Miksi Suomessa aikuiset eivät mene Mäkkäriin tai Heseen töihin?
Usassa pikaruokapaikoissa on selvästi iäkkämpää väkeä töissä. Suomessa vain parikymppisiä.
Kommentit (44)
Koska niitä ei palkata. Tuntevat liian hyvin työlainsäädännön ja saattavat jopa kuulua liittoon.
USAssa aikuiset mättää hampurilaisia kuin se olisi normiruokaa.
Ei oteta. Ei voi olla niin, että yksikään iäkkäämpi ei hakisi sinne töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne lapsiakaan palkata, joten miksi huijaat.
Aikuinen ja täysi-ikäinen tarkoittavat eri asiaa. Parikymppinen on täysi-ikäinen, mutta ei aikuinen.
Tuskin nyt kukaan uraa tekee hampurilaismyyjänä. Sopii kausityöksi opiskelijoille.
Näin keski-ikäisenä. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä ei palkata. Tuntevat liian hyvin työlainsäädännön ja saattavat jopa kuulua liittoon.
Tämä on juuri se oikea syy. Ja aikuiset vaativat työstään oikeaa palkkaa.
Olen kuullut, että heitä ei palkata sinne kovinkaan mieluusti imagosyistä kenties. Ja nuorempia hakijoita riittää.
Ollut aikanaan töissä Mäkissä ja siellähän ei ollut kiinteitä tunteja vaan tehdään niitä vuoroja joita saadaan. Yleensä vuorot olivat muutaman tunnin mittaisia. Ei siitä aikuinen ihminen saa elantoaan oikein tienattua,
Hese ainakin valitti työvoimapulaa. Eikö tosiaan kelpaa aikuiset vai eikö tosiaan kukaan sadoistatuhansista työttömistä ole hakenut?
Miksi kukaan aikuinen tai nuorempikaan haluaisi näihin paskalääviin töihin?! Eihän niissä noudateta edes työaikalain perusjuttuja ja työntekijä pelkkä orja. Palkkakin täyspaska.
50 vuotta täyttäneestä ihmisestä tulee Suomessa hetkessä ns. invalidi.
Tee testi. Lähetä sama hakemus kumpaankin. Muuta ikä Tanja 19, Tanja 39
Vierailija kirjoitti:
Hese ainakin valitti työvoimapulaa. Eikö tosiaan kelpaa aikuiset vai eikö tosiaan kukaan sadoistatuhansista työttömistä ole hakenut?
Ei kelpaa. Minä pitkäaikaistyöttömänä en tosiaankaan hae sinne töihin.
Vuoropäälliköksi joku tomera Maire 65v :)
Mun noin nelikymppinen tuttava, ravintola-alan koulutus, jäi koronan vuoksi työttömäksi kahvilasta, joka lopetti kokonaan. Hän omien kertomustensa mukaan ei pääse noihin edes haastatteluun. No on nyt päässyt taas lounaskahvilaan, joten se siitä.
Ei kai niihin haluta aikuisia asiakkaitakaan, en minä ainakaan enää käy. Hese on liian vähäisen henkilömitoituksen takia hitaampi kuin perusravintola. Ei missään muualla kestä 25 min ennen kuin pääsee edes tilaamaan, mutta tuossa lähihesessä on autokaista ja niin kauan kuin autoja on jonossa, sisältä otetaan tilauksia vasta kun jono alkaa olla jo ulko-ovelle.
Jos jäisin työttömäksi niin ansiosidonnaiseni olisi 5 kertaa suurempi kuin purilaispalkka. Vähintään.
Ei sinne lapsiakaan palkata, joten miksi huijaat.