Millä alalla on mukavimmat työkaverit?
Paljon kuulee pahaa esimerkiksi hoitoalasta, juoruilijoita ja kyräiöijöitä. Miesvaltaisilla duunarialoilla sitten taas pitäisi sietää sovinismia ja rempseyteen verhoiltua vidduilua. Rahoituksessa on snobeja ja pyrkyreitä, markkinoinnissa lipeviä hännystelijöitä, lakialalla narsismi ja kieroilu rehottaa, liikunta- ja hyvinvointialalla on tiedevastaisia öyhöttäjiä ja oman navan kaivelijoita, ravintola-alalla pomottajia...
Millä alalla siis olisi mukavia ihmisiä?
Kommentit (51)
Ei ole alasta kiinni. Pienet alle 10 hengen yritykset olleet mukavia itselläni. Niissä on vähän pakko tulla toimeen kaikkien kanssa.
Aikusviihteen alalla on parhaat työkaverit.
Ei tästä ole kyllä mitään epäselvää.
ruumishuoneella. T. Simo ruumishuoneelta.
Tilitoimistoissa. Mulla on kolmesta työkokemusta. Jokaisesta usean vuoden ajalta yhteensä 15 vuotta.
Lähes poikkeuksetta "miehisillä" aloilla esim. raksalla työskentelevät naiset ovat olleet erittäin mukavia työkavereita.
Ainakin kokit on hirveitä. Olin ite tarjoilija.
Insinöörit eivät ole kivoja, t. nainen ja insinööri. Ei siis edes ne miehet, eikä varsinkaan ne. Pahimmat juoruilijat ja pitkin nenän vartaan muita katsovissa on tullut vastaan insinööritoimiston miehissä.
Voi yllättää, mutta mukavin paikka itselläni on ollut eräs naisvaltainen valtion virasto.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisistä. Ei alasta.
No joo, mutta kummasti tietyille aloille hakeutuu tietyntyyppisiä ihmisiä, saattaa jotkut ominaisuudet olla jopa vaatimus alalle... Vaihtelua tietty on, ei tätä nyt niin vakavissaan tarvitse ottaa, ja kokemuksia kyselen niin ei tarvitse edes pelkkien stereotypioiden kautta kommentoida :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kokit on hirveitä. Olin ite tarjoilija.
On se työkin raskasta. Varmasti vaikuttaa käytökseen jos joutuu vuodesta toiseen tekemään kovan paineen alla töitä pienellä palkalla, kuten kokit. Ihan eri vaatimustaso kuin jollain sairaanhoitajilla, jotka silti valittavat koko ajan. Kokit ei ehdi edes valittaa, kun työt seisoo.
Ikävä totuus on, että ainoastaan kun teet töitä yksin ei ole ongelmia työkavereista.
Olisko joku kiinteistövälittäjä tms.? Rempseitä tyyppejä, rento työ, hyvä palkka, eikä paljoa tartte tehdä, päälle vielä tosi lyhyet työpäivät.
Seurakunnan työntekijät on sanotaanko 95% todella mukavia! Riippumatta mitä työtä siellä tekevät. Olen työskennellyt kahdessa eri seurakunnassa ja tavannut paljon erilaisissa tehtävissä työskenteleviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Auto- ja kuljetusalalla ainakin on, omien kokemusteni perusteella.
Komppaan!
T: Rekkakuski
Vierailija kirjoitti:
Seurakunnan työntekijät on sanotaanko 95% todella mukavia! Riippumatta mitä työtä siellä tekevät. Olen työskennellyt kahdessa eri seurakunnassa ja tavannut paljon erilaisissa tehtävissä työskenteleviä ihmisiä.
Lisään tähän vielä, että erityisesti nuorisotyönohjaajat ovat pääsääntöisesti todella mukavia, elämänmyönteisiä ja leppoisia tyyppejä joiden kanssa on helppo tulla toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa, missä on riittävästi työntekijöitä.
Ei aina. Päiväkodissa töissä ja joudun sivusta kattelemaan työpaikkakiusaamista
Riippuu paljon työpaikasta ja pomosta. Hirveimmät työpaikat ovat itselläni olleet kauppa, vanhainkoti, päiväkoti, puhelinpalvelu, alakoulu, amis. Mukavin työpaikka itselläni oli yllättäen yläkoulu. Sattui mukava pomo ja kivat työkaverit. Oppilaatkin pääosin tosi mukavia. Sittemmin pomo ja lähin kollega vaihtuivat (jäivät eläkkeelle) ja sinne hävisi myös hyvä työilmapiiri. Että ihan ihmisistä kiinni. Myös amk:ssa oli kiva työporukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään tähän vielä, että erityisesti nuorisotyönohjaajat ovat pääsääntöisesti todella mukavia, elämänmyönteisiä ja leppoisia tyyppejä joiden kanssa on helppo tulla toimeen.
Eivät kyllä ole. Meillä päin ovat tosi ylimielisiä yhteistyötahoja kohtaan ja vaikeita. Sellaisia teini-ikäisen tasolle jääneitä uhmiksia.
Kuntouttuvassa työtoiminnassa. Ainakin kaikkia v...aa yhtä paljon
Hotellissa. Itse työskentelin respassa, mutta kaikkein mukavimpia työkavereita olivat siivoojat.