Saan erilasiten tukien muodossa rahaa kuussa n. 1900e
Minulla on kaksi lasta ja olen yksinhuoltaja.Ja tuo summa on aivan totta, ja koostuu näistä menoista: vuokra 800e, vesi 60e ja perusmenot 1100(minä 520e ja 300e/per lapsi).Onko tuet mielestäsi riittävät? Haluaisin töitä, mutta niitä ei vain löydy.Olen ollut kaupungilla töissä työkkärinrahoilla eli +9e päivässä, mutta moraaliseti koin sen työn todella vääräksi.Lasten päivähoitomaksut maksoi kaupunki.En ymmärrä kuinka tämä maa on vielä pystyssä.
Kommentit (22)
Meillä 2-5 hengen talous pitäisi pyöriä n. 1800 eurolla per kk. Ainut tukiainen on työmarkkinatukeni, josta jää rapiat 500e verojen jälkeen. (ja syy miksi "nautin" työttömyysetuutta töihin menon sijaan on se, etten ole työkykyinen mutten ole saanut määräaikaista eläkettä kun maksava taho on päättänyt että pystyn töihin)
Noista sitten maksetaan asunnon velka + asumiskustannukset, 3 lapsen n. 1/3 kk:n ruuat, omat ja lemmikin menot, lääkkeet, lasten elarit, bensat (auto pakollinen näillä tienoilla) ym. Mitään tukia ei heru (toki Kela korvaa esim. allekirjoittaneen sairauden hoidon maksut koska maksukatto paukkui yli jo alkuvuodesta)... Muuten konkurssi olisi koittanut jo ajat sitten, mutta olemme pahimman paikan tullen saaneet apua suvuilta ja myyneet tarpeetonta irtaimistoa.
Että näin täällä. En viestilläni tahdo viestiä aloittajaa vastaan - hienoa että meillä Suomen maassa vielä jotenkin aputahot toimii. Tahdoin heittää tiedoksenne vaan tällaisenkin taloustilanteen.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:06"] [quote author="Vierailija" time="20.10.2014 klo 23:02"]me saadaan 100e enemmän yhteensä mieheni kanssa. miehen palkka ja mun tuet. meillä on kolme lasta. tasan ei mee nallekarkit. [/quote] paljos menee asumiseen? [/quote] 900... [/quote]jos asutte vuokralla, ootte oikeutettuja asumistukeen, luulisin. Jos maksatte omaa, niin minkäs teet.
[/quote]
saamme jo asumistukea. se vaan lasketaan bruttotulojen mukaan ja on sen takia aika pieni. ja se on laskettuna mukaan tuohon määrään minkä sanoin että saamme.
pitäis vissiin ottaa ero miehestä tai miehenki jäähä työttömäksi :D