Onko ok poistaa raskaaksi tullut kaveri elämästäni?
Itselläni on kauhea vauva kuume ja ahdistaa kun kaveri saa lapsen ensin. Itse elämäntilanteen takia pystyn alkamaan hankkia lasta mieheni kanssa vasta vuoden päästä.... Onko ok jos poistan kaverin elämästäni oman mielenterveyteni vuoksi? Ahdistun ihan hitosti aina jos kaveri sanoo/postaa mitään raskauteensa liittyvää ja koko päiväni menee pilalle. Minulla on sääntönä elämässä että mielenterveyteni on tärkeämpi kuin mikään suhde ja niin tuntuisi helpoimmalta poistaa kaveri elämästä ja unohtaa koko ihminen.
Kommentit (23)
Kuulostaa, että sinun ei tulisi hankkiutua raskaaksi vuoden päästä eikä milloinkaan kun mielenterveys jo noin pahasti horjumassa. Hakeutuisin hoitoon sen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Helpottavinta kuitenkin oli, kun sain kerran sanotuksi tälle ystävälle, että hänen puheensa satuttavat minua, koska itse en mitään muuta olisi niin kovasti toivonut kuin omaa nyyttiä.
Ihmistä ei voi omistaa eikä omaisuudeksi hankkia. Piste.
Mulla on sellainen periaate, että mikäli ystävä ei voi kuunnella ja iloita minulle tapahtuvia hyviä asioita, niin minäkään en kuuntele enkä iloitse kun ne jossain vaiheessa tapahtuvat hänelle.