia ymmärrän miehiä jotka pettävät ja hakkaavat vaimojaan. Älä rupea parisuhteeseen jos seksi ei kelpaa.
[/quote]
Miehen ei pidä olla mun kotiapulainen, vaan jaksaa edes joskus kaivaa sängyn alta ne homeiset murokipot pesualtaaseen, kun jokatapauksessa minä tiskaan.
Mulle jää käteen päälle puolet enemmän/kk kun mun poikaystävällä, koska minä käyn töissä, poikaystävä on pelkkien tukien varassa.
Kyllä mulle seksi kelpaa, tänäänkin kirjaimellisesti imin poikaystävältä tajun pois. Sai sen verran voimakkaan orkun. Jalat levällään on tylsä olla, tykkään enemmän ratsastaa ja meidän panot on siinä 20min-1h, pikapano jonkun vartin (sis esileikin), ettei se ois hetken makoilu jalat levällään, mutta tää alkaa mennä vähän ohikseksi jo. t. 17v
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 08:21"]
HUH JA HOH!
[/quote]
"Jos nainen katsoo oikeudekseen kieltäytyä seksistä vastoin puolison toiveita, hänen pitää olla valmis hyväksymään seuraukset",lääkäri oli itsekin nainen,luulisi ymmärtävän paremmin? Ja oikein romantiikan huippu tuo että sovitaan seksipäivät viikossa tai kuukaudessa xD "Jaahas,keskiviikko,hoida pyykit ja miehen tyydytys",voi elämä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:16"]
No onko "normaali" nainen haluton? Mistä naisen haluttomuus johtuu? Oisko sille tehtävissä jotain? Siis muutakin kuin että velvoitetaan tyydyttämään puolison tarpeet.
[/quote]
Niiin, artikkelissahan oli siis kyse naisista, jotka eivät halua tehdä haluttomuudelleen mitään, koska se ei ole ongelma. Eli siis yksipuolisesti päättävät, että parisuhteeseen ei enää kuulu seksi. Tässä on 'pieni' ero siihen naisryhmään, joka kokee haluttomuuden ongelmana ja etsii siihen ratkaisua, ymmärräthän?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:19"]
HUH JA HOH!
[/quote]
"Jos nainen katsoo oikeudekseen kieltäytyä seksistä vastoin puolison toiveita, hänen pitää olla valmis hyväksymään seuraukset",lääkäri oli itsekin nainen,luulisi ymmärtävän paremmin? Ja oikein romantiikan huippu tuo että sovitaan seksipäivät viikossa tai kuukaudessa xD "Jaahas,keskiviikko,hoida pyykit ja miehen tyydytys",voi elämä.
[/quote]
Ei seksillä, yhdynnällä nimenomaan, monestikaan ole mitään tekemistä romantiikan kanssa. Fyysisen nautinnon tuottamistahan se ennenkaikkea on. Ei siinä mitään, jos seksi on teille yhtä vaaleanpunaisten sydänten ja ruusejen sadetta mutta miksi tarvitsee naureskella niille, joilla nuo varatut seksipäivät toimivat hyvin?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:19"]
HUH JA HOH!
[/quote]
[/quote]
Jotkut ymmärtääkseni merkkaavat seksipäivät kalenteriin eivätkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:22"]
[/quote]
Niiin, artikkelissahan oli siis kyse naisista, jotka eivät halua tehdä haluttomuudelleen mitään, koska se ei ole ongelma. Eli siis yksipuolisesti päättävät, että parisuhteeseen ei enää kuulu seksi. Tässä on 'pieni' ero siihen naisryhmään, joka kokee haluttomuuden ongelmana ja etsii siihen ratkaisua, ymmärräthän?
[/quote]
Ai ihan yhtäkkiä, noin vaan, keksivät, että eipä muuten enää ole seksiä tässä talossa??? Jotenkin rohkenen epäillä...
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 09:01"]Miksi nimenomaan tammikuuhun?
Rahako ratkaisee?
[/quote]
Eip, haluan vain antaa poikaystävälle edes jonkin aikaa korjata asiat, sen sijaan, että vain pakkaisin tavarani ja lähtisin pois, enkä haluaisi pilata tämän joulua tällä asialla. Poikaystävä kyllä tietää, mitä mieltä olen nykytilanteesta, eikä asia tule yllätyksenä tälle. Poikaystävä elää tukien varassa, itse käyn töissä ja saan käteen noin puolet enemmän kuussa enemmän mitä poikaystäväni, että kyse ei ole rahasta. t. 17v
Mihinkään en pakota, mutta etsin toisen, jos en ole tyytyväinen suhteeseen.
t. Mies
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:06"]
[/quote]
Eli normaali mies ei pakota halutonta vaimoa seksiin. Tuosta olen sama mieltä. Mutta miksi normaali haluton nainen pakottaa halukkkaan miehensä seksittömyyteen?
[/quote]
[/quote]
Ei. Normaali mies ja nainen ovat halukkaita. Mielestäni ja omasta kokemuksesta.
Naisen haluttomuuteen on monia syitä, kuten miehenkin. Aiemmin joku esittikin yhdeksi syyksi raskauden. Sen voi välttää ehkäisyllä, tosin se sotii monen naisen (kuin myös miehen) toiveita vastaan. Ja raskaus voi olla syynä haluttomuuteen myös miehelle!
Huh, kun näitä lukee, niin ei ihme, että on eroja niin paljon. Meillä avioliitto luistaa hyvin. Olen itse hoitanut lapset, koska olen ne halunnut. Samoin tehnyt myös kotityöt ja kolannut pihat ja ajanut nurmikot. Miehelle olen aina piparia antanut, kun mies on väsynyt. Ei se ole mikään iso vaiva vähän aikaa maata selällään, vaikka väsyttääkin, kun mies tekee hommat.
Meillä on aina ollut sopu ja minä olen maksanut aina oman osuuteni kaikesta ja lasten menot. Miehellä on ollut hyvä olla liitossamme ja rakkaus kukoistaa.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 14:13"]
[/quote]
No onko niitä ihan arkisia seurauksia nyt niin pirun vaikea kuvitella? Varmaan ainakin muu läheisyys kärsii seksittömyydestä. Puolison sitoutuminen suhteeseen ylipäätään saattaa heikentyä. [/quote]
Tuossa onkin hyvä pointti. Miksi mies olisi täysillä mukana suhteessa jos nainenkaan ei? Millä oikeudella nainen kertoisi, että seksi on nyt ohi, jatketaan elämää muuten normaalisti? Voisiko elämän kulkua alkaa näkemään myös sen oman Pyhän Vulvan ulkopuolella? Maailmassa on paljon nussimista kaipaavia vulvia, ne saa enemmän jos yksi muuttuu haluttomaksi.
[/quote]
Artikkelissa haastatellun gynekologin ensimmäinen virke: "Monet tulevat gynekologin vastaanotollekin hakemaan lupaa haluttomuudelle."
Kyse ei siis ollut siitä, että nämä naiset edes yrittäisivät tehdä haluttomuudelleen jotain, vaan he hakevat gyneltä "synninpäästöä" seksistä kieltäytymiselleen. Tällä tavalla käyttäytyviä naisia tuo artikkeli koski, ja tämän seikan olisi kaikille mammoille pitänyt käydä selväksi jo tuosta lainaamastani gynen ekasta lauseesta.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:45"]
Ketään ei voi pakottaa seksiin edes parisuhteessa, mutta ketään ei voi myöskään pakottaa elämään seksittömässä suhteessa. Ja seurauksilla lääkäri tarkoitti luonnollisesti sitä, että ero voi tulla tai toinen pettää jne. Hän ei totea missään, että seksiä on annettava vaikka väkisin, hän vain toteaa, että kaikella on seurauksensa. Sitä saa mitä tilaa. PS. Valitukset Valviraan tms. ovat säälittäviä ajatuksenakin. Jos joku on sitä mieltä, että päätös olla antamatta seksiä parisuhteessa johtaa johonkin, mitä valittamista siinä on? Samaan tapaan minä voin todeta, että sateessa kävelemisellä ilman sateenvarjoa on seurauksensa. Kuka haluaa valittaa tästä toteamasta?
[/quote]
No eroja nyt tulee, vaikka olisi seksiäkin. Ja kotiseksistä huolimatta ihmiset käyvät vieraissa. Nyt vain annettiin lupa tehdä se hyvällä omallatunnolla, kun se on toisen vika ja se saa kärsiä seuraamuksista.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 08:49"]
:D En kyllä koskaan suostu kenenkään panoreijäksi, jos ei just sillon itselläni tee mieli mtn. Voihan mies aina koittaa auttaa kotitöiden yms kanssa, jos niiden tekeminen vaikka auttais mun fiiliksen, koska minua harvemmin panettaa helvetinmoisen tiskivuoren hoitamisen jälkeen... :) t. 17v
[/quote]
Miksette hanki tiskikonetta tai miksi annatte tiskivuoren kasvaa? Jos et voi jostain kummallisesta syystä hankkia tiskaria niin tiskatkaa heti astiat pois niin eivät kasaannu.
[/quote]
Meillä ON tiskikone, ostin sen itse meille, mutta ei löytynyt sellaista mallia, joka keräisi astiat ympäri kämppää, tiskaisi ne ja laittaisi kaappiin. t. 17v