Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole masentunut mutta

Vierailija
10.09.2021 |

Silti haluaisin tehdä itsemurhan. Ei vaan jaksa kiinnostaa enää tämä turha elämä. Tarpeetonta uuurastusta päivästä toiseen

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se elämä on. Onneksi enää parikymmentä vuotta tätä tuskaa jäljellä

N55

Vierailija
2/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OOtko ihan varma että et o masentunu. Kuulostat siltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee.

Vierailija
4/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Hautajaiset on niin kalliita.

Vierailija
5/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. En ole masentunut sillä pyöritän arkea. Nukun hyvin ja ruokahalu normaali. Silti ei kiinnosta elää. En kuitenkaan uskalla tehdä mitään. Mutta haaveilen kuolemisesta.

Vierailija
6/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet todella vakavasti tuota mieltä, hae apua. Soita aluksi vaikka kriisipuhelimeen.

Vierailija
7/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se elämä on. Onneksi enää parikymmentä vuotta tätä tuskaa jäljellä

N55

Kuulostat ihan mun mutsilta.

Vierailija
8/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Hautajaiset on niin kalliita.

Ei se ole oma ongelma…

Vierailija
9/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. En ole masentunut sillä pyöritän arkea. Nukun hyvin ja ruokahalu normaali. Silti ei kiinnosta elää. En kuitenkaan uskalla tehdä mitään. Mutta haaveilen kuolemisesta.

Haaveilen myös kuolemasta vaikka päällisin puolin kaiken pitäisi olla "kunnossa". On vaan niin tyhjää tämä elämä. 

Vierailija
10/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen myös kuolemasta vaikka päällisin puolin kaiken pitäisi olla "kunnossa". On vaan niin tyhjää tämä elämä. 

No kuka tästä elämästä nyt oikeasti nauttisi.

Vierailija
11/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan estä itsemurhan tekoa. Jos itsestä se tuntuu parhaalta ratkaisulta niin sitä kannattaa sitten tosissaan harkita. Ei ole mitään järkeä elää kärsimyksessä

Vierailija
12/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole masentunut, mutta elämä ei sellaisenaan kiinnosta, kannattaa ryhtyä tarvittaviin muutoksiin. Elämä voi tuntua myös elämisen arvoiselta. Kuulostaa silti masennukselta tuo. Tee masennustesti.

Jos työ kuormittaa liikaa, mieti mahdollisuutta osa-aikatyöhön. Rahaa saa silloin toki paljon vähemmän, mutta voimia muuhun elämään on enemmän. Vaihtoehtona olisi joku toinen ala.

Jos oikeasti olet masentunut, saatat olla työkyvytön ja sairasloman tarpeessa. Tuohon olotilaan ei kannata jäädä, hae apua. Yksi masennuksen tuntomerkki on, että mikään ei tunnu oikein miltään.

Muista, että olet rakastettu ja arvokas.

Vierailija
13/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan estä itsemurhan tekoa. Jos itsestä se tuntuu parhaalta ratkaisulta niin sitä kannattaa sitten tosissaan harkita. Ei ole mitään järkeä elää kärsimyksessä

No ei se ole mikään ratkaisu.

Vierailija
14/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole masentunut, mutta elämä ei sellaisenaan kiinnosta, kannattaa ryhtyä tarvittaviin muutoksiin. Elämä voi tuntua myös elämisen arvoiselta. Kuulostaa silti masennukselta tuo. Tee masennustesti.

Jos työ kuormittaa liikaa, mieti mahdollisuutta osa-aikatyöhön. Rahaa saa silloin toki paljon vähemmän, mutta voimia muuhun elämään on enemmän. Vaihtoehtona olisi joku toinen ala.

Jos oikeasti olet masentunut, saatat olla työkyvytön ja sairasloman tarpeessa. Tuohon olotilaan ei kannata jäädä, hae apua. Yksi masennuksen tuntomerkki on, että mikään ei tunnu oikein miltään.

Minusta mikään ei ole ikinä tuntunut miltään. Olen tainnut olla masentunut koko elämäni ajan?

N31

Vierailija
15/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jeesus voi auttaa ja synneistä nostaa, elämän uuden Hän suo armossaan." Olen saanut uskosta merkityksen elämääni.  Älä tee itsellesi mitään pahaa, hae apua.

Vierailija
16/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta mikään ei ole ikinä tuntunut miltään. Olen tainnut olla masentunut koko elämäni ajan?

N31

Voi se olla mahdollista, mutta ei kannata pelästyä. Apua on käsittääkseni saatavissa.

Vierailija
17/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jeesus voi auttaa ja synneistä nostaa, elämän uuden Hän suo armossaan." Olen saanut uskosta merkityksen elämääni.  Älä tee itsellesi mitään pahaa, hae apua.

No sinä olet juu… arvaapa olenko yrittänyt tuotakin reittiä? En todellakaan tiedä miten sen yhteyden saa, kun jeesustelijat sanoo vaan että rukoile. No 10 vuotta kokeillut eikä mitään.(Ei ap)

Vierailija
18/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te kaikki masentuneet n.30v naiset lapsettomia?

Vierailija
19/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa Jeesukseen  ja olen ollut uskovaisena masentunut. Välillä olen kuitenkin täyttynyt Pyhällä Hengellä ja  saanut kokea taivaallista iloa. Se on auttanut kestämään.

Vierailija
20/23 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä. Etenkin viimeisen kirjoittamasi lauseen kohdalla.

Itsekin olen tänä päivänä ajatellut jo aamusta itsemurhan tekemistä. Kaikki syyt olla ja elää ovat kadonneet jo vuosia aika päiviä ja vuosia sitten. Ajatukseni ovat hyvin samankaltaisia, kuin aloittajalla. 

Elämä tuntuu täysin turhalta ja tyhjältä. Ei ole elämässä enää mitään päämäärää, eikä tarkoitusta.

Vain ajelehtimista päivästä toiseen. Ei rakkautta, eikä ihmissuhteita.

Kuolema ja itsensä tappaminen tuntuu jotenkin erittäin houkuttelevalta ja järkevimmältä teolta.

- Ja huom. en ole masentunut. En sitten yhtään.

Terv. ei ap