Ärsyttääkö teitä hoikat naiset? Rehellinen vastaus
En provoa, kysyn rehellistä vastausta. Syynä on se, että vaihdoin muutama vuosi sitten liikunta-alalta toimistohommiin, ja työpaikalla on ihme kyräilyä. Olen siis urheilutaustan ja entisen työn takia hoikka ja hyväkuntoinen, aika nuorekaskin 45+. Aiemmissa töissä tulin hyvin juttuun työkavereiden kanssa, nyt mulle ollaan tylyjä ja jätetään ulkopuolelle, jo toinen työpaikka kyseessä. Naisten kanssa näitä ongelmia siis, mieskollegojen kanssa menee ok. Työt hoidan hyvin ja yritän olla ystävällinen kaikille. En enää keksi muuta syytä kuin se, että joku olemuksessani ärsyttää. Olenko oikeassa?
Kommentit (71)
Riippuu tietysti miten se ihminen käyttäytyy
Ärsyttää, ehkä?
Kyllä se pääasiallinen ärsytys ja suru tulee siitä, kun itse ei koskaan onnistu, vaikka yrittää yrittää yrittää ja yrittää!
Eli hoikkien naisten näkeminen surettaa ja lopulta lohdutukseksi vaan syö.
Ikuinen läski
N 35 ja 100kg
Ei hoikat ärsytä. Voi olla että epämiellyttävät ihmiset ärsyttää, mutta ei senkään pitäisi työpaikalla näkyä. Työt pitää hoitaa yhdessä ja kellekään ei kyräillä, vaikken jostain "tykkää". Mutta toisaalta ei töissä tartte olla joku kaikkien kaveri ja rupatella ja hymyillä jos ei kiinnosta. Hoidetaan vaan ne työt!
Vaikea sanoa kun ei tiedä millaisia muut työpaikalla ovat. Kokeile ap mennä täysin meikittä ( jos olet meikannut) töihin. Vain kosteusvoidetta, ei mitään muuta. Voi olla että työpaikalle on vain muodostunut " naisporukka" jo ennen kuin ap meni sinne. Miten suhtautuvat muihin uusiin työntekijöihin.
Menin hoikkana ja kauniina naisena työhön heti valmistuttuani, KTM:ksi. Tällöin olin sen 175 cm/58 kg.
Valitettavasti pari +55 v. vanhempaa naista otti silmätikuksi.
Piikittelyä ja sellaista piilov.... riitti. Itkin!
Onneksi firmassa oli kuitenkin miehiä, näiden kanssa hommat meni suorasti ja selkeästi.
Jopa niin, et pokasin 35 vuotiaan toimitusjohtajan, miehen.
Kolmen vuoden kuluttua olin näiden vanhojen pylleröiden esimies. Ja kyllä, tein todella selväksi näille, missä kaappi seisoo.
Johdon tuki on takana. Mut kyllä annan huutia!
Eli muistakaa et kulkusuunta voi vaihtua!
Itse kysymykseen, että ei ärsytä. Ihan saa olla niin urheileva ja niin hoikka kuin huvittaa. Mutta sellaista mietin, että oletkohan entisenä liikunta-alan ihmisenä sellainen korostuneen kilpailunhaluinen, takakireä näpäyttelijä ja vain tottunut pitämään sellaista asennetta normaalina. Nytkin näytät ajattelevan, että siellä konttorilla olisi joku kroppakisa meneillään ja että kaikkia ihan hirveästi kiinnostaa, missä kuosissa sinun paikat ovat. Jospa onnistuisit työntämään tätä päähänpinttymääsi vähän taka-alalle ja löytämään yhteisiä juttuja niiden muiden työntekijöiden kanssa, luomaan sellaista yhteishenkeä. Kokeilepa.
Mä olen hoikka ja nätti ja mielestäni aika lailla kaikki tykkää minusta töissä. Ja minäkin melkein kaikista. Mutta meillä on ylipäänsä tosi hyvä työilmapiiri, se varmasti vaikuttaa. Jos duunissa voidaan huonosti niin varmaan se purkautuu kaikenlaisena kettuiluna sitten? Todella ikävältä kuulostaa. Eikö sieltä löytyis ap edes yksittäistä kaveria sulle, jonka kanssa välillä lounastaa? Vai onko koko toimisto sua vastaan? Jos niillä on joku klikki ja sä oot vain ulkopuolinen?
N32
Minä olen kohta 60 v nainen, painoa 103 kg. En ole koskaan kadehtinut kenenkään ulkonäköä. Päinvastoin ihailen kauniita ihmisiä, niin hoikkia kuin pyöreitäkin. Ihailen ihmistä joka esim. on hieman laittautunut, en tarkoita meikkiä vaan esim. tukan kivasti.
Olen hoikka ja tunnistan ap:n kuvaileman ilmiön. Naispuolisia työkavereita ärsyttää kun olen ikäisekseni hyvässä kunnossa ja hoikka. Käyn kuntosalilla aina ennen töihin tuloa. Työkavereita ärsyttää taukojumppani, ei kuulemma pitäisi olla aikaa sellaiseen. Olen kannustanut heitäkin taukojumppiin mutta heidän mielestään hyvä työntekijä istuu 8h näyttöpäätteen ääressä ilman taukoja.
Ei, päinvastoin, hoikat naiset ovat kauniita. Heitä vaan on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat kateellisia sinulle ja miehet ihailevat kun olet niin hoikka ja nuorekas.
Tämänhän halusit kuulla, eikö niin?
Jep, luulen että tämä oli se vastaus mitä haettiin.
Ei ärsytä. En halua hoikkaa naista vaan jonkun hyvännäköisen mieluiten. M35v
Ei ärsytä.
Se ärsyttää, jos joku koko ajan tuo esille omaa erinomaisuuttaan.. Tai puhuu dieetistä yms.
Siis, jos nostaa itsensä muiden yläpuolelle.
Itse saatoin entisessä duunissa tuntea pienen kateuden pistoksen jos joku nuori parikymppinen kaunis tyttö tuli töihin, mutta enemmänkin olin "yliystävällinen". Siis tajusin ettemme A- kilpaile samoista miehistä, B- nämä tytöt/nuoret naiset olivat tavallaan ihania, kun joskus kuuntelivat "vanhemmalta" neuvoja/kysyivät. No okei, en kyllä itsekään ollut varsinaisesti lihava (162/65) enkä kovin vanha 35..😀 Enemmän olin kateellinen siitä miten heillä koko elämä edessä. Siis kun tiedostin tämän asian näin niin en ollut enää kateellinen.. Vaikea selittää. Pelattiin täysin eri "liigassa".
Joku mainitsi tuon bb Lauran tässä.. Minusta hän vaikuttaa välillä todella kivalta, mutta fitnessjutut etc ei vain itseäni kiinnosta. Siis joka välissä.. Ja selvästi hakeutuu enemmän miesten seuraan.. Tässä miettinytkin onko syynä nega vibat muilta naisilta vai oikeasti miesten huomion hakeminen. Vai oletus siitä, että naiset karsastaisivat.
Rehellinen vastaus:
Jos hoikka nainen kuvittelee olevansa kaunis ja haluttava, niin saattaa ärsyttää, koska en tunne vetoa hoikkiin naisiin. Toki hän voi olla silti kaunis. Mutta se siis ärsyttää, jos hän automaattisesti olettaa minun haluavan häntä.
Ei lihavatkaan haluta minua, vaikka hekin voivat olla kauniita, mutta eivät he myöskään ärsytä minua, koska he eivät oletakaan minun haluavan heitä.
Tavis pehmoinen nainen sytyttää haluni.
Ei. En oikeasti edes ymmärrä koko kysymystä. En vertaile itseäni toisiin. Ei ole mitään tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka ja tunnistan ap:n kuvaileman ilmiön. Naispuolisia työkavereita ärsyttää kun olen ikäisekseni hyvässä kunnossa ja hoikka. Käyn kuntosalilla aina ennen töihin tuloa. Työkavereita ärsyttää taukojumppani, ei kuulemma pitäisi olla aikaa sellaiseen. Olen kannustanut heitäkin taukojumppiin mutta heidän mielestään hyvä työntekijä istuu 8h näyttöpäätteen ääressä ilman taukoja.
Kuulostat aika siltä, että nimenomaan tyrkytät tuota elämäntapaasi ja nostat sitä esille.. Pidätkö itseäsi parempana ihmisenä, kenties?
Kävis päähän joku Pirkko 60 v, joka olisi "jumpataan nyt" tai kehuisi jokapäiväisillä salitreeneillään.. Eikä syynä olisi kateus..
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hoikka ja nätti ja mielestäni aika lailla kaikki tykkää minusta töissä. Ja minäkin melkein kaikista. Mutta meillä on ylipäänsä tosi hyvä työilmapiiri, se varmasti vaikuttaa. Jos duunissa voidaan huonosti niin varmaan se purkautuu kaikenlaisena kettuiluna sitten? Todella ikävältä kuulostaa. Eikö sieltä löytyis ap edes yksittäistä kaveria sulle, jonka kanssa välillä lounastaa? Vai onko koko toimisto sua vastaan? Jos niillä on joku klikki ja sä oot vain ulkopuolinen?
N32
Juu, ei se pelkkä hoikkuus auta tykkäämään, jos luonne ei miellytä.
Meillä oli töissä hoikka nainen joka piti itseään myös nättinä. Ei hänestä pitänyt oikeastaan yksikään mies samasta duunariportaasta kuin hän, koska oli usein tyly meitä kohtaan. Varmasti siksikään ei näyttänyt minusta nätiltä. Varmaan moni olisi luonteesta huolimatta pannut häntä.
Toimihenkilöille ja johtoportaalle hän oli aina mielin kielin ja he varmaan hänestä pitivätkin ja esim. pikkujouluissa hän pyörikin vain heidän kanssaan.
M32
Olet kyllä kovasti ulkonäkökeskeinen ollaksesi tuossa iässä. Ehkä teet myös muut päätelmät yhtä pinnallisen suoraviivaisesti ja kommenttisi ihmetyttävät työpaikallasi. Mahtaako olla edes niin, että olet muka työyhteisön ainoa hoikka nainen...?
Mut otti toimistolla yksi nainen silmätikuksi. Nälvi ja vähätteli mua muiden kuullen. Sanoi mun vaatteista ikävästi, sanoi mua vanhan näköiseksi(hän oli itse mua 10v vanhempi)jne.
Olen hoikka ja niin oli hänkin. Mutta mun olemus oli tosi huoliteltu(ei mikään irtoripsilook) hän oli aina meikittä ja pukeuduin aina tosi tyylikkäästi (hän oli jossain vanhan näköisissä perusvaatteissa). Työni hoidin hyvin.
En keksi mitään muuta kun se että hän oli jotenkin kateellinen mulle, sillä kaikki muut työntekijät tykkäs musta.
Olen hoikka ja silti työkaverini pitävät minusta ja ovat kivoja minulle :/