Tunnetko ketään vankilassa istunutta
Tai oletko jopa itse käynyt linnassa? Millaiset fiilikset paikasta?
Kommentit (54)
Pari kaveria ollut, toinen nainen, nuoruuden hölmöilyjä ei mitään vakavia rikoksia.
Duunikaveri istui jonkun aikaa, heittää välillä keskusteluissa jotain aiheeseen liittyvää mutten koskaan kehtaa kysyä miksi sinne pääty :D mutta muilta oon kuullu että ilmeisesti jonku talousrikoksen tjsp vuoksi. Muita en tunne.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2014 klo 09:47"]
Mikä ketjun idea on? Eiks kaikki linnassa istuvat oo vähän.. yksinkertaisia. Ne on jääneet kiinni! Ja vapaana on tuplamäärä samanlaisia mutta fiksumpia kun ovat päässeet ns. kuin koira veräjästä. Kuka siis kehtaa tunnustaa tuntevansa typeryksiä?
[/quote]
Ainakin sellaiset, joilla on normaalisti kehittynyt itsetunto.
Tätini joutui vankilaan, kun tappoi pikkutytön ajelemalla kännissä. Joi myöhemmin itsensä hengiltä.
Entinen naapurini istui veropetoksesta.
Useammankin. Ovat istuneet huumeista, varkauksista sekä yksi taposta. Tällä hetkellä kaksi näistä istuu vielä.
Volvo-Markkanen, Boris Babitzin....
Lapsuudenperheellä oli kaukaisempi perhetuttava, joka joutui talousrikoksesta vankilaan, mutta häneen vanhemmat katkaisivat kaikki yhteydet silloin kun hänen rikoksensa tuli julki.
Edesmennyt sukulainen oli joskus tietääkseni ollut vankilassa rattijuopumuksesta. Täysjuoppo ja viina vei hautaan.
Kylmäkosken vankila on kyllä tullut tutuksi kun oon tuttuja käynyt tapaamassa. Eipä siellä tällä hetkellä istu kun yksi tuttu, muut ovat joko kuolleet tai vapaana.
Entisen kotiseudun naapurustosta mies on ollut vankilassa, mutta hän tuli uskoon ja elää nykyään ihan kunnollista elämää.
Eikö kukaan tunne yhtään totaalikieltäytyjää? Ainoa linnakundi, jonka henk.koht. tunnen istui juuri tuosta syystä. No, kaipa ne muut rikokset ovat vaan yleisempiä.
Kyllä, isäni. Muistan kun kävin katsomassa lapsena häntä. Olin 6-8vuotias.
Yksi vanha koulukaveri on vankilassa, tosin emme ole olleet vuosiin tekemisissä. Hän oli jo koulussa melkoinen ongelmatapaus, kunpa häntä olisi vain pystytty auttamaan ajoissa. Surullinen juttu.
Tiedän yhden tytön, joka on istunut. Meno hänellä on kyllä sellainen, että ihmettelen jos ei sinne palaile jossain vaiheessa takaisin: hakeutuu huonoon seuraan, ei hoida päihdeongelmaansa, käyttäytyy agressiivisesti ja riidanhaluisesti. Kuusivuotias tytär hänellä on, onneksi isovanhemmillaan, jotka kunnollisia ihmisiä.
Tunnen. Yksi mukavimmista tyypeistä jonka tunnen. En tiedä tarkalleen mikä rikos, mutta el istunut kauaa vaan alle vuoden.
Entinen poikakaveri ja hänen paras ystävä olivat tutkintavankeudessa Oulun lääninvankilassa 3kk, jonka jälkeen vapautuivat. Saivat ihan kohtalaiset korvaukset kun syyttömiä olivat.