Apua, patti korvanlehden alapuolella!
On ollut jo parin kuukauden verran, luulin eka pitkään että oli itikan pistosta johtuvaa, kun kutitti ja oli muutenkin ötökät syöneet ympäri kaulaa.
Mutta mitä toi voi olla...pelottaa.
Kommentit (34)
Minkä kokoinen? Onhan siellä imusolmukkeita ja mitä lie rasvapatteja
Vierailija kirjoitti:
On suunnilleen pavun kokoinen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Sylkirauhanen.
Miksi toisella puolella ei tunnu mitään?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Allergia?
En usko, kun ei ole mitään muita siihen viittaavia oireita ollut.
-ap
Rasvapatti, ihonalainen finni tms. Ei ole mitenkään epätavallista.
Niitä nyt o jokaisella joskus. Iha turha huolestua.
Vierailija kirjoitti:
Rasvapatti tuli mullaki mieleen.
Voiko rasvapatti olla kipeä? Siis että tuntuu lievää ajoittaista särkyä siinä? Näin oli jossain vaiheessa kun olin liiaksi raapinut/näpelöinyt sitä :(
-ap
Henniqa kirjoitti:
Niitä nyt o jokaisella joskus. Iha turha huolestua.
Okei, toivottavasti olet oikeassa, mutta huolettaa vain kun on ollut jo niin kauankin.
-ap
Tuntuuko kovalle vai pehmeälle? Minulla oli sellainen viinirypäleet kokoinen, ei mitenkään kova, turvonnut imusolmuke. Otettiin näyte paksuneulabiopsiana koska ei vaikuttanut turvonneen minkään infektion jälkeen ja tuloksena hodkingin lymfooma. Tästä nyt pari vuotta ja hoidot tehosivat hyvin, mutta yleinen syöpä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On suunnilleen pavun kokoinen.
-ap
Multa leikattiin korvasylkirauhasen kasvain, patti oli korvan alapuolella, ehti kasvaa kananmunan kokoiseksi ennekuin pääsin leikkaukseen, oli hyvänlaatuinen.
Tupakoiko ap?
Mulla oli tommonen just kk sitten.
Rasvapatti joka ajan kanssa kuivaa lähti pois.
Arka se oli.
Jos korvalehden takana kuopassa on pehmeä, liikkuva, herneeltä tuntuva patti, kyseessä voi olla sylkirauhasen kasvain. Ei kuitenkaan huolta, ne ovat käytännössä aina hyvälaatuisia. Älä näplää, älä googlaa, äläkä huoli. Käy näyttämässä lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko kovalle vai pehmeälle? Minulla oli sellainen viinirypäleet kokoinen, ei mitenkään kova, turvonnut imusolmuke. Otettiin näyte paksuneulabiopsiana koska ei vaikuttanut turvonneen minkään infektion jälkeen ja tuloksena hodkingin lymfooma. Tästä nyt pari vuotta ja hoidot tehosivat hyvin, mutta yleinen syöpä on
Oi kamala...olen pahoillani, mutta hyvä että hoidot tepsivät. Oliko sulla mitään kipua siinä tai muuta? ja kaunako ehti olla ennen näytteen ottoa? Tämä mun tuntuu ehkä enemmän pehmeälle.
-ap
Mullakin oli siis pehmeä, ei ollenkaan sellainen kova nastura, kuin infektion jälkeinen usein on. Pari kuukautta sitä ihmettelin, vointi oli ihan Ok, verikokeet normaalit, mutta työterveyslääkäri halusi otattaa siitä näytteen juuri sen kummallisen pehmeyden ja koon vuoksi, kasvoi hitaasti mutta koko ajan kuitenkin vähän
Onko kellään ollut vastaavaa?