Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi turussa nuoret naiset kävelevät päin?

Vierailija
18.12.2015 |

Jalkakäytävällä kulkevat vierekkäin kaverin kanssa, eivät väistä ollenkaan, vaan kävelevät pokkana päin kuin olisin ilmaa?! Tätä sattuu todella usein, ja nimenomaan turussa. Helsingissä ei ole vastaavaa "päin kävelemisen kulttuuria". Yleensä nämä nuoret naiset ovat sellaisia missi-tyyppisiä. Jalkakäytävällä eivät luo katsettakaan. Päin kävely on vielä todella kovaa, ottaa olkapäähän kipeästi, eikä välillä ole tilaa väistää näistä "missejä" kun ne jyräävät päälle jos vaikka toisella puolella on rakennuksen seinä. Itse olen sellainen luonnon kauniiksi kehuttu nainen, en meikkaa tai värjää hiuksia. Pukeudun siististi. Olen ystävällinen ihmisille, ja ystäväni sanoneet empaattiseksi luonteeksi :) Mutta tuo naisten tapa turun kaduilla käyttäytyä hämmentää, todella kummallista jyräämistä. Mistä tämä johtuu?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa on ahtaat jalkakäytävät ellet kävele Yliopistonkadulla.

Vierailija
2/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu kasvatuksen puutteesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa on ahtaat jalkakäytävät ellet kävele Yliopistonkadulla.

niin mutta jos minä kävelen yksin ja vastaan tulee kolmen likan lauma niin eikö heidän kuuluisi mennä peräkkäin kulkemaan, tarviiko sitäkylki kyljessä kapeilla kaduilla kulkea ja vihainen ilme naamalla taklata toiset :/

ap

Vierailija
4/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat turkulaisia, eli omistavat mielestään maailman. Tai ainakin Suomen.

Vierailija
5/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni oon Turun kaduilla kävelly itseasiassa päivittäin enkä ole tuollaiseen ilmiöön törmännyt. Oiskohan sussa jotain vikaa? Käveletkö itse ihmisiä päin väistämättä jos useasti olet törmäillyt oikeen niin että kipeää tekee. Kuulostaa oudolta.

Vierailija
6/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsingissä ei ole vastaavaa "päin kävelemisen kulttuuria"." Ai ei ole vai =) Täällä sitä kyllä harrastavat ihan kaiken ikäiset torvelot, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
7/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan päinvastoin. Nimenomaan Helsingissä kävellään päin. Terveisin turkulainen.

Vierailija
8/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä päivittäin julkisia käyttävänä olen tänä syksynä törmännyt vastaavaan moukkamaisuuteen pari-kolmekymppisten pissaliisojen toimesta. Bussissa jäädään istumaan käytävän puolelle ja istutaan siinä antamatta tilaa, vaikka bussi tulisi täyteen. Eikä edes isot kantamukset selitä tätä. Ei kovin urbaania vaikutelmaa anna tällainen naikkonen itsestään.

Vierailija
9/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Turussa noihin nuoriin rajoitu. Samaa tekee vanhat akatkin. Ne oikein katselevatkin johinkin sivuilleen tai varpaisiin, jotta ei vaan tarttisi väistää ketään.

Vierailija
10/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on dominanssin osoitusta. Merkkaavat reviiriään. Se joka väistää on häviäjä eikä kuuluu sille reviirille.

Vierailija
11/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä  tuli elävästi ikävät TURUN vuosien muistot mieleen.. Kaikkea tämänkaltaista ynseyttä tuli vastaan 13 vuoden aikana runsain mitoin, ja tunnelma ko. kaupungissa  kaikenkaikkiaan todella hyinen; kuin pakastinkaapin hönkäisy. Kiinnitin heti alkuun huomiota siihen,  kuinka nihkeästi ihmiset kerrostaloissa toisiaan tervehtivät.. Ja juuri nämä missit,  voi jösses :DDD! Onneksi  pääsi pois, sain ostetuksi asunnon Hgistä. Ei ole ikävä, ei..

Mukavaa pe-iltaa tasapuolisesti kaikille, myös turkulaisille.

Vierailija
12/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäni oon Turun kaduilla kävelly itseasiassa päivittäin enkä ole tuollaiseen ilmiöön törmännyt. Oiskohan sussa jotain vikaa? Käveletkö itse ihmisiä päin väistämättä jos useasti olet törmäillyt oikeen niin että kipeää tekee. Kuulostaa oudolta.

taidat olla turkulainen päin kävelijä "missi" :DD Etkai sinä mitään huomaa kun pää on niin syvällä omassa hanurissaan ja elellään itsekeskeistä minä minä minä- prinsessaharhaa.

Vierailija
13/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta samaa asiaa ihmettelen! Keskustassa juuri nämä kusipääpissikset tulevat päin kolmen kimpassa. Mulla on yleensä tapana tällaisen älynjättiläisjoukon nähdessäni jäädä jo hyvissä ajoin seisoksimaan suojatien laitaan, koska ei kai kenenkään nyt seisovaa ihmistä päin luulisi tulevan, mutta silti vaan pitää päin kävellä.

Toinen outo tyyli täällä on kävellä ajokaistalla. Esim. Haritussa, asuessani Karjalankadulla, kukaan ei käyttänyt jalkakäytävää, vaikka oli leveä sellainen koko matkalta. Ajoinkin aina autolla hiljaa peesissä. Rattijuoppo tekee muusia, kun kaarteen takaa satasta yli vetelee. Ehkä muutaman esimerkkitapauksen jälkeen menee oppi kaaliin.

Vierailija
14/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa turkulaisista nuorista on muuttanut turkuun opiskelemaan:) eli ovat muualta kotoisin:)

Vierailija
15/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Helsingissä ei ole vastaavaa "päin kävelemisen kulttuuria"." Ai ei ole vai =) Täällä sitä kyllä harrastavat ihan kaiken ikäiset torvelot, sukupuolesta riippumatta.

Itse en ole helsingissä huomannut vaikka siellä tulee käytyä sukuloimassa usein, mutta turussa tosiaan ihan arkipäivää :(

ap

Vierailija
16/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos asialle haluaa tehdä jotakin niin voi lahjoittaa varoja Suomen mielenterveysseuran Turku-projektille. Siinä pyritään parantamaan narsististen persoonallisuushäiriöiden hoitoa. Pääasiassa juuri Turussa jossa ongelma on huomattavasti vaikeampi kuin muualla maassa.

Vierailija
17/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se Turussa noihin nuoriin rajoitu. Samaa tekee vanhat akatkin. Ne oikein katselevatkin johinkin sivuilleen tai varpaisiin, jotta ei vaan tarttisi väistää ketään.

Tämä. Ihan kaikenikäiset ja näköiset kävelevät päin ja nyt se tuntuu vaan lisääntyneen näin joulun alla. Kaikista pahimpia ovat mummoikäiset naiset. Esimerkkinä: olin lenkillä pienen koirani kanssa. Jalankulkuväylä 2-3m leveä, koira kävelee jo nurmikolla ja itse siirryn mahdollisimman reunaan, kun vastaan tulee kaksi rinnakkain kävelevää mummelia. EIVÄT VÄISTÄ YHTÄÄN! Jouduin pomppaamaan itsekin lenkkareillani märälle nurtsille, etten olisi törmännyt tähän toiseen mammaan. Ja palkkioksi sain ihan jäätävän mulkaisun.

Vierailija
18/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on dominanssin osoitusta. Merkkaavat reviiriään. Se joka väistää on häviäjä eikä kuuluu sille reviirille.

No onpa alkukantaista :-D

Vierailija
19/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, pyrin aina väistämään ihmisiä jos joku on kovin agressiivisen oloisena jyräämässä päälle, aina ei kerkeä tai ei ole tilaa ja siitä seuraa sitten tämä taklaus näiltä nuorilta naisilta. Olen ystävällinen ihminen, empaattinen luonteeltani, en ylipäänsä tue väkivaltaa missään muodossa, varsin rauhallinen luonteeltani, en viihdy yökerhoissa vaan ennemmin lueskelen vaikka kotosalla hyvää kirjaa. En tiedä kuulostanko mielestäsi kovin vialliselta?

ap

Vierailija
20/75 |
18.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa alkukantaista :-D

Ihmiset ovat.